
Ide o olej na ústnu hygienu – “oil pulling” sa môže preložiť ako “výplach olejom”. Ide o ajurvédsku metódu, ktorá spočíva v “prevaľovaní” oleja v ústach, čo údajne pomáha odvádzať toxíny z tela. Úspech na TikTok Shope je neprehliadnuteľný. Predáva sa viac ako 100 000 kusov týždenne, zozbieral viac ako 40 000 recenzií a získal hodnotenie 4,6 z 5. Prečo vlastne?
Na TikToku se prostě nakupuje jinak
Nejvýraznějším rozdílem oproti klasickému modelu nakupování je to, že uživatelé na této sociální síti objevují a kupují produkty prostřednictvím videí, nikoli vyhledávání.
Úspěchu se zde těší zejména cenově dostupné výrobky neznámých značek, které lákají k impulzivním nákupům. TikTok Shop pak umožňuje přímou objednávku v aplikaci na základě videa.
“„Uživatelé TikToku nevyhledávali GuruNandu, alespoň ne předtím, než se stal populárním. Koupili si ji kvůli videím, ve kterých se produkt zmiňoval a které se mísily s jejich běžnými kanály TikTok. TikTok je zaměřen na obsah, zatímco Amazon, Walmart a další internetoví prodejci jsou zaměřeni na vyhledávání,“ uvádí Marketplace Pulse.
Zavedené značky jsou na tom hůř. Platforma je zaměřena na obsah a algoritmus pro dosažení virality je poměrně nepředvídatelný. TikTok je především zábavná platforma, teprve poté vnímá svou roli jako prodejní kanál.
@livholisticHave you oil pulled today? Using @gurunanda.official coconut mint pulling oil💗 #oilpullingbenefits #oilpullingforteeth #oilpullingtherapy♬ original sound – Liv Holistic
Navzdory rozdílům v obchodních modelech mezi sociální sítí a tradičními prodejci, TikTok Shop roste a přitahuje stále více uživatelů, kteří jsou vystaveni nákupnímu obsahu na této platformě. GuruNanda je příkladem nativního obsahu, který dosáhl úspěchu právě na TikToku. Následně z toho těží i jiné platformy – olej této značky se stal nejprodávanějším produktem na Amazonu v sekci Zdraví a domácnost.