2 min. doba čtení

Nikdy neuvádějte v omyl své zákazníky. Nizozemský e-shop čelí žalobě

Německý ochránce spotřebitelů zažaloval společnost Hunkemöller za greenwashing. Nizozemský prodejce spodního prádla tak doplatil na zavádějící marketing svého e-shopu týkající se udržitelnosti. Varování obdrželi rovněž holandský maloobchodní prodejce Peek&Cloppenburg a německá módní skupina Popken Fashion GmbH. 

Nikdy neuvádějte v omyl své zákazníky. Nizozemský e-shop čelí žalobě

Prodejci módy uváděli spotřebitele v omyl na svých webech 

Verbraucherzentrale Rheinland-Pfalz (Poradenské centrum pro spotřebitele Porýní-Falc) zveřejnilo tuto zprávu svých internetových stránkách. Německá spotřebitelská organizace varovala celkem tři internetové prodejce módy v souvislosti se zavádějícími tvrzeními o udržitelnosti, což je praktika známá také jako „greenwashing“. 

Společnost Hunkemöller uvedla na trh módní kolekci vyrobenou z „udržitelné bavlny“. Ochránce spotřebitelů však zjistil, že tato udržitelná bavlna je ve většině směs konvenčně vyrobené bavlny. Nicméně mnoho spotřebitelů nakupuje na základě pojmů jako jsou ekologičnost, udržitelnost, uhlíková neutralita a prodejci jsou si toho vědomi. 

Udržitelná bavlna se ve většině míchá s konvenčně vyráběnou bavlnou. 

„Není jisté, že produkty inzerované jako udržitelné jsou skutečně vyrobeny z této ekologičtější bavlny,“ říká Jennifer Häußerová z německé organizace. 

Chybí právní definice pojmů udržitelnosti 

Ochránkyně spotřebitelských práv upozorňuje, že na rozdíl od pojmu „ekologický“ nejsou tvrzení jako „udržitelný“, „klimaticky neutrální“ nebo „šetrný k životnímu prostředí“ právně definované. Namísto toho společnosti samy rozhodují, co znamenají. 

Kromě společnosti Hunkemöller byly před greenwashingem varovány také holandská módní značka Peek&Cloppenburg a německá společnost Ulla Popken. Tyto společnosti však změnily své webové stránky a s poradenským centrem pro spotřebitele dosáhly mimosoudního vyrovnání. 

Hunkemöller: „Nikdy jsme neměli v úmyslu uvádět spotřebitele v omyl.” 

Společnost Hunkemöller zůstala touto zprávou zaskočena. Značka uvádí, že reagovala na varování Verbraucherzentrale Rheinland-Pfalz a provedla změny na své webové stránce a dodává: „Chceme objasnit, že záměrem společnosti Hunkemöller nikdy nebylo uvádět spotřebitele v omyl.“ 

E-shopy jsou zodpovědné za obsah prezentující na svém webu. O to více v době, kdy mnohé značky zápasí o důvěru spotřebitelů. Uvádění lidí v omyl není cesta a může se značce pořádně vymstít. Zaplatit pokutu je jedna věc, ale ztratit dobré jméno a důvěru spotřebitelů může mít fatální následky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+