4min. doba čtení

ROZHOVOR: Jak vybudovat globální službu s obratem přes 1 milion € a ziskem přes 500 000 € s 8 členným týmem (Peter Hrbáčik, Mangools)

Peter Hrbáčik je ředitel firmy, která patří mezi nejlepší poskytovatele SEO nástrojů. Mangools založil sám v roce 2004 a momentálně je součástí 8 členného týmu, s ročním obratem přes 1 milion euro. Jak se mu to podařilo? Existuje univerzální návod na úspěch, nebo je třeba mít štěstí?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Pro začátek nám Peťo poodhalí něco ze svého příběhu a odpoví na otázku, jak je možné, že firma, za pouhý jeden rok, zvýšila svůj obrat ze 300 000 € na 1,200 000 €. Dále se dozvíte, kdy a s jakým nástrojem Peťo začínal, kdy se rozhodl svému projektu věnovat naplno a proč. Následně pohovoříme o tom, do jaké míry je pro projekt klíčové načasování, zda-li se dá spuštění projektu načasovat cíleně a jak tomu bylo v případě Mangools.

Zkusíme také odpovědět na otázku, kdy je ten správný moment zanechat stávající projekt a zkusit něco nového, zároveň nám Peťo popíše, jaký má přístup k vytváření produktu a jak moc důležitý je pro něj marketing. Představte si, že máte skvělý nápad na SaaS projekt, ale nejste programátor a nemáte investora – jak se v takovém případě zachovat? Odpověď se dozvíte právě v tomto rozhovoru, spolu s tím, co je při hledání programátora klíčové, jestli dovednosti, nebo nadšení.

Dotkneme se také problematiky cenotvorby a jaké má společnost Mangools zkušenosti s kupóny, či behaviorálními emaily. Poslechnete si, jak lidé reagují na nástroj zadarmo a jestli je lepší marketingovou strategií dlouhodobě bezplatný produkt s omezeným využíváním, nebo plnohodnotná zkušební verze. Peťo nám poví též o tom, jakým způsobem a hlavně kdy Mangools v rámci marketingu experimentuje a podle čeho si vybírá do týmu nové členy.

Ke konci rozhovoru nám vysvětlí, proč se rozhodl pro společnou kancelář v Bratislavě a úplně na závěr poskytne cennou radu začátečníkům v SaaS projektech.

V tomto rozhovoru se dozvíte:

  • Jak je možné, že společnost Mangools zvýšila svůj obrat ze 300 000 € na 1,200 000 €
  • Kdy a s jakým nástrojem Peťo začínal a proč se rozhodl svému projektu věnovat naplno
  • Do jaké míry je pro projekt vhodné načasování, nebo jestli se dá spuštění načasovat cíleně, jak tomu bylo v případě Mangools
  • Jaký má Peťo názor na štěstí, náhodu a co říká jeho vlastní zkušenost
  • Kdy je správná chvíle opustit stávající projekt a začít nový
  • Jaký má Peťo přístup k vytváření produktu a jak důležitý je pro něj marketing
  • Co dělat v případě, že máte nápad na SaaS projekt, ale nejste programátor a nemáte investora
  • Co je při hledání programátora klíčové, je důležitější nadšení, nebo dovednosti
  • Jak postupovat při cenotvorbě a co funguje v případě Mangools
  • Co se stalo, když Mangools ceny nástrojů zdvojnásobili
  • Jaké má Mangools zkušenosti s kupóny a behaviorálními emaily
  • Jestli je výhodnější z hlediska marketingu, poskytovat dlouhodobě bezplatný produkt s omezeným využíváním, nebo plnohodnotnou zkušební verzi
  • Jaké typy publisherů zapojuje Mangools v rámci affiliate a jestli využívají obchoďáky
  • Kdy a základě čeho Mangools přijímá nové členy do svého týmu
  • Proč se Peťo rozhodl mít pro firmu společnou kancelář a proč zrovna v Bratislavě
  • Jakým způsobem Mangools experimentuje v oblasti marketingu.
  • Co by Peťo doporučil začátečníkovi v SaaS projektu

Sdílet článek
Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Spoluzakladatel projekt Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Ľuboš Ďurovič CMO Hyperia
2min. doba čtení

Jak vést a motivovat interní 27členný marketingový tým (Luboš Ďurovič, Hyperia)

Luboš Ďurovič je CMO (Chief Marketing Officer) v žilinské firmě Hyperia. Ve společnosti působí už téměř od jejích začátků a do současné pozice se dostal postupně. V tomto rozhovoru nám povyprávěl, jak funguje nábor, řízení i odměňování 27členného marketingového týmu a jak se specializují lidé na různé projekty.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Matuš Konečný
2min. doba čtení

V Snapchatu, TikToku, AdColony, na Twitteru nebo na Spotify čekají stovky tisíc návštěvníků pro váš e-shop (Matúš Konečný, Httpool)

Matúš Konečný už v našem křesle v minulosti seděl. Pracuje jako Sales Director pro společnost Httpool, která zastřešuje reklamu na různých platformách. V nejnovějším rozhovoru nám kromě jiného povyprávěl, jakým způsobem se dají Snapchat, TikTok, Twitter, Spotify nebo AdColony využít pro propagaci vašich e-shopů.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Přečíst článek