2min. doba čtení

Využijte skrytý potenciál analýzy sentimentu v programovém marketingu. Co je to vlastně analýza sentimentu?

V dnešní době se stále častěji setkáváme s různými řešeními, která mají v co nejbližší době nahradit soubory cookies. Analýza sentimentu a prediktivní poznatky z ní vyplývající jsou zajímavým nástrojem pro optimalizaci kampaní zevnitř a bez nutnosti používat soubory cookies.

Martin Vašíček Martin Vašíček
Chief Technology Officer
Využijte skrytý potenciál analýzy sentimentu v programovém marketingu. Co je to vlastně analýza sentimentu?

Uživatelé často reagují na reklamy jen sporadicky – to ale neznamená, že by je nevnímali. Vnímání je však těžké uchopit, a ještě obtížnější je podle něj optimalizovat. Vytvořit správné cílení kampaně pouze na základě výsledků kampaně je nejen nákladné, ale často i časově náročné, protože je třeba shromáždit dostatečně velký reprezentativní vzorek, na kterém lze učinit správná rozhodnutí.

Analýza sentimentu shromažďuje data mnohem rychleji, což umožňuje rychlejší optimalizaci a poskytuje podrobnější údaje o výkonnosti kreativy v celém reklamním prostoru.

Co to tedy vlastně je?

Žijeme v době sociálních sítí, které naučily lidi reagovat na obsah. Ať už vědomě či podvědomě, pozitivně či negativně. Výsledkem je, že ochota hodnotit obsah jakýmkoli způsobem mnohonásobně převyšuje míru, s jakou jsou lidé ochotni interagovat s reklamou. Přidání ikon reakcí do kreativy proto může pomoci identifikovat emoce, postoje a nálady cílového publika.

Odezva uživatelů na ikony reakcí se může lišit v závislosti na řadě faktorů, včetně kontextu a designu. Obecně podporují zapojení uživatelů, protože poskytují velmi jednoduchý, rychlý, vizuálně intuitivní a hlavně velmi známý způsob poskytování zpětné vazby. Což v konečném důsledku vede k vysoké míře odezvy.  

Analýza využívá techniky strojového učení a kombinuje data z reakcí lidí na reklamu s daty chování lidí, kteří reklamu vidí, jako je například sledování času, jak dlouho je reklama zobrazena ve viditelné části stránky, zda se k ní člověk vrátil nebo kolik času strávil prohlížením reklamy.

Na základě toho je sestaven prediktivní model až na úroveň jednotlivých placementů, který je následně využit k optimalizaci kampaně.

Týdenní podcast UPdate

Je důležité vždy zajistit, aby údaje, které jsou shromažďovány pro analýzu, byly ověřeny a očištěny od jakýchkoli falešných signálů, které by mohly negativně ovlivnit důvěryhodnost výsledného modelu. Konzistentní měření umožňují sdílení znalostí mezi kampaněmi a umožňují ještě komplexnější analýzy.

Kromě optimalizace cílení kampaní může analýza sentimentu pomoci i marketingovým specialistům, designérům nebo produktovým manažerům vylepšit obsah, znění nebo funkčnost reklam, aby co nejlépe rezonovaly s cílovou skupinou.

 

Sdílet článek
Martin Vašíček
Chief Technology Officer

Vystudoval informatiku a grafiku na FMFI UK. Ještě během studia se stal spoluzakladatelem ETARGETu, kde pracuje dodnes jako CTO. S vášní pro nejnovější technologie se kterými je v digitálním marketingu, jako v jednom z nejrychleji se rozvíjejícím segmentu, vždy ve styku.

Etarget
Tento článek ti přináší

Etarget

Viac o tejto spoločnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč investovat do produktové fotografie od profesionála?
4min. doba čtení

Proč investovat do produktové fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotit vaše produkty zvládne bez problémů i některý z vašich zaměstnanců? Určitě zvládne, faktem ovšem je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosáhnou kvality výstupu od profesionála. Produktový fotograf využívá své know-how, zkušenosti a různé triky, aby výsledné fotografie pozvedly vaši značku na vyšší úroveň a podpořily tak vaše prodeje. Mluvíme […]

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+