
Změna v počítání zhlédnutí přijde už brzy
Od 31. března YouTube změní způsob počítání zhlédnutí krátkých videí. Každé spuštění videa se nyní bude považovat za zhlédnutí.
Dosud YouTube vyžadoval, aby uživatelé sledovali video určitý čas, aby se záznam považoval za platné zhlédnutí. Nové pravidlo je podstatně jednodušší: stačí, aby se video začalo přehrávat. Tvůrcům změna přinese nárůst počtu zhlédnutí.
YouTube k této úpravě přistoupil po konzultacích s tvůrci. Ti dlouhodobě volali po přesnějších statistikách, které by jim umožnily lépe pochopit, jak často a do jaké míry publikum jejich krátká videa sleduje.
Díky tomuto aktualizovanému měřítku budou moci tvůrci obsahu přesvědčivěji ukázat potenciálním partnerům z oblasti brandingu, jaký široký dosah mají, a činit lepší rozhodnutí týkající se své obsahové strategie.
YouTube ponechává tyto informace v sekci „zapojená zhlédnutí“ v Rozšířeném módu YouTube Analytics pro uživatele, kteří stále chtějí sledovat původní měření.
Aby se zajistilo, že změna neovlivní možnosti monetizace, příjmy a způsobilost tvůrců pro YouTube Partner Program, budou i nadále založeny na původním měření.
Tento update uvádí YouTube Shorts do souladu s TikTokem a Instagram Reels, které již sledují zhlédnutí na základě spuštění a opakovaného přehrání videa. Při správě obsahu na různých sociálních platformách budou moci tvůrci snáze porovnávat metriky výkonnosti díky standardizaci platformy.
Tato změna poskytuje komplexnější pochopení dosahu obsahu pro e-commerce společnosti využívající marketing krátkých videí, což může zlepšit měření návratnosti investic do sociálních médií.