4 min. doba čtení

Proč v dnešní době investovat energii do kvalitní webové prezentace?

Přemýšlíte nad vlastním webem? Ať už váháte, zda se pustit do e-shopu, prezentačních webových stránek nebo třeba obyčejného blogu, mít na úrovni zpracovanou webovou prezentaci je v dnešní době nutnost pro každého, kdo podniká na vlastní pěst. Proč se nespoléhat pouze na sílu sociálních sítí a vykročit směrem k vlastní prezentaci značky na webu?

Proč v dnešní době investovat energii do kvalitní webové prezentace?

Ať už je vaší značkou produkt nebo vaše jméno, nejdůležitější je umět ji správně představit. Důraz pak tkví hlavně v kvalitě. Počítačové technologie se totiž řítí svižným krokem dopředu, takže je potřeba nejen potenciálním zákazníkům informace předat, ale také je nabídnout tou správnou formou.

Být vidět je nutnost

V dnešní době se víc než kdy dřív všechno řeší online. Od začátku pandemie v březnu 2020 se přechod do online prostředí ještě urychlil, a i zapřisáhlí odpůrci online světa se museli naučit na internetu nějakým způsobem fungovat.

Jen za rok 2020 zaznamenal v USA obor e-commerce růst o 44 %. V České republice trh roste obdobně a statistiky naznačují, že nákupní chování se jen tak nezmění. V posledních 12 měsících u nás nakoupilo přes internet 66 % jednotlivců, což je pro srovnání dlouhodobého růstu o 63 % více než v roce 2005.

Mnohé e-shopy se za minulý rok skokově posunuly ve svém vývoji minimálně o rok dopředu. Pokud tedy máte zboží, ale ještě ho online nenabízíte, je právě ideální čas začít.

Vlastní web – luxusní projekt?

Pokud vás od vlastní prezentace na webu odrazuje otázka finanční náročnosti, seznamte se s moderními možnostmi, které reagují na potřebu podnikatelů rychle svůj business přesunout do online prostředí. Nabízí tak třeba snadné řešení v podobě webových builderů, ke kterým nepotřebujete znalost kódu ani vlastního vývojáře.

Stačit vám bude nápad, jak chcete, aby web zhruba vypadal a díky jednoduchému posouvání prvků si ho můžete poskládat za pár chvil sami. Provoz takového webu vás přitom nevyjde na víc než pár set korun za celý rok.

A co prodejní stránky? Dnešní web buildery poskytují i možnost nadstandardních e-commerce modulů, které vám s prodejem produktů online spolehlivě pomohou.

Prezentační web jako základ podnikání

Mít vlastní webou prezentaci je v dnešní době pomalu stejná nutnost, jako bylo mít v 90. letech svou vlastní vizitku. Váš web je elektronickým katalogem vašich schopností, služeb či produktů, který ukazuje, že to se svým businessem myslíte vážně, máte tah na bránu a zkušenosti v oboru.

Hraje také do karet také vašemu profesionálnímu působení a pomáhá lidem, kteří jsou online, vás snadno kontaktovat, popřípadě navázat spolupráci.

Online jsou přitom dnes skoro všichni. Podle statistiky je to přesně 81 %, přičemž číslo ovlivňuje směrem dolů podíl neaktivních seniorů. Mezi mladšími ročníky pracujících a studentů se tento údaj pohybuje mezi 96 % až 100 %.

Jaké další benefity z vlastního webu získáte?

  • Díky sdílení zajímavého obsahu k sobě snáz přitáhnete svou cílovou skupinu.
  • Budete tam, kde se nachází potenciální klienti – v online prostředí
  • Kvalitní prezentace pomáhá budovat vztah se stávajícími zákazníky
  • Díky SEO optimalizaci webových stránek přitáhnete nové klienty organicky.
  • Web vytváří dokonalou platformu pro vypouštění novinek o vaší značce.
  • Informace o vás – otevíracích hodinách, změnách v prodeji aj. budou k dispozici potenciálním klientům nonstop, tedy i bez vaší aktivní účasti.
  • Moderní a funkční web jako klíč k fungujícímu online marketingu.

Stále přemýšlíte, jestli se do vlastní webové prezentace pouštět? Nechtějí se vám v ní „topit peníze“, které teprve plánujete vydělat? Zvolte z počátku klidně levnější řešení. Lepší je totiž mít kvalitní jednoduchou prezentaci než žádnou. Až se váš business rozjede, vždy můžete zainvestovat i do redesignu či jiného efektivního rozšíření webu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Od memů po hodnoty: Jak si značky získávají srdce spotřebitelů
5 min. doba čtení

Od memů po hodnoty: Jak si značky získávají srdce spotřebitelů

Když značka vstoupí do online světa, stává se součástí nekonečného toku diskusí, trendů a memů. Některé přirozeně září, jiné se jen nejistě snaží najít své místo. Co však odlišuje ty, které dokážou zasáhnout správnou notu, od těch, které vyvolávají jen rozpaky? Podle studie Cultured je klíčem odvaha připojit se ke kultuře způsobem, který nejen pobaví, […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak smysluplnost a jedinečnost formují růst silných značek
2 min. doba čtení

Jak smysluplnost a jedinečnost formují růst silných značek

Podle rozsáhlého výzkumu společnosti Kantar, který analyzoval 20 000 značek v 540 kategoriích a na 54 trzích během deseti let, budování silných značek vyžaduje dva klíčové prvky – smysluplnost a jedinečnost. Výzkum označil diferenciaci značky za klíčový motor růstu, především při oslovování široké skupiny zákazníků.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+