4 min. doba čtení

Personalizace obsahu na webu a v kampaních

Ze všech stran se na nás valí reklama, která nám nabízí produkty, služby či řešení usnadňující život. Ale ne vždy se u té reklamy také zastavíme a řekneme si, že ano, toto opravdu potřebujeme. Nebo přijdeme na nějakou webstránku a po pár vteřinách odejdeme, protože jsme tam nenašli to, co hledáme. A abychom se těmto rychlým odchodům a nezajímavé reklamě vyhnuli, je potřebné personalizovat.

Personalizace obsahu na webu a v kampaních

Co vlastně personalizace je a k čemu slouží?

Určitě jste se už s tímto pojmem setkali. Je to něco, co je „ušité“ přesně pro vás nebo vaše aktuální potřeby. Mohou to být newslettery, kampaně, SMS zprávy, webstránky. Jednoduše řečeno, personalizaci se meze nekladou. Záleží pouze na tom, kolik dat dokážete o vaší cílové skupině získat a jak kreativní dokážete být.

Co říkají čísla? Podle HubSpot personalizované CTA konvertovaly o 202 % lépe, podle průzkumu Evergage až 88 % marketérů uvedlo, že personalizace jim pomohla dosáhnout lepší obchodní výsledky, a podle studie Deloitte až 36 % spotřebitelů kromě základní personalizace očekává služby nebo produkty šité přesně pro ně.

Všechny dostupné informace hovoří o tom, že personalizovat se opravdu vyplatí, ale musíte to dělat skutečně precizně.

Personalizace na úrovni skupiny

Pokud víte, kdo je vaší cílovou skupinou, vhodně dokážete naformulovat texty, připravit grafiku, a dokonce reklamu i zacílit. Opravdu to není nic náročného, stačí se jen zamyslet, jak byste své potenciální zákazníky mohli oslovit, a tomu přizpůsobovat váš marketing.

Když se podíváme na nějaké příklady z praxe, tak jste si určitě všimli reklamních ploch, které se obracely na konkrétní obyvatele města. Nebo jste nepřehlédli TV spoty jisté banky, která má pobočku i ve vašem městě.

Když prodáváte obojky pro psy, máte velkou výhodu, že tuto reklamu dokážete opravdu zacílit na milovníky těchto čtyřnohých miláčků a ještě víc to podpořit vizuálem či vhodným wordingem. Když prodáváte kryty na telefon, tak ukažte ve vizuálu konkrétní model a personalizujte to.

Globální značky také nekomunikují stejně, ale přizpůsobují svoje kampaně pro lokální trhy. Je naivní si myslet, že čím většímu počtu lidí se reklama zobrazí, tít je větší šance, že si někdo produkt koupí. Dnes platí přesný opak.

Už není důležité oslovit velkou masu, ale hlavně zobrazit se těm nejrelevantnějším. A to dokážete i díky personalizaci.

Personalizace na konkrétní osobu

Tato personalizace je zvláště vhodná, když máte e-shop. Na základě algoritmů, sesbíraných dat a sledování nákupní cesty zákazníka a historie objednávek dalších zákazníků můžete vytipovat produkty, které by vaše zákazníky mohly zajímat.

Určitě se vám stalo, že když jste si někde prohlíželi zimní bundu, tak vám automaticky ukázalo i podobné bundy nebo další produkty s tím související, například čepici, rukavice, šálu. A když jste z webu odešli, tak vás tyto produkty pronásledovaly na sociálních sítích nebo v bannerech. Opravdu za tím nehledejte žádnou kvantovou fyziku, ale vhodně nastavené kampaně.

Na základě nákupního chování uživatelů se e-shop přizpůsobuje a každý po příchodu na stránku vidí něco jiného. Proto je důležité mít tam dostatek produktů, aby se vám personalizace vyplatila a, samozřejmě, také dostatek unikátních návštěvníků měsíčně.

A co všechno se dá na webu personalizovat? Homepage, produktová stránka, košík či mezikošík.

Pokud přemýšlíte, jak si můžete všechny tyto věci nastavit, začněte výběrem vhodného nástroje, který zajistí integraci dat o zákaznících a navrhne scénáře personalizace. Existuje množství platforem, stačí se jen rozhlédnout a vybrat si tu nejvhodnější pro vás.

Fungují asi tak, že každý návštěvník webstránky má po příchodu vytvořený svůj profil, ve kterém se zaznamenává datum registrace, historie online objednávek, filtrování. Následně se připraví scénáře pro personalizaci. Můžete je připravovat ručně, nebo pokud máte dostatek dat a rozhodli jste se aplikovat dražší nástroj, můžete využít machine learning.

Po splnění všech těchto kroků se s radostí můžete pustit do personalizování čehokoliv. Vždy potěší newsletter se speciálním slevovým kuponem, gratulace k narozeninám, vzpomínka na první nákup na e-shopu či připomínka toho, že v nákupním košíku máte nezaplacené produkty.

Personalizaci a kreativitě se meze opravdu nekladou. Vzpomeňte si na reklamu Skittles během Super Bowlu, kdy se rozhodli promluvit pouze k jednomu člověku.

|

Personalizace se stává součástí našich životů a je pouze na vás, zda toho dokážete využít ve svůj prospěch.

Sdílet článek
Promiseo
Tento článek ti přináší

Promiseo

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
LinkedIn spustil Conversions API – nový nástroj pro B2B marketéry pro měření ROI
3 min. doba čtení

LinkedIn spustil Conversions API – nový nástroj pro B2B marketéry pro měření ROI

V digitálním marketingu je přesné měření úspěšnosti kampaní klíčové – obzvlášť v e-commerce, kde každá konverze přímo ovlivňuje obchodní výsledky. LinkedIn nedávno představil nové Conversions API, které slibuje zlepšení měření efektivity vašich kampaní. Ale jaký význam má tento nástroj pro e-commerce profesionály na českém a slovenském trhu?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová pravidla Google Ads pro in-app konverze mohou ovlivnit výkon kampaní
2 min. doba čtení

Nová pravidla Google Ads pro in-app konverze mohou ovlivnit výkon kampaní

Google Ads oznámil důležitou aktualizaci pro inzerenty používající Offline Conversion Import (OCI). Do 30. dubna 2025 musí inzerenti při importování konverzí z aplikací zahrnout parametr conversion_environment. Tato změna má za cíl zlepšit přiřazování konverzí, efektivitu Smart Biddingu a celkový výkon kampaní, což je důležité pro firmy, které optimalizují své reklamní rozpočty.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+