2 min. doba čtení

Nikdy neuvádějte v omyl své zákazníky. Nizozemský e-shop čelí žalobě

Německý ochránce spotřebitelů zažaloval společnost Hunkemöller za greenwashing. Nizozemský prodejce spodního prádla tak doplatil na zavádějící marketing svého e-shopu týkající se udržitelnosti. Varování obdrželi rovněž holandský maloobchodní prodejce Peek&Cloppenburg a německá módní skupina Popken Fashion GmbH. 

Nikdy neuvádějte v omyl své zákazníky. Nizozemský e-shop čelí žalobě

Prodejci módy uváděli spotřebitele v omyl na svých webech 

Verbraucherzentrale Rheinland-Pfalz (Poradenské centrum pro spotřebitele Porýní-Falc) zveřejnilo tuto zprávu svých internetových stránkách. Německá spotřebitelská organizace varovala celkem tři internetové prodejce módy v souvislosti se zavádějícími tvrzeními o udržitelnosti, což je praktika známá také jako „greenwashing“. 

Společnost Hunkemöller uvedla na trh módní kolekci vyrobenou z „udržitelné bavlny“. Ochránce spotřebitelů však zjistil, že tato udržitelná bavlna je ve většině směs konvenčně vyrobené bavlny. Nicméně mnoho spotřebitelů nakupuje na základě pojmů jako jsou ekologičnost, udržitelnost, uhlíková neutralita a prodejci jsou si toho vědomi. 

Udržitelná bavlna se ve většině míchá s konvenčně vyráběnou bavlnou. 

„Není jisté, že produkty inzerované jako udržitelné jsou skutečně vyrobeny z této ekologičtější bavlny,“ říká Jennifer Häußerová z německé organizace. 

Chybí právní definice pojmů udržitelnosti 

Ochránkyně spotřebitelských práv upozorňuje, že na rozdíl od pojmu „ekologický“ nejsou tvrzení jako „udržitelný“, „klimaticky neutrální“ nebo „šetrný k životnímu prostředí“ právně definované. Namísto toho společnosti samy rozhodují, co znamenají. 

Kromě společnosti Hunkemöller byly před greenwashingem varovány také holandská módní značka Peek&Cloppenburg a německá společnost Ulla Popken. Tyto společnosti však změnily své webové stránky a s poradenským centrem pro spotřebitele dosáhly mimosoudního vyrovnání. 

Hunkemöller: „Nikdy jsme neměli v úmyslu uvádět spotřebitele v omyl.” 

Společnost Hunkemöller zůstala touto zprávou zaskočena. Značka uvádí, že reagovala na varování Verbraucherzentrale Rheinland-Pfalz a provedla změny na své webové stránce a dodává: „Chceme objasnit, že záměrem společnosti Hunkemöller nikdy nebylo uvádět spotřebitele v omyl.“ 

E-shopy jsou zodpovědné za obsah prezentující na svém webu. O to více v době, kdy mnohé značky zápasí o důvěru spotřebitelů. Uvádění lidí v omyl není cesta a může se značce pořádně vymstít. Zaplatit pokutu je jedna věc, ale ztratit dobré jméno a důvěru spotřebitelů může mít fatální následky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?
4 min. doba čtení

Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?

Značky stojí před důležitou výzvou, jak změnit způsob zobrazování mužů ve svých kampaních. Podle nedávné zprávy společnosti Kantar se moderní publikum neumí ztotožnit se zažitými stereotypy o silných a nezdolných mužích. a k růstu značky. Podívejme se na závěry, ze kterých může e-commerce čerpat a využít je ve svůj prospěch.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+