3 min. doba čtení

Výsledky společnosti Zalando za druhé čtvrtletí: vyšší zisk, ale nižší objem obchodu

Společnost Zalando zaznamenala ve druhém čtvrtletí 87% nárůst upraveného zisku před úroky a zdaněním (upravený EBIT). Na druhou stranu hodnota objemu obchodu klesla o dvě procenta na 3,7 miliardy eur. Vzhledem k těmto výsledkům platforma očekává, že upravený EBIT dosáhne v roce 2023 výše 300 až 350 milionů eur.

Výsledky společnosti Zalando za druhé čtvrtletí: vyšší zisk, ale nižší objem obchodu
Zdroj: Depositphotos

Ve druhém čtvrtletí se zisk zvýšil o 87 % na 144,8 milionu eur, což je způsobeno tím, že zákazníci nakupují v průměru více na jednu objednávku. V důsledku toho jsou nižší manipulační náklady. K tomu přispěl i cílenější marketing společnosti Zalando. To vedlo ke zlepšení upravené marže EBIT o 2,7 procentního bodu na 5,7 procenta.

Strategické iniciativy na podporu růstu

Hrubý objem zboží (GMV) se ve druhém čtvrtletí snížil o 1,8 % na 3,7 miliardy eur a tržby poklesly o 2,5 % na 2,6 miliardy eur ve srovnání s předchozím obdobím. Obchody Lounge by Zalando ve druhém čtvrtletí opět rostly a přispěly k 16% nárůstu tržeb.

Podle společnosti Zalando jsou obchodní výsledky výsledkem zaměření se na strategické iniciativy, které mají podpořit růst. Například udržením pozornosti zákazníků, jako je nový nástroj pro měření pomocí umělé inteligence, a rozvojem logistické nabídky společnosti.

Nová partnerství se sportovními a kosmetickými značkami posílila portfolio značek Zalando, například Lululemon a HOKA. V oblasti krásy prohloubilo Zalando vztahy se značkami jako Lancôme, Mugler a Shiseido, které nyní nabízí na více trzích.

Týdenní podcast UPdate

Další partneři využívají fulfillment službu Zalanda

Nabídku služby fulfillmentu využívá stále více partnerů. Podíl partnerských obchodů na GMV obchodu s módou se ve druhém čtvrtletí zvýšil o téměř 7 procentních bodů a podíl položek odeslaných prostřednictvím služby Zalando Fulfillment Solutions vzrostl o 3 procentní body ve srovnání s předchozím rokem.

Společnost Zalando rovněž zpřesňuje své celoroční prognózy pro rok 2023 a zužuje dříve předpokládané rozpětí. Očekává se, že upravený provozní zisk v roce 2023 dosáhne 300 až 350 milionů eur. Dříve společnost očekávala 280 až 350 milionů eur.

GMV a tržby se budou s větší pravděpodobností pohybovat v dolní polovině původních výhledových hodnot, tj. 1 % až 7 % u GMV a -1 % až 4 % u tržeb. V roce 2022 činily GMV 14,8 miliardy eur, tržby 10,3 miliardy eur a upravený EBIT 184,6 milionu eur.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co tvoří klíč k brand loyalty?
2 min. doba čtení

Co tvoří klíč k brand loyalty?

V rozvíjejícím se světě e-commerce, kde se počítá každé kliknutí, je nezbytné pochopit složitost chování spotřebitelů. Rozsáhlá zpráva společnosti Intuit The Science of Loyalty proniká hluboko do psychiky spotřebitelů a odhaluje, co stojí za věrností značce.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+