2 min. doba čtení

Patagonia hledá novou marketingovou agenturu. Proč to nebude snadné?

Patagonia, značka outdoorového oblečení a vybavení, se dlouhodobě profiluje jako společnost šetrná k životnímu prostředí. Nyní se rozhodla vyžadovat stejné hodnoty od všech svých partnerů.

Patagonia hledá novou marketingovou agenturu. Proč to nebude snadné?

Patagonia, značka outdoorového oblečení a vybavení, se dlouhodobě profiluje jako společnost šetrná k životnímu prostředí. Nyní se rozhodla vyžadovat stejné hodnoty od všech svých partnerů. Proces výběru agentury, která bude zastřešovat významnou část komunikačního mixu v Evropě, na Středním východě a v Africe, vede londýnská marketingová poradenská společnost AAA Group. Jednou z hlavních podmínek účasti ve výběrovém řízení je prokázání certifikace B-Corporation.

Agentura musí mít certifikát B-Corporation

Certifikát B-corp uděluje společnostem globální nezisková organizace B Lab, která má pobočky ve Spojených státech, Evropě, Jižní Americe, Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandu. Mezinárodní certifikace “B” for Benefit označuje transparentní, sociálně a ekologicky odpovědné společnosti a její získání je náročné. B-Corp musí splňovat nejvyšší standardy sociálního a environmentálního profilu, veřejné transparentnosti a právní odpovědnosti, aby vyvážila svůj zisk a poslání.

V Evropě je certifikováno pouze 1 200 společností a v prostředí komunikačních firem je držení této soukromé akreditace stále vzácné.

Zpřísnění požadavků na dodavatele je jedním z opatření vyplývajících z celkové politiky společnosti Patagonia a její značky v boji proti klimatické krizi.

Již loni na podzim se společnost rozhodla převést vlastnictví společnosti na charitativní fond. Podle slov dnes již bývalého majitele Patagonie Yvona Chouinarda vyžaduje ekologická iniciativa větší finanční objemy. A pouze převedením veškerých budoucích zisků na programy boje proti klimatickým změnám budou moci zachovat skutečné hodnoty společnosti.

Týdenní podcast UPdate

Země jako jediný akcionář

Na tento krok odkazuje i marketingová manažerka e-commerce pro region EMEA, která interně vede výběrové řízení: “Po loňském oznámení, že Země je nyní naším jediným akcionářem, se díváme dopředu na dalších 50 let a zajišťujeme, aby všechna naše partnerství odrážela poslání společnosti Patagonia: snahu o záchranu naší domovské planety,” řekla Kasia Jagodzińska anglickému portálu Campaignlive.

Společnost Patagonia založil v roce 1973 Yvon Chouinard, ekolog, filantrop a horolezec. Veřejně přiznává, že nikdy nechtěl být podnikatelem a svůj život zasvětil boji proti klimatické krizi.

Za svůj filantropický přínos a angažovanost v oblasti životního prostředí, kterou projevil při vedení značky Patagonia, obdrží letos v létě na filmovém festivalu v Cannes prestižní cenu LionHeart Award.

Kredit: HNonline

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů
3 min. doba čtení

Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů

Evropská e-commerce scéna se dramaticky mění a čínské platformy získávají stále větší podíl na trhu. Zatímco v roce 2023 se domácí e-commerce růst v Číně zpomalil na slabých 3,5 % – což je méně než růst většiny TOP 10 globálních trhů – čínští giganti hledají příležitosti k expanzi směrem na západ.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+