
Elektronický obchod jde ruku v ruce s logistickou podporou. Zatímco švýcarský trh elektronického obchodování výrazně roste, nabídka nemovitostí pro logistiku zaostává za poptávkou.
Příležitost pro externí centra plnění
Akutní nedostatek vhodných nemovitostí vedl online prodejce k tomu, že tuto oblast zadávají společnostem, které mají zdroje na vybudování fulfillment center. V důsledku toho dochází k centralizaci, což je trend, který se zintenzivňuje, protože společnosti musí více dbát na náklady.
Zákazníci mezitím požadují stále rychlejší dodávky. Decentralizované dodávky by tuto poptávku elegantně vyřešily, ale vyžadovaly by více skladů a nepoměrně vyšší náklady.
Poptávka po centrálních lokalitách přetrvává
“Výběr lokality pro logistická centra závisí na individuálních požadavcích a okolnostech,” uvedla Anica Raichle ze společnosti Rimaplan, švýcarského developera a poskytovatele služeb.
Podle Raichleovej nemusí mít preference koncových uživatelů v rozhodovacích procesech v oblasti logistiky přednost. V rozhovoru pro deník Handelszeitung vyzdvihla přetrvávající poptávku po centrálních lokalitách v logistice.
Švýcarské společnosti v současné době nepřenášejí skutečné logistické náklady na zákazníky v plném rozsahu nebo v dostatečné míře. Nedostatek vhodných skladových prostor znamená, že se budou ještě více spoléhat na velké externí poskytovatele služeb. Další alternativou je skladování zboží v zahraničních skladech, kde jsou nižší náklady na pracovní sílu a dopravu.