![TikTok Shop dosáhl rekordních 100 milionů. Během Black Friday 2024 prodeje vzrostly o 165 %](https://www.ecommercebridge.cz/wp-content/uploads/2024/12/773d0e87_tiktok-shop.jpg.webp)
Údaje z platformy ukazují výrazný 165procentní nárůst účasti nakupujících během víkendu Black Friday a Cyber Monday ve srovnání s předchozím rokem.
Hashtag #tiktokshopcybermonday dosáhl 3,5 miliardy zhlédnutí a #tiktokshopblackfriday více než 4 miliardy zhlédnutí. To dokazuje, že uživatelé byli skutečně naladěni na nakupování.
Prodeje během Black Friday na TikTok Shop překročily 100 milionů dolarů za jediný den, tedy trojnásobek oproti loňskému roku.
Do rozšířené vánoční nákupní kampaně, která probíhala od 13. listopadu do 2. prosince, se zapojilo mnoho prodejců. TikTok uvádí, že malé a střední podniky realizovaly jednu třetinu všech nákupů právě během tohoto období.
Mezi úspěšné případy se zařadily známé značky jako Crocs, Rhino USA a Fenty Beauty, ale také nové TikTok-native společnosti jako EZ Bombs a Little ELF Products, Inc.
Podpora úspěchu tvůrců přes TikTok Shop
Spotřebitelé projevili velký zájem o několik kategorie během kampaně, se zvláštním důrazem na domácí potřeby, kosmetiku a fitness vybavení.
Analýzy platformy ukázaly, že nejpopulárnějšími produkty byly přípravky pro péči o pleť, make-up, parfémy a kuchyňské spotřebiče.
Live shopping byl mimořádně úspěšný – platforma zaznamenala téměř 500 tisíc nákupních pořadů s celkovou délkou více než 660 tisíc hodin. Dokonce se podařilo dosáhnout několika rekordů:
- Live vysílání Pink Friday Nails zpěvačky Nicki Minaj sledovalo 172 milionů lidí a 115 milionů označilo, že se jim stream líbí.
- Tvůrce @kaansanity ve svém prvním živém pořadu, který trval deset hodin, vydělal 102 000 dolarů.
- Jedna Black Friday live událost přinesla 2 miliony dolarů výkonné ředitelce Canvas Beauty Brand Stormi Steel (@iamstormisteele).
Co stojí za úspěchem? Nico Le Bourgeois, Head of US Operations, vyzdvihl TikTok jako platformu, která nabízí vše od sezónních receptů až po beauty návody: „TikTok je v tomto období nákupů tím pravým místem pro kosmetické tutoriály, triky pro balení dárků, módní inspiraci, zábavné nové hračky , cestovatelské nezbytnosti, sezónní recepty a mnohem více.“
Tvůrci obsahu mají stále příležitost budovat dlouhodobé podnikání a profitovat ze svého vlivu prostřednictvím affiliate programu platformy.