2 min. doba čtení

Seznam.cz přitvrzuje v boji proti dezinformacím a clickbaitům ve spolupráci s AI

Seznam.cz zapojí umělou inteligenci do boje proti nekvalitnímu či dezinformačnímu obsahu. V nejbližších dnech představí nástroj, který bude schvalovat nezávadné komentáře v diskuzích. Nejde však o první využití AI u nejnavštěvovanějšího internetového portálu v Česku.

Seznam.cz přitvrzuje v boji proti dezinformacím a clickbaitům ve spolupráci s AI
Zdroj: depositphotos.com

Platforma si ze začátku letošního roku stanovila kodex používání AI a teď plánuje působení umělé inteligence rozšiřovat. Editoři diskusí v Seznam.cz aktuálně využívají AI k argumentační analýze konspiračních tvrzení. „Pracujeme i na automatickém párování manipulativních komentářů v diskuzích s vysvětleními připravenými našimi ověřovači faktů. Sporné a konspirační komentáře budou označeny našimi editory a umělá inteligence jim k nim navrhne relevantní vysvětlení, které mohou editoři dle svého uvážení využít. Rádi bychom tuto funkci nasadili letos v zimě,“ vyjádřil se na Seznam fórum 2023 Peter Jančárik, projektový koordinátor Seznam.cz pro oblast dezinformací.

V boji proti dezinformacím Seznam využívá databáze nezávislých hodnotitelů (Nadační fond nezávislé žurnalistiky, projekty Konšpirátori.sk či Atlas konspirací). Pokud na dezinformační weby narazí, místo okamžitého vyřazení je označuje a čtenářům vysvětluje, proč jimi jsou.

Sofistikované využití AI pro kvalitní obsah

Seznam.cz už od loňska využívá vlastní detektor clickbaitů s využitím umělé inteligence a penalizuje autory takových titulků. Editoři platformy Seznam Medium již mají nasazenou funkci detektor AI pro generované články. Ten dokáže téměř přesně určit, kterou část textu napsal člověk a kterou má na svědomí umělá inteligence. Funkci brzy začnou používat i redaktoři Seznam Newsfeedu. „Používáme na to vlastní jazykový model BROWCzech, který jsme natrénovali na textech Seznam Zpráv a Novinky.cz. Díky němu jsou naši redaktoři schopni zachytit texty generované umělou inteligencí a naše platformy se tak nestávají odkladištěm vygenerovaných článků,” vysvětluje Jančárik.

Český portál chce těmito nástroji zvyšovat brand safety svých inzerentů. „Nechceme značky našich klientů, využívající náš reklamní prostor, vidět vedle konspiračního, dezinformačního nebo nenávistného obsahu. To je podle nás podstata brand safety. Brand safety můžeme zaručit na třicítce vlastních webů, produktů a služeb a na více než tisícovce partnerských webů – ať už v přímém nákupu, v Skliku nebo prostřednictvím RTB,“ zakončuje Peter Jančárik.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
První ročník mezinárodní e-commerce konference v Praze
3 min. doba čtení

První ročník mezinárodní e-commerce konference v Praze

Ecommerce Prague, první mezinárodní e-commerce konference v Česku, se uskuteční 8. února 2024 v Praze. Akce se zaměří na expanzi českých e-shopů na mezinárodní trhy a představí řadu předních odborníků v oboru z Česka i zahraničí, včetně Jerome Poussina, Tomáše Bravermana, Alexandre Bonvina a zástupců společností Shein, Shopify a TePe. Konference pořádaná společnostmi Shopsys a […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+