3 min. doba čtení

Společnost Google byla založena před čtvrt stoletím. Vše nejlepší!!

Společnost Google dnes patří mezi deset nejhodnotnějších značek na světě.

Společnost Google byla založena před čtvrt stoletím. Vše nejlepší!!

Přestože webové vyhledávače existují již od počátků internetu, teprve Google pomohl uspořádat světové informace a učinit je všeobecně dostupnými. Slovo “googlování” se stalo synonymem pro “vyhledávání” jakýchkoli informací.

Americká společnost Google, která je od roku 2015 součástí technologického holdingu Alphabet, nyní zpracovává více než 70 % světových požadavků na vyhledávání online, což ji staví do centra každodenního vyhledávání většiny uživatelů internetu. Je však úspěšná i v mnoha dalších oblastech.

Historie lídra vyhledávání

V pondělí 4. září uplyne 25 let od oficiálního spuštění vyhledávače Google.

Historie společnosti Google sahá do roku 1995, kdy počítačoví experti Larry Page a Sergey Brin začali na Stanfordově univerzitě spolupracovat na vytvoření vyhledávače s názvem BackRub, který byl pojmenován podle své schopnosti provádět analýzu zpětných odkazů. Měl zjišťovat, jak na konkrétní webovou stránku odkazují jiné webové stránky, a sledovat tak její relevanci. V té době vyhledávače řadily výsledky podle toho, jak často se hledaný výraz na webové stránce objevoval.

Dvojici se podařilo vyvinout adekvátnější vyhledávání podle algoritmu zvaného PageRank. Jeho úkolem bylo určit relevanci webových stránek, přičemž se zohledňoval počet stránek spolu s jejich důležitostí, které byly s původní stránkou spojeny. Page a Brin totiž usoudili, že webová stránka s tisíci odkazy by měla být hodnotnější než stránka s několika málo odkazy. Proto by měl vyhledávač logicky umístit silně odkazovanou stránku výše v seznamu možností. Takto fungoval vyhledávač, který pojmenovali Google.

Název pochází z matematického pojmu googol, který představuje číslo 1 následované 100 nulami. Měl tedy symbolizovat obrovské množství informací, které musí filtrovat.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Z garáže až na výsluní miliardových trhů

Společnost Google Inc. se oficiálně zrodila 4. září 1998, mimo jiné díky počítačovému vědci a spoluzakladateli společnosti Sun Microsystems Andreasi von Bechtolsheimovi, který Larrymu a Sergeyovi poskytl šek na 100 000 dolarů. Spolu s dostatečnými finančními prostředky otevřela společnost Google Inc. svou první kancelář v garáži v kalifornském Menlo Parku. V roce 2000 se společnosti podařilo nasadit reklamní systém Adwords, který jí vynesl zisk sedm milionů dolarů. V roce 2003 se společnost Google přestěhovala do svého současného sídla známého jako Googleplex v Mountain View v Kalifornii.

V dubnu 2004 Google spustil vlastní e-mailovou službu Gmail a ještě téhož roku vstoupil na burzu. V následujícím roce společnost vytvořila mapový server známý jako Google Maps a v roce 2006 koupila za 1,65 miliardy dolarů web pro sdílení videí YouTube. Společnost Google také dala vzniknout například velmi populárnímu webovému prohlížeči Chrome, operačnímu systému Android pro telefony a tablety a počítačovým brýlím Google Glass.

V srpnu 2015 se společnost Google reorganizovala a stala se dceřinou společností holdingu Alphabet Inc. V říjnu 2015 byl generálním ředitelem společnosti Google jmenován Sundar Pichai. V této funkci nahradil Larryho Page, který se stal generálním ředitelem společnosti Alphabet. Od 3. prosince 2019 je však Sundar Pichai také generálním ředitelem společnosti Alphabet.

Podle serveru fitsmallbusiness.com je Google nejnavštěvovanější webovou stránkou na světě a denně zpracuje 8,5 miliardy vyhledávání. Většina příjmů společnosti pochází z reklamy.

Kredit: článek vyšel v magazínu Trend.sk

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů
3 min. doba čtení

Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů

Evropská e-commerce scéna se dramaticky mění a čínské platformy získávají stále větší podíl na trhu. Zatímco v roce 2023 se domácí e-commerce růst v Číně zpomalil na slabých 3,5 % – což je méně než růst většiny TOP 10 globálních trhů – čínští giganti hledají příležitosti k expanzi směrem na západ.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+