3 min. doba čtení

Slovenský AeroMobil končí, od investorů nezískal peníze na další výzkum

Od roku 2010 společnost získala investice z celého světa ve výši přibližně 25 milionů eur. Prototyp finálního vozidla dokonce prošel letovými testy, ale zdá se, že tento příběh je prozatím u konce.

Slovenský AeroMobil končí, od investorů nezískal peníze na další výzkum

Projekt ztroskotal na investorech

Společnost AeroMobil, která se zabývá výzkumem a vývojem v oblasti inovativních vozidel, je nucena ukončit svou činnost, protože se jí nepodařilo získat od investorů dostatek finančních prostředků na pokračování svých výzkumných a vývojových aktivit.

„Nedávná jednání s investory, jejichž investice měla v případě uzavření dohody umožnit posílení vlastního kapitálu, nebyla úspěšná,“ uvedla společnost. Společnost již několik let jednala s řadou investorů, včetně všech významných výrobců automobilů a letadel, o posílení vlastního kapitálu. V průběhu minulého roku se připravovala i možnost veřejného úpisu akcií na burze prostřednictvím tzv. reverzní fúze.

Podle společnosti AeroMobil bylo ukončení aktivit ovlivněno negativní náladou na trhu rizikového kapitálu, jehož dostupnost se od loňského dubna snížila o více než 80 %, a také nedůvěrou trhu k dalším konceptům, jako jsou elektrické létající stroje s kolmým startem a přistáním.

Nicméně podle vedení společnosti AeroMobil je projekt létajícího vozidla i nadále realizovatelný, neboť interní vývoj nebyl omezen ničím jiným než dostupností kapitálu.

Tři generace prototypů a 14 patentů

„Za dvanáct let společnost AeroMobil vytvořila a vyrobila tři generace létajících prototypů, zaregistrovala 14 patentů, vytvořila digitální data umožňující výrobu vozidel, globální značku s vysokou mediální hodnotou a životaschopnou vizi, která inspirovala výrobce na celém světě k úvahám o novém způsobu vzdušné mobility „od dveří ke dveřím“,“ připomněla společnost. „Vzhledem k tomu, že vedení společnosti AeroMobil v těchto dnech vyčerpalo všechny možnosti, jak získat kapitál, je nuceno podat návrh na konkurz,“ dodalo vedení společnosti.

Společnost AeroMobil byla založena v roce 2010 a v roce 2013 představila svůj první létající prototyp – AeroMobil 2.5 -. Po kladném přijetí odbornou veřejností představila společnost v roce 2017 AeroMobil 4.0 a následně další testovací vozidlo. Prototyp finálního vozidla prochází letovými zkouškami od roku 2020.

Od roku 2010 společnost získala investice z celého světa ve výši přibližně 25 milionů eur. Za posledních deset let vedení společnosti a její spolumajitelé uskutečnili stovky prezentací po celém světě ve spolupráci s významnými partnery, jako jsou investiční banky nebo soukromé fondy, s převážně pozitivním ohlasem. V roce 2022 představilo vedení společnosti AeroMobil projekt a vozidlo také na investorské roadshow v USA.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+