4 min. doba čtení

Jak na export?

V dnešní složité době je růst stále obtížnější. Zejména na trzích, kde společnost působí již léta a kde je všechno nízko visící ovoce obhájeno jak ve vnitřní struktuře, tak v (online) marketingu. Řešením může být například export. Je důležité si uvědomit, že export nemůže být cílem, je to strategie k dosažení obchodních cílů, tedy nejčastěji růstu obratu nebo zisku. 

Jak na export?
Zdroj: Growww Digital

Při vstupu na nový trh je velmi důležité mít skvělý tým a věnovat pozornost specifikům daného trhu, a to jak z právního, tak kulturního hlediska. Například v Maďarsku se pravidla/omezení poměrně intenzivně mění – tak tomu bylo nedávno i v souvislosti se solárními panely.

V případě kultury platí, že ne vše, co je vtipné pro Slováka, bude vtipné nebo srozumitelné pro Maďara, rozdíly jsou i ve frázích. Jiné kafé nemá v maďarštině žádný význam, používá se fráze jiné těstoviny.

Při vstupu na maďarský trh je také důležité, že existují rozdíly v účetnictví a daních, např. DPH je 27 % a ne 20 %.

Ti, kteří se online marketingu věnují již řadu let, vidí, že se celé prostředí radikálně mění. Stejně jako celosvětově rostou ceny produktů nebo služeb, zvyšují se i CPC (náklady za kliknutí v reklamách Google, Meta, TikTok atd.) a mění se způsob měření efektivity. Přechod z GA3 (Universal) na G4 také přináší mnoho výzev a vstup čínských megamarketérů, jako je Temu, drasticky ovlivňuje i evropský trh;

Aby se společnost udržela na nohou, potřebuje promyšlenou a kvalitní strategii. Pro proniknutí na trh existuje například nízko visící ovoce.

Pokud plánujete expanzi, doporučujeme vám stáhnout si naši Průvodce exportem elektronického obchodu CEE.

Zdroj: Growww Digital

1. Google reklama shopping + textová

Nejjednodušší způsob, jak vstoupit na nový trh, je použít pouze kampaně Shopping (nebo již Performance Max), pro které potřebujeme pouze feed (tabulku s informacemi a obrázky o produktech).

Pokud použijeme lokalizované textové reklamy (pokud používáme kampaně P-Max pro nákupy, je to důležité hned od začátku), můžeme se posunout o stupeň výš. Pokud se jedná o tisíce nebo desetitisíce produktů, není ruční práce reálná.

Nejvyšší úroveň proto představuje automatizace textových reklam, například pomocí řešení od společnosti Growww Digital – ROIminer, které dokáže během několika hodin vytvořit celé kampaně pro desítky tisíc produktů pomocí feedu. Pro kampaně Shopping a P-Max je použití CSS zásadní, a to kvůli 20% slevě na míře prokliku (CPC).

Zdroj: Growww Digital

2. Porovnávače cen

Největším hráčem v této oblasti a zejména v regionu střední a východní Evropy je skupina Heureka, jejíž cenové srovnávače využívá většina e-shopů. Problémem zde je, že mnohdy pouze nahrají feed a žádná optimalizace se neprovádí. Zde je příležitost to udělat, a to nejefektivněji prostřednictvím biddingových řešení, jako je Beed. Zde je možné pomocí různých pravidel zvýraznit nebo skrýt libovolnou kategorii nebo skupinu produktů a tím rozdělit rozpočet mnohem optimálněji, než když to necháme na srovnávačích;

Zdroj: Growww Digital

3. Programmatic, Affiliate

Programatické bannerové a video reklamy mají zásadní význam zejména pro budování značky a pro fázi See + Think, kdy dochází ke zvažování v myslích potenciálních klientů. V této fázi je můžeme nejsnáze ovlivnit směrem k sobě. Affiliates nám zase mohou pomoci dostat se do povědomí, ale také zvýšit prodeje u větších a známějších e-shopů, jako je Alza, Mall apod.

Zdroj: Growww Digital

4. Facebook – noví zákazníci

Zde máme možnost cílit na základě demografických a místních nastavení, ale mnohem efektivnější je, když je do systému nahrána databáze stávajících klientů. Pak bude cílení přesnější a lze dosáhnout lepších výsledků, což přinese nižší PNO a vyšší zisk.

Na základě výše zmíněné databáze je také možné cílit na podobné publikum (Lookalike), tedy na lidi, kteří se chovají podobně jako ti, kteří u nás již nakupovali online. To znamená, že se dívají na podobné webové stránky, e-shopy, mají podobné záliby apod.

Zdroj: Growww Digital

5. E-Mail

Pomocí e-mailů můžeme potenciální zákazníky informovat o novinkách a propagačních akcích. Když ale dojde na fázi DO, tedy na nákupy, je nejefektivnější použít remarketing, tedy retargeting. V tomto případě může potenciální zákazník obdržet e-mail, že mu v košíku něco zbylo, a my mu doporučujeme dokončit nákup, dokud akce trvá, což mu umožní získat produkt levněji.

Zdroj: Growww Digital

Export není žádná raketová věda, musíte na něm začít pracovat, připravit si strategii, stanovit cíle a tvrdě pracovat. Pokud na to nemáte kapacity nebo vám chybí znalosti, je vhodné vyhledat agenturu, která vám s tím pomůže.

Pokud plánujete expanzi, doporučujeme vám stáhnout si náš CEE E-commerce Export Guide:

https://export.growwwdigital.com/cee-ecommerce-export-guide/

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Tento článek ti přináší

Growww Digital

Growww Digital je digitální marketingová agentura specializující se na trhy střední a východní Evropy. Nabízejí služby v oblasti výkonnostního marketingu, e-commerce exportu, PPC a komunikace značky.

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+