4min. doba čtení

Odešla z práce, aby se věnovala e-shopu. 1. část Příběh Pink Lily

Tori Gerbig v roce 2011 spoluzaložila internetový obchod s módou Pink Lily jako obchod na platformě eBay. Dnes je to jeden z nejrychleji rostoucích internetových obchodů v Americe. Tori vystudovala Western Kentucky University, žije v rodném městě Bowling Green v Kentucky se svým manželem a třemi dětmi.

Odešla z práce, aby se věnovala e-shopu. 1. část Příběh Pink Lily

Jak to celé začalo?

„V roce 2014 jsem odešla z práce v pojišťovnictví s ročním příjmem 35 000 dolarů, abych spolu s manželem Chrisem rozvíjela svůj vedlejší projekt. Experimentovali jsme s prodejem oblečení a doplňků na online trzích včetně eBay a Facebooku. Naše online komunita přátel a zákazníků se rychle rozrostla z několika stovek členů na více než 10 000 za velmi krátké období. Uvědomila jsem si, že bych mohla spojit svoji vášeň pro cenově dostupné oblečení a budování vztahů a pomoci ženám, aby se cítili sebejistě při výběru módy.“

Bez extra finančních prostředků riskovali a stanovili si ambiciózní cíle. Tori se zaměřila na využití svých znalostí v oblasti prodeje a sociálních médií, zatímco Chris zapojil své finanční znalosti do strukturování provozu. Dnes provozují online maloobchod s módou Pink Lily na plný úvazek. Minulý rok tržby dosáhly 141 milionů dolarů a denně prodali v průměru 11 000 kusů zboží. 

Podnikatelský plán Pink Lily v pěti krocích

„Vždy, když mě začínající podnikatelé žádají o radu, říkám jim, že nejdůležitějším krokem, který jsme udělali na začátku, bylo vytvoření podnikatelského plánu.
Váš podnikatelský plán nemusí být dokonalý a měli byste počítat s tím, že v průběhu podnikání budete provádět změny.”

Zde je pět základních prvků podnikatelského plánu, které použili k zajištění úspěchu:

  1. Hodnotová nabídka a klíčoví konkurenti

Je velmi důležité identifikovat vaši hodnotovou nabídku – důvod, proč budou chtít zákazníci nakupovat u vás v porovnání s jinou společností. Vždy mě přitahoval maloobchodní trh. Ještě dávno předtím, než jsem založila společnost Pink Lily. Když jsem nakupovala online, navštívila zajímavý web nebo obchod na eBay, zhodnotila jsem, co se mi na nich líbí a co ne. Časem jsem zjistila, že neexistuje mnoho možností pro ženy, které chtěly nakupovat moderní a zároveň cenově dostupné produkty. Věděla jsem, že bych mohla pomoci tuto potřebu naplnit. To byl základ hodnotové nabídky Pink Lily.

Co je třeba zvážit při definování vaší hodnotové propozice: 

Definujte produkt, který se snažíte prodat.
Napište seznam jiných značek, které nabízejí podobné produkty.
U každé z těchto značek předstírejte, že jste její věrný zákazník, a všímejte si, co podle vás dělají a nedělají dobře.
Při průzkumu si dávejte pozor na mezery na trhu – nebo oblasti, které tyto firmy neobslouží. 

  1. Ideální zákazníci

Vžijte se do kůže ideálního zákazníka. Čím hlouběji ho poznáte – až do takové míry, že budete mít základní pochopení jeho rozhodovacího procesu a každodenních výzev – tím lépe dokážete uspokojit jeho potřeby.

Pokud chcete zjistit, jaký je váš ideální zákazník, položte si otázku:

Na koho přesně se snažíte zaměřit?
Proč by měly mít zájem o vaše produkty?
Jak vypadá jejich běžný den?
Co je dělá šťastnými?
Co je frustruje?
Jak vypadají jejich finance? Jaké jsou například jejich typické nákupy a kolik na ně utrácejí? 

Ve společnosti Pink Lily víme, že naši zákazníci hledají trendy vzory a kvalitní možnosti za dostupné ceny a v široké škále velikostí. Rádi se podílejí na výrobcích, které přinášíme, a mají možnost vyjádřit se ke stylům, které vytváříme. 

Pokud vás tento příběh zaujal, nezapomeňte si zítra přečíst druhou část, kde se dozvíte o dalších pilířích podnikatelského plánu Pink Lily.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+