2 min. doba čtení

TikTok jako prodejní kanál. Ústní olej šel díky platformě výrazně nahoru

V septembri sa v USA spustil TikTok Shop. Odvtedy sa najpredávanejším produktom stal GuruNanda Cocomint Pulling Oil, ktorého sa predalo 1,2 milióna kusov.

TikTok jako prodejní kanál. Ústní olej šel díky platformě výrazně nahoru
Zdroj: Depositphotos

Ide o olej na ústnu hygienu – “oil pulling” sa môže preložiť ako “výplach olejom”. Ide o ajurvédsku metódu, ktorá spočíva v “prevaľovaní” oleja v ústach, čo údajne pomáha odvádzať toxíny z tela. Úspech na TikTok Shope je neprehliadnuteľný. Predáva sa viac ako 100 000 kusov týždenne, zozbieral viac ako 40 000 recenzií a získal hodnotenie 4,6 z 5. Prečo vlastne?

Na TikToku se prostě nakupuje jinak

Nejvýraznějším rozdílem oproti klasickému modelu nakupování je to, že uživatelé na této sociální síti objevují a kupují produkty prostřednictvím videí, nikoli vyhledávání.

Úspěchu se zde těší zejména cenově dostupné výrobky neznámých značek, které lákají k impulzivním nákupům. TikTok Shop pak umožňuje přímou objednávku v aplikaci na základě videa.

“„Uživatelé TikToku nevyhledávali GuruNandu, alespoň ne předtím, než se stal populárním. Koupili si ji kvůli videím, ve kterých se produkt zmiňoval a které se mísily s jejich běžnými kanály TikTok. TikTok je zaměřen na obsah, zatímco Amazon, Walmart a další internetoví prodejci jsou zaměřeni na vyhledávání,“ uvádí Marketplace Pulse.

Zavedené značky jsou na tom hůř. Platforma je zaměřena na obsah a algoritmus pro dosažení virality je poměrně nepředvídatelný. TikTok je především zábavná platforma, teprve poté vnímá svou roli jako prodejní kanál.

@livholisticHave you oil pulled today? Using @gurunanda.official coconut mint pulling oil💗 #oilpullingbenefits #oilpullingforteeth #oilpullingtherapy♬ original sound – Liv Holistic

Navzdory rozdílům v obchodních modelech mezi sociální sítí a tradičními prodejci, TikTok Shop roste a přitahuje stále více uživatelů, kteří jsou vystaveni nákupnímu obsahu na této platformě. GuruNanda je příkladem nativního obsahu, který dosáhl úspěchu právě na TikToku. Následně z toho těží i jiné platformy – olej této značky se stal nejprodávanějším produktem na Amazonu v sekci Zdraví a domácnost.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+