6min. doba čtení

Reklamní sítě pro váš web

Nejznámější reklamní sítí je Google AdSense, ale na internetu to není žádný monopol. Má mnoho konkurentů, z nichž si můžete vybrat takového, jakého potřebujete. Jaké to jsou firmy, čím se liší jedna od druhé a jaké benefity vám přinesou? I to je obsah tohoto článku. Možná si po tomto článku najdete nového favorita, kterému svěříte do rukou reklamu. Na začátku si řekneme, co vlastně reklamní síť je a jak funguje.

Reklamní sítě pro váš web

Základy reklamní sítě

Reklamní síť funguje jako zprostředkovatel služeb. Člověk ji využije tehdy, když potřebuje umístit svoje reklamy na internetu. Zprostředkovatel zajistí, aby se zákazníkovy reklamy umístily na webových stránkách lidí, kteří chtějí mít reklamu umístěnou na své webové stránce.

Komunikace funguje následovně:

  1. Vlastník webové stránky požádá reklamní síť o nalezení klienta, který zveřejní reklamu na jeho webu
  2. Pokud chce klient umístit reklamy, musí napsat reklamní síti
  3. Následně klient zaplatí reklamní síti za nalezení správných webových stránek
  4. Reklamní síť se bude snažit jeho reklamu rozmístit na webovou stránku vlastníkům webových stránek
  5. Reklamní síť zaplatí vlastníkovi webových stránek za poskytování prostoru na stránce

Reklamní síť využívá reklamní servery, které jim umožňují vidět výsledky. Například lépe zacílit reklamu na dané publikum, sledovat, jak se reklamě daří a podobně. Místo, kde může být reklama zveřejněná, nemusí být jen na webstránce. Může to být v mobilních hrách, mailech, zprávách a v jiných médiích.

Největší reklamní společnosti, které můžete využít ve svůj prospěch:

Google Adsense

Nejznámější a největší reklamní síť na světě, kterou vlastní Google. Jde o program, který poskytuje možnost zadávání reklam a následné sledování jejich úspěšnosti. Zadávání reklam je poskytované přes reklamní platformu Google Ads. Přes ni nastává spojení uveřejnění reklam a zadávání nabídky o reklamu. Klient chce zobrazit svoje krátké reklamy, nabídky služeb nebo produktů a videí.

Reklamy mohou být zveřejněné ve vyhledávacích pojmech i na webových stránkách. Výsledky se zaznamenávají formou PPC, tedy peer-to-click, nebo CPA, cost-per-action. Když běžný uživatel internetu klikne na reklamu, započítá se to do nákladů za reklamu. To je forma PPC. CPA je tehdy, když uživatel splní požadovanou akci, například vyplní formulář, přihlásí se k odběru newsletteru, něco koupí a podobně.

Rozhodnutí klienta o inzerci reklamy přes Google platformu mu umožňuje vybrat si ze dvou možností:

  • Google Search Network
  • Google Display Network

Google Search Network

Klient vyhledává tuto možnost tehdy, když potřebuje svoji reklamu odprezentovat ve vyhledávači. Výsledek se tehdy zobrazí na vrchu hledaného výrazu s označením „placená reklama”. Jinak řečeno, je to přímo cílená reklama na potencionálního zákazníka. Google Search Network kromě toho nabízí možnost prezentovat reklamu i na partnerských stránkách Google.

Kdy je nejlepší sáhnout po této možnosti? Tehdy, když klient potřebuje zveřejnit reklamy, které právě Search Network podporuje. Mohou to být například textové reklamy, včetně dynamických a responzivních reklam ve vyhledávání. Dále jsou to i reklamy na nákup a takzvané calls-only ads.

Google Display Network

Proč právě Display Network? Důvod je ten, že Google vlastní miliony žadatelů, kteří chtějí mít reklamu zobrazenou na své webové stránce, čímž se snaží o monetizaci svého blogu, magazínu nebo e-shopu. Nevýhodou této možnosti jsou menší konverze, ale reklamy mají za to větší dosah.

Display Network nabízí možnost zobrazovat statické obrázkové reklamy, responzivní obsahové reklamy a videoreklamy, které jsou optimalizované na kliknutí nebo interakce. Reklamy v Gmailu mohou být umístěné v horní části záložky doručené pošty uživatele.

Facebook Ads

Skoro 3 miliardy registrovaných uživatelů. Toto číslo je hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli zařadit Facebook na náš seznam. Využívají firmy potenciál této sociální sítě? Odpověď se skrývá v sumě 27 miliard dolarů, které Facebook vydělává z reklam. Avšak 27 miliard není za pár let ani za rok, ale za 3měsíční období. Za jeden rok je to více než 100 miliard dolarů.

Všechna místa, která Facebook nabízí, kde může být reklama umístěná:

  • informační kanál na počítači
  • informační kanál na mobilu
  • pravá strana na počítači
  • stories
  • marketplace
  • messenger

V čem Facebook ads vyniká na rozdíl od Google? Nastavit si reklamy, které jsou stále víc a víc zautomatizované, není až tak složité. Díky jednoduchým přehledným statistikám to zvládnou i začátečníci. Úspěšnost reklamy si tak můžete snadno sledovat i sami bez placeného specialisty.

Právě na sledování statistik má Facebook svoji aplikaci Facebook tracking pixel. Díky této aplikaci dokážete sledovat konverze a také jaký typ osoby provede konverzi. Takto se tracking pixel učí a sbírá víc a víc informací. Tyto informace potom Facebook zpracuje a dokáže snadněji najít podobné lidi.

TIP: Na co u facebookových reklam nezapomínat? Na optimalizaci reklam i pro mobily. Při navrhování reklamy je třeba proto myslet právě na to, jak to bude vypadat v mobilu.

Instagram Ads

Zatímco Facebook stále stejným tempem roste dlouhé roky, do Instagramu by to jen málokdo řekl, že právě tam se vyplatí mít jednou reklamu. Ale stalo se tak. Ve srovnání s Facebookem má Instagram o 2 miliardy uživatelů méně, ale zato funguje jinak. Na Instagramu jsou lidé zvyklí na čistě vizuální obsah. Tato platforma je skvělá pro lidi, kteří mají rádi pěkný vizuál. I to je důvod, proč vytvářet reklamy s pomocí grafika.

Tato platforma však vychází cenově dráž. Cena za klik se na Instagramu pohybuje kolem 0,75 euro. Na Facebooku je to jen 0,17 euro za klik. Samozřejmě, jak to u reklam bývá zvykem, zahraničí je několikanásobně dražší. V USA je cena za proklik na Facebooku 0,97 euro a na Instagramu 3,56 euro.

Jak jste už mohli postřehnout, tyto dvě sítě jsou propojené, což přidává na povědomí značky. I z toho důvodu jsou reklamy na Instagramu postavené na manažerovi reklam Facebooku. Tvorba reklamy má stejně jednoduché nastavení, jen s tím rozdílem, že na Instagramu máte na výběr z propagovaného příběhu a propagace příspěvku.

Twitter Ads

Také tato platforma se za poslední roky dočkala enormního nárůstu. Nevýhodou je, že Twitter u nás nepoužívá tolik lidí jako v zahraničí. Výhodou však je možnost vytvoření reklamy ve více formátech, například jako obyčejný text, video, obrázky, a dokonce jako GIF. Nabídka množství způsobů, jak optimalizovat svůj příspěvek, například:

  • návštěvnost webových stránek
  • zhlédnutí videa
  • komentování
  • instalaci aplikací
  • dosah

Stejně jako na Facebooku i na Twitteru můžete použít nastavení cílené na publikum. Jsou jimi například geografická poloha publika, věk, pohlaví a zájmy. Na Twitteru však můžete také cílit podle klíčového slova. Podle toho se můžete rozhodnout, zda zahrnete nebo nezahrnete lidi, kteří hledali nebo tweetovali konkrétní slovo.

Závěr

Po přečtení tohoto článku byste měli vědět, kterou reklamní síť si zvolit pro svůj web. Samozřejmě, vyjmenované byly jen ty největší sítě. Je jich však nespočetně mnoho. Vaše weby mohou pomocí reklamních sítí dosahovat několikanásobné větších výsledků než dosud.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+