Turecké online tržiště již přilákalo 30 milionů zákazníků a zastupuje 250 000 prodejců. Trendyol se stal prvním tureckým decacornem – tedy soukromou společností s hodnotou přesahující 10 miliard dolarů a stal se jednou z nejvýznamnějších platforem elektronického obchodu na světě.
“Na východoevropský trh vstoupíme v prvním čtvrtletí roku 2024. Začneme Rumunskem, Řeckem, Maďarskem a Českou republikou a v následujícím období budeme počet zemí na trhu zvyšovat.” řekl generální ředitel skupiny Trendyol Erdem Inan.
Trendyol nabízí více než 80 milionů položek a dodává zboží do více než 100 zemí světa. Většinovým vlastníkem společnosti je další gigant v oblasti elektronického obchodu, Alibaba Group.
Platforma úspěšně vstoupila na ázerbájdžánský trh. Aplikace se tam stala nejstahovanější a země se dostala do čela v počtu objednávek ze zahraničí. Dařilo se jí také při vstupu na trh zemí Perského zálivu.
“Jakmile naše aktivity v prioritních zemích dosáhnou určité zralosti, vstoupíme na trhy v Polsku, na Slovensku a v Bulharsku. Naším cílem je do konce roku 2024 dosáhnout na východoevropském trhu 2 milionů aktivních zákazníků a překročit 4 miliony objednávek při plánovaném objemu obchodu 350 milionů dolarů,” říká Inan.
Medzinárodná expanzia je pre spoločnosť dôležitá. Prvá krajina, do ktorej Trendyol namieril svoje očakávania, bolo Nemecko. Svoje ambície prekročili, keď za viac ako rok dosiahli viac ako milión zákazníkov.