10min. doba čtení

SEO strategie pro nový web: 9 kroků pro úspěšný začátek

Pracujete na novém webu? Tak potom byste měli hned od začátku počítat i se SEO strategií. Podívejme se na ni krok za krokem. Od výběru domény a webhostingu, přes analýzy, nápomocné nástroje, až po konkrétní aktivity na pravidelné bázi.

Beata Faberová Beata Faberová
SEO Specialist
SEO strategie pro nový web: 9 kroků pro úspěšný začátek

Proč začít se SEO již při tvorbě webstránek? 

SEO strategii potřebujete již na začátku, jelikož při tvorbě webu existuje mnoho částí, kterým se musíte věnovat. Nejde jen o texty či design webu. Musíte vytvořit URL, H1, H2, title, meta popisky s použitím správných klíčových slov. Ze SEO hlediska je důležitá také logika struktury a interní prolinkování.

Myslete tedy na to, že SEO strategie by měla být prioritou před tvorbou webu. Když tyto věci podchytíte hned na začátku, ušetříte čas i peníze. V neposlední řadě získáte náskok před konkurenty, neboť vaše stránky budou úspěšně indexovány a v Googlu můžete být viditelní za poměrně kratší dobu.

SEO strategie krok za krokem

Šikovná SEO strategie vám pomůže „vychytat” nedostatky vašeho webu ještě před jeho spuštěním. Zaměřte se na klíčová slova s ​​nízkou konkurencí, implementujte všechny on-page SEO faktory (ne, není to jen pár zapracovaných KW do textů), buďte relevantní, důkladní, jedineční a jasní.

Obsah tvořte také podle záměru vyhledávání a nepište jen pro vyhledávače. Pokud na strategii skutečně zapracujete, po nasazení webu si Google začne všímat vašeho webu a brzy uvidíte výsledky. Tedy v průběhu času a se SEO péčí, může i váš web vyrůst a být konkurenční.

Jste připraveni vytvořit váš web správně podle zásad SEO a zabojovat s konkurencí o pozice? Podívejte se, jak postupovat při SEO pro nové webové stránky!

1. Vybrat si správnou doménu je základ

Výběr správné domény je velmi důležitý, jelikož ta je již neměnná a bude s vaším webem spojená celou dobu. Pokud máte novou doménu, v podstatě začínáte se SEO od nuly. Snažte se proto při jejím výběru sladit jméno značky a název domény. Je to rozhodující!

Ověřit si volné domény můžete prostřednictvím tohoto nástroje. Ideální je, pokud má doména v sobě i vhodné klíčové slovo pro vaši oblast podnikání, avšak ne vždy to je možné.

Dále se snažte zvolit takovou doménu, která bude snadno zapamatovatelná, použijte v ní své jméno a silná branding komunikace je na světě. Nedoporučujeme mít v doméně zbytečné znaky navíc. Vsaďte spíše na krátkost – jednoslovná, maximálně dvouslovná, statická a snadno zapamatovatelná slova. 

 2. Zvolte si moudře i webhosting

Jako prostor na serveru, kde jsou uloženy všechny soubory vaší stránky, doporučujeme spolehlivý Websupport. Máte zde na výběr stovky doménových koncovek, plus možnost zvolit si vyladěný WordPress. Jedna z klíčových věcí při jeho výběru je dostupnost hostingu, tedy jaký čas v roce (v procentech) bude váš web v provozu.

Neškudlete hned na hostingy zdarma a ty nejlevnější, mívají totiž nižší dostupnost. Nepříjemně překvapit vás mohou výpadky a slabá zákaznická podpora. Od výběru hostingu se následně odvíjí také rychlost (neměla by být nižší než 3 sekundy), kvalita a bezpečnost vašeho webu. Totiž přesně toto jsou ty faktory, které ovlivňují kvalitu vašeho nového webu.

3. K webu připojte Google Search Console a Google Analytics

Abyste měli o vašem webu špičkový přehled, je třeba k němu mít připojené nástroje Google Search Console a Google Analytics. V prvním z nich je nejprve nutné ověřit vlastnictví, resp. prokázat, že jste opravdu vlastníkem daného webu. Buď přidáním nového vlastnictví nebo výběru z již existujících. Google Search Console vám následně bude nápomocný například při:

  • kontrole indexace stránek
  • zjistíte míru proklikovosti na jednotlivé URL
  • organických KW, které se vážou na web
  • rychlost stránky
  • odesílání souboru Sitemap

Pokud máte možnost propojit Google Analytics s účtem Google Ads, udělejte to. Získáte tím komplexní data a přehledy o návštěvnosti, konverzích, elektronickém obchodu.

4. Udělejte si analýzu konkurence

Analýza konkurence vám pomůže zjistit, jak jste na tom ve vaší oblasti podnikání v porovnání s podobnými weby. Porovná pozice na daná klíčová slova v organice, hodnoty domény a stránky, důvěryhodnost, odkazové portfolio. Pomůže vám při rozhodování, na co se zaměřit při orientaci svého webu či e-shopu.

Je nějaká oblast, kterou vaši konkurenti nemají příliš pokrytou či „promakanou”? Ale také se můžete inspirovat a zlepšit se v tom, co považujete u konkurenta za silnou stránku. Analýzu konkurence si poměrně jednoduše připravíte i sami prostřednictvím SEO nástrojů jako jsou Ahrefs či Semrush.

5. Najděte ta správná klíčová slova

Podrobná analýza je základem a jednou z prvních aktivit, které byste se měli věnovat v rámci SEO strategie. Jejím vytvořením a nalezením těch správných klíčových slov dochází ke spojování poptávek v Googlu s vaším obsahem na webu.

Ze základní analýzy se dále udělá mapa klíčových slov, vytvoří se skupiny, podle kterých se navrhnou podstránky služeb, produktů, blogů. Tak nějak v podstatě vznikne celá struktura webu s důrazem na SEO. Při výběru klíčových slov je třeba zvážit záměr vyhledávání.

Ten může být:  

  • informační (například „jaké je počasí”) 
  • navigační (například „přihlášení Facebook”) 
  • komerční (například „nejlepší fotoaparáty”) 
  • transakční (například „koupit iphone 13”). 

(zdroj: Google.sk )

 Při vytváření webového obsahu je důležité myslet na to, aby byl vhodný pro kupujícího. Pochopení záměru vyhledávání je to hlavní při nákupní cestě. Pomohou vám následující otázky:

  • Shoduje se klíčové slovo s daným produktem nebo službou?
  • Shodují se klíčová slova s ​​otázkami, které si zákazníci položili během nákupní cesty?
  • Jaká je náročnost klíčového slova? (Úroveň soutěže o pořadí pro dané klíčové slovo)
  • Jaký je objem vyhledávání klíčového slova?
  • Jaké typy stránek se zobrazují v SERPu pro vybrané klíčové slovo?

6. Tvořte nový obsah a optimalizujte

Pravidelně pište blog podle dohodnutých témat v content plánu. Nezapomínejte ani na naplnění jednotlivých podstránek obsahem – přidávejte nový, aktualizujte starý.

Optimalizujte, všímejte si H1 i metadat z pohledu klíčových slov. Pečujte zejména o stránky s produkty a službami. Pokud jich má váš web stovky, zaměřte se nejprve na ty pro vás nejdůležitější a nejpřínosnější.

7. Udělejte rychlý kontrolní SEO audit

Když jsme si už prošli doménou, webhostingem, připojili Google Search Console, našli správná KW, udělali strukturu webu a vytvořili na ní obsah, je na čase zkontrolovat, zda všechno sedí a všechno hraje podle zásad SEO. K tomu nám poslouží SEO audit, tedy nějaký ten závěrečný kontrolní „check“.

Projděte si on-page a off-page faktory vašeho webu. Máte vytvořenou Sitemap, Robot.txt, https, canonical? Jak jste na tom s duplicitami? Není jich příliš? Existují totiž různé variace stránek, které sice uživatel vidí stejně, ale Google je považuje za duplicitní, pokud se neuvede přesměrování přes 301 na primární URL.

Rychlost si můžete zkontrolovat přes nástroj PageSpeed Insight, který se vám kromě rychlosti webu podívá i na to, jak dlouho trvá vykreslení jednotlivých částí webu a přidá doporučení ke zlepšení. Určitě sledujte rychlost mobilní verze webu, která je v této době opravdu důležitá, jelikož Google se v posledních letech zaměřil na Mobile First Indexing – tj. posuzuje indexování webu podle rychlosti načítání mobilní verze webu.

8. Textový obsah není všechno, nezapomínejte rovněž na jeho design

Design webu bývá často podceňovanou částí obsahového marketingu. Můžete mít nejlepší obsah, jaký byl kdy napsaný, ale pokud to vypadá příšerně, bude to vaše smůla.

Položme si otázku, vypadá textový obsah lépe takhle?

(zdroj: https://seo24.sk/2018/12/18/google-a-indexacia/ )

Nebo spíše takto?

(zdroj: https://ahrefs.com/blog/seo-basics/ )

Snažte se kromě textu a obrázků pracovat i s grafy a vizuály, nebojte se příkladových screenshotů. Vytvořte si cool vypadající bannery. Webový design zahrnuje také UX (uživatelský zážitek), interakční design a UI (uživatelské rozhraní) prvky a elementy. Je důležité, aby u vás fungovala jednoduchá navigace, informace byly viditelné, samotná stránka konzistentní i rychlá.

9. Linkbuilding vám vybojuje pozice a získá návštěvníky

Jedná se o dlouhodobou aktivitu, v jejímž rámci budujete své odkazové portfolio. Získáváte externí linky z jiných autoritativních webů, které vás následně v hledáčku Google posunou výše. Ale také je důležitý i interní linkbuilding. Díky němu můžete vytvořit na webu ten správný link juice.

Právě interní linkbuilding je často přehlížený zdroj potenciální „šťávy“ z odkazů pro váš web. Takže nezapomínejte při honbě za vysokohodnotnými zpětnými odkazy i na vlastní zásoby odkazové „šťávy“. Investujte do interního prolinkování! 

Jste připraveni na úspěch v SEO

Pokud jste dočetli až sem, víte přesně jaké kroky a aktivitu máte vyvinout pro správnou SEO strategii vašeho nového webu. Vydejte se na start SEO maratonu a vyšvihněte i nový web mezi první příčky ve vyhledávání. Analyzujte, monitorujte, aktualizujte, optimalizujte. Konzistentní výsledky se SEO přijdou jen s tvrdou prací.

Sdílet článek
Beata Faberová
SEO Specialist

Jsem SEO specialista v online marketingové agentuře High 5 studio. Ve světě digitálního marketingu se pohybuji již přes 5 let. Začínala jsem s orientací na Facebook ads s přesahem do Google ads, s postranními SEO úmysly, které mě momentálně zajímají nejvíce.

Tento článek ti přináší

High 5

High 5 studio je online marketingová agentura, poskytující svým klientům komplexní služby, se specializací hlavně na Google ads, SEO, online strategie. Jsme marketingoví nadšenci a spolu tvoříme skvělou online marketingovou agenturu. Sídlíme v Bratislavě, působíme v digitálním světě.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek
6min. doba čtení

Jak vylepšit výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocí CSS programu

Každý inzerent se vždy snaží optimalizovat rozpočty v kampaních tak, aby dosáhl svých cílů. Tyto cíle se u každého inzerenta liší, ať už jde o určité procento ROAS, větší prodeje, menší PNO atd. Samozřejmě není snadné dosáhnout cílů, a kromě znalostí potřebujete i nástroje, které vám pomohou splnit očekávání. Jedním z těchto nástrojů je CSS […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Global Account Manager
Přečíst článek
7min. doba čtení

Značky, které zvýší výdaje za marketing v roce 2023, porostou

Co všechno ovlivní digitální marketing v tomto roce? Už stačilo zpráv o krizi a špatných vyhlídkách pro rok 2023. Tak to pojďme vzít z jiného konce. Prozradíme vám, co letos v digitálním marketingu nepřehlédnout a jak čerpat z toho “zlého”. Protože jak řekl závodník Formule 1 Ayrton Senna: „Za pěkného počasí nemůžete předjet 15 aut. […]

Lucie Marková Lucie Marková
Marketing Manager
Přečíst článek