2 min. doba čtení

Vánoční týden nastal. Jak dopravci stíhají doručit objednávky pod stromeček?

Začal poslední adventní týden, v neděli Čechy čeká Štědrý den. Lidé tak mají posledních několik dní na nákup dárků přes internet, aby jim stihly přijít pod stromeček. Jak nakupovat, aby zásilka dorazila včas?

Vánoční týden nastal. Jak dopravci stíhají doručit objednávky pod stromeček?
Zdroj: Authentica

Většina dopravců zvládne balíky do Štědrého dne doručit při podání nejpozději do středy 20. nebo čtvrtka 21. prosince. Alza zvládne doručit objednávky i z 22. prosince. Ne všichni dopravci včasné doručení garantují, leckdy zvládnou doručit i po doporučeném datu podání. Petr Litavec, šéf logistického centra Authentica Fulfillment, doporučuje udělat objednávky s denním předstihem, aby e-shopy zvládly balíky dopravcům předat do určeného termínu.

„Navzdory nedostatku skladových prostor a brigádníků jsou sklady i dopravci na letošní vánoční sezonu velice dobře připraveni a nahrává jim také fakt, že Štědrý den vyšel až na neděli. Letos tak dokážou nabízet zatím nejzazší data pro přijímání balíků určených pod stromeček. Rekordní je tradičně Alza při dodání do Alzaboxů a do svých prodejen, které si zajišťuje vlastní logistikou. U zboží skladem garantuje doručení objednávek zaslaných i v pátek 22. prosince. Dopravci se zatím drží termínů, které avizovali dříve, a nemění je,“ komentuje předvánoční situaci Petr Litavec, Head of Authentica Fulfillment.

Doporučená data podání balíku k doručení do Štědrého dne:

WE|DO zásilky podané nejpozději 19. 12.
Zásilkovna zásilky podané nejpozději 19. 12. 2023 na podacím místě

zásilky podané nejpozději 20. 12. 2023 na depu/svoz

většina poboček otevřena do 23. 12.

výdejní místa ve vybraných depech otevřena i 24. 12. (Praha-Štěrboholy, Holubice u Brna, Jihlava)

DPD zásilky podané nejpozději 20. 12.
Česká pošta zásilky podané do 20. 12.
GLS zásilky podané nejpozději 20. 12. při doručení na adresu

zásilky podané nejpozději 21. 12. při doručení do výdejního boxu

PPL zásilky podané nejpozději 21. 12.
Alza objednávky do 22. 12.

pobočky Alzy budou otevřeny i 24. 12. do 12.00

„Lidem však doporučujeme objednávat dárky minimálně den předem. Uvedená data totiž platí pro předání zásilek. E-shopy ale potřebují nějaký čas pro zpracování objednávky a její předání dopravci. Naše fulfillmentové centrum šlape prakticky nonstop, abychom stíhali všechny objednávky včas vychystat pro svozy jednotlivých dopravců,“ upozorňuje Litavec.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+