
Ve druhém čtvrtletí se zisk zvýšil o 87 % na 144,8 milionu eur, což je způsobeno tím, že zákazníci nakupují v průměru více na jednu objednávku. V důsledku toho jsou nižší manipulační náklady. K tomu přispěl i cílenější marketing společnosti Zalando. To vedlo ke zlepšení upravené marže EBIT o 2,7 procentního bodu na 5,7 procenta.
Strategické iniciativy na podporu růstu
Hrubý objem zboží (GMV) se ve druhém čtvrtletí snížil o 1,8 % na 3,7 miliardy eur a tržby poklesly o 2,5 % na 2,6 miliardy eur ve srovnání s předchozím obdobím. Obchody Lounge by Zalando ve druhém čtvrtletí opět rostly a přispěly k 16% nárůstu tržeb.
Podle společnosti Zalando jsou obchodní výsledky výsledkem zaměření se na strategické iniciativy, které mají podpořit růst. Například udržením pozornosti zákazníků, jako je nový nástroj pro měření pomocí umělé inteligence, a rozvojem logistické nabídky společnosti.
Nová partnerství se sportovními a kosmetickými značkami posílila portfolio značek Zalando, například Lululemon a HOKA. V oblasti krásy prohloubilo Zalando vztahy se značkami jako Lancôme, Mugler a Shiseido, které nyní nabízí na více trzích.
Další partneři využívají fulfillment službu Zalanda
Nabídku služby fulfillmentu využívá stále více partnerů. Podíl partnerských obchodů na GMV obchodu s módou se ve druhém čtvrtletí zvýšil o téměř 7 procentních bodů a podíl položek odeslaných prostřednictvím služby Zalando Fulfillment Solutions vzrostl o 3 procentní body ve srovnání s předchozím rokem.
Společnost Zalando rovněž zpřesňuje své celoroční prognózy pro rok 2023 a zužuje dříve předpokládané rozpětí. Očekává se, že upravený provozní zisk v roce 2023 dosáhne 300 až 350 milionů eur. Dříve společnost očekávala 280 až 350 milionů eur.
GMV a tržby se budou s větší pravděpodobností pohybovat v dolní polovině původních výhledových hodnot, tj. 1 % až 7 % u GMV a -1 % až 4 % u tržeb. V roce 2022 činily GMV 14,8 miliardy eur, tržby 10,3 miliardy eur a upravený EBIT 184,6 milionu eur.