2min. doba čtení

Nikdy neuvádějte v omyl své zákazníky. Nizozemský e-shop čelí žalobě

Německý ochránce spotřebitelů zažaloval společnost Hunkemöller za greenwashing. Nizozemský prodejce spodního prádla tak doplatil na zavádějící marketing svého e-shopu týkající se udržitelnosti. Varování obdrželi rovněž holandský maloobchodní prodejce Peek&Cloppenburg a německá módní skupina Popken Fashion GmbH. 

Nikdy neuvádějte v omyl své zákazníky. Nizozemský e-shop čelí žalobě

Prodejci módy uváděli spotřebitele v omyl na svých webech 

Verbraucherzentrale Rheinland-Pfalz (Poradenské centrum pro spotřebitele Porýní-Falc) zveřejnilo tuto zprávu svých internetových stránkách. Německá spotřebitelská organizace varovala celkem tři internetové prodejce módy v souvislosti se zavádějícími tvrzeními o udržitelnosti, což je praktika známá také jako „greenwashing“. 

Společnost Hunkemöller uvedla na trh módní kolekci vyrobenou z „udržitelné bavlny“. Ochránce spotřebitelů však zjistil, že tato udržitelná bavlna je ve většině směs konvenčně vyrobené bavlny. Nicméně mnoho spotřebitelů nakupuje na základě pojmů jako jsou ekologičnost, udržitelnost, uhlíková neutralita a prodejci jsou si toho vědomi. 

Udržitelná bavlna se ve většině míchá s konvenčně vyráběnou bavlnou. 

„Není jisté, že produkty inzerované jako udržitelné jsou skutečně vyrobeny z této ekologičtější bavlny,“ říká Jennifer Häußerová z německé organizace. 

Chybí právní definice pojmů udržitelnosti 

Ochránkyně spotřebitelských práv upozorňuje, že na rozdíl od pojmu „ekologický“ nejsou tvrzení jako „udržitelný“, „klimaticky neutrální“ nebo „šetrný k životnímu prostředí“ právně definované. Namísto toho společnosti samy rozhodují, co znamenají. 

Kromě společnosti Hunkemöller byly před greenwashingem varovány také holandská módní značka Peek&Cloppenburg a německá společnost Ulla Popken. Tyto společnosti však změnily své webové stránky a s poradenským centrem pro spotřebitele dosáhly mimosoudního vyrovnání. 

Hunkemöller: „Nikdy jsme neměli v úmyslu uvádět spotřebitele v omyl.” 

Společnost Hunkemöller zůstala touto zprávou zaskočena. Značka uvádí, že reagovala na varování Verbraucherzentrale Rheinland-Pfalz a provedla změny na své webové stránce a dodává: „Chceme objasnit, že záměrem společnosti Hunkemöller nikdy nebylo uvádět spotřebitele v omyl.“ 

E-shopy jsou zodpovědné za obsah prezentující na svém webu. O to více v době, kdy mnohé značky zápasí o důvěru spotřebitelů. Uvádění lidí v omyl není cesta a může se značce pořádně vymstít. Zaplatit pokutu je jedna věc, ale ztratit dobré jméno a důvěru spotřebitelů může mít fatální následky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+