6 min. doba čtení

Recenze: Vyplatí se použít Webnode na tvorbu webstránky?

Pokud potřebujete nový web rychle a levně, Webnode může být ten správný nástroj. Je jednoduchý na použití a na výběr máte množství skvělých designových šablon, které stačí jen upravit.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Recenze: Vyplatí se použít Webnode na tvorbu webstránky?

A jaké jsou naše praktické zkušenosti s Webnode systémem? Ukážeme vám, v čem vyniká, jaké jsou jeho výhody a naopak, kdy dát raději přednost jiné platformě.

Vlastní web bez programování

Webnode je online systém na tvorbu web stránek – osobních a firemních webů, produktových stránek, blogu a e-commerce stránek. Tím, že funguje jako SaaS služba, stránku si vytváříte přímo přes prohlížeč počítače nebo mobilního zařízení. Nemusíte nic stahovat ani instalovat přídavné pluginy.

Na Webnode si stránku zvládne udělat opravdu každý. Nepotřebujete přitom vědět, co je to HTML nebo CSS.

Jednoduchý web na Webnode subdoméně můžete mít zcela zdarma; složitější stránky s rozšířenými funkcemi za malý poplatek. Ten se liší v závislosti na výběru balíčku podle Webnode ceníku. (anchor na Jaká je cena za Webnode šablony? Prohlédněte si ceník)

Hlavní výhody systému Webnode

1. Snadno se používá

Webnode je skvělý pro svoje intuitivní rozhraní a drag&drop funkci. Jednoduchým přetažením myší můžete na stránku přidat jakýkoliv prvek nebo sekci (galerii, kontaktní formulář, mapu…), případně vložit HTML a embed kód.

Webnode používá vizuální editor, tzv. WYSIWYG. Všechny změny realizované na stránce tak uvidíte okamžitě. Ihned se můžete přesvědčit o tom, zda vám daná změna vyhovuje, nebo ji jediným kliknutím vrátíte zpět.

Vytvořit si stránku přes Webnode je mnohem jednodušší než přes WordPress nebo jiné platformy, které vyžadují technicky zdatnější uživatele.

2. Designové Webnode šablony

Webnode nabízí víc než 100 šablon, ze kterých si můžete vybírat podle typu svého byznysu.

Vzhled Webnode šablony je možné úplně změnit – od jednoduché změny barvy pozadí, písma či fontu až po přidávání multimediálních prvků.

Všechny Webnode šablony mají responzivní design, proto se váš web bude zobrazovat bezchybně i na smartphonech nebo tabletech.

3. Web stránka hotová ještě dnes

Rychlost vytvoření stránky je u Webnode bezkonkurenční. Například v porovnání s WordPressem nepotřebujete žádnou instalaci ani pluginy na zfunkčnění stránky. Potřebujete se jen zaregistrovat, vybrat si tu pravou šablonu a přizpůsobit ji svým potřebám. Šablony totiž mají předefinované sekce, které stačí vyplnit. Stránku tak máte hotovou za pár minut.

4. Hosting, o který se nemusíte starat

Výhodou Webnode jako SaaS služby je, že vám rovnou zajistí i provozování stránky. To znamená, že se nemusíte trápit s nastavováním serveru, bezpečností či zálohováním. Některé služby spojené s hostingem jsou dokonce bezplatné (např. provoz webu na subdoméně Webnode).

Samozřejmě Webnode poskytuje i možnost použít vlastní doménu. V tom případě potřebujete aspoň základní placený balík LIMITED za 2,95 eur/měsíc* – což je stále férová suma v porovnání s běžným hostingem od profesionálního providera.

* 75 Kč/měsíc v CZ verzi
959,00 Ft/hónap v HU verzi

5. Rozšířené e-commerce funkce

Webnode umožňuje na stránce pracovat i s pokročilými e-commerce funkcemi. Nabízí nejen plnou podporu pro důležité SEO nastavení (Page title, URL, meta data), ale také:

  • Integraci s Google Analytics
  • Vkládání vlastních HTML kódů
  • Použití aplikací a služeb třetích stran
  • Propojení e-shopu s platebními branami
  • Propojení s dopravci
  • Export objednávek do účetního systému Pohoda

S použitím Webnode šablony a těchto funkcí můžete vytvořit plnohodnotné e-commerce řešení, které vám pomůže rozvíjet váš byznys.

Našli jsme i nevýhody…

V rámci recenze Webnode jsme narazili i na negativa, která mohou uživatelům překážet:

  • Webnode reklama se na stránce zobrazuje i u některých zpoplatněných balíčků. Pokud ji na webu mít nechcete, potřebujete vyšší (a tedy dražší) balík. Minimálně balík STANDARD.
  • Vyšší balík je stejně potřebný i tehdy, když chcete stránku propojit s Google Analytics a dalšími e-commerce funkcemi.
  • Ve verzi 2.0 není možné vkládat vlastní šablony ani editovat CSS Webnode šablony.
  • Webnode šablony nejsou vhodné pro velké katalogové stránky, portály či zpravodajské magazíny, které vyžadují specifické funkce na míru. Tehdy si raději vyberte jinou platformu.

Jak si vytvořit web na Webnode

K vlastní web stránce vám stačí 6 jednoduchých kroků:

1. Registrace

Abyste mohli Webnode používat, je potřebné se zaregistrovat. Zadáte název stránky (který bude fungovat i jako název subdomény), e-mail a heslo. Případně se můžete přihlásit přes Facebook nebo Google.

2. Výběr typu stránky

V druhém kroku si vyberte, zda plánujete vytvářet webovou stránku nebo e-shop.

3. Výběr šablony

Pro svůj nový web potřebujete i šablonu. Zvolit si můžete ze 100+ předdefinovaných Webnode šablon různého zaměření. Následně vám systém vygeneruje stránku, kterou si upravíte podle svých požadavků.

4. Přizpůsobení webu

Vzhled stránky je možné radikálně měnit. Stačí jen kliknout na oblast nebo prvek, který chcete modifikovat. Přidáním vizuálních efektů upravíte např. header/ footer či pozadí stránky.

Stejně jednoduše můžete přidávat obsah a nové sekce. Nakonec se vaše web stránka nemusí vůbec podobat původní Webnode šabloně.

5. Nastavení SEO parametrů

V horní části editoru jsou k dispozici nastavení pro Stránky, kde vyplníte všechny důležité SEO parametry.

6. Publikování webu

Máte téměř hotovo. Posledním krokem je zveřejnění stránky kliknutím na Publikovat ve vrchním panelu administrace.

Jaká je cena za Webnode šablony? Prohlédněte si ceník

Základní web stránka na Webnode subdoméně je zdarma. Ale limituje vás v použití funkcí a nemůžete si ji napojit na vlastní doménu. Proto když chcete profiweb se vším, co k tomu patří, musíte sáhnout po některém z prémiových balíků. Rozdíly jsou v dostupnosti funkcionalit nebo prostoru na disku, který je vyhrazený pro vaši stránku.

Kolik vás to nakonec bude stát, si můžete prohlédnout přímo ve Webnode ceníku:

Závěrečné hodnocení: Vyplatí se použít Webnode na tvorbu stránky?

Za nás určitě ano. S použitím Webnode šablony si můžete vytvořit webovou stránku úplně sami. Celý proces je natolik intuitivní, že nemusíte být žádný IT odborník. Nechybějí ani pokročilé e-commerce nástroje, které potřebuje každý úspěšný e-shop.

Webnode představuje skvělý způsob, jak získat stránku rychle a bez velkého rozpočtu.

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)
9 min. doba čtení

E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)

Jak říká jedna z marketingových pouček, je třeba zajistit, aby se ten správný výrobek dostal ke správnému spotřebiteli, ve správný čas na správné místo, ve správné kvalitě a za správnou cenu. To je ovšem ideální scénář. Realita ukazuje, že s komplikovanou politikou cookies a dalšími překážkami je to spíše zbožné přání. Naštěstí digitální marketing patří […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?
5 min. doba čtení

88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?

Nejnovější výroční zpráva společnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) přináší nové poznatky o tom, kam se ubírají očekávání současných nakupujících. Průzkum se uskutečnil na vzorku více než 8 000 zákazníků ze zemí jako USA, Velká Británie, Francie, Německo, Kanada, Austrálie a Indie. Proč je omnichannel buzzwordem současnosti? A které strategie si musí značky osvojit, aby […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co je zážitkové nakupování?
4 min. doba čtení

Co je zážitkové nakupování?

Znáte pojem Immersive Shopping? Můžeme jej přeložit také jako zážitkové nakupování. Jedná se o obchodní strategii, která spojuje digitální inovace se zajímavými a hmatatelnými aspekty tradičního retailu. Kombinuje digitální a fyzický svět s cílem vytvořit nezapomenutelné a poutavé zážitky prostřednictvím nejmodernějších technologií, jako jsou virtuální realita (VR), rozšířená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+