4 min. doba čtení

Netradiční marketingové kanály pro e-shop

Asi vás nepřekvapí, že akvizice nového zákazníka je nákladná, řeší se to na v podstatě každé konferenci pro e-shopaře, ale jak nákladná? V České republice podle dat SmartEmailingu stojí získat nového zákazníka z tradičních marketingových kanálů 800 – 1000 Kč. Za tradiční marketingové kanály jsou považovány PPC systémy jako Google Ads a Meta Ads. 

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Netradiční marketingové kanály pro e-shop

Fakta o tradičních marketingových kanálech

  1. Tradiční marketingové kanály se neustále zdražují (podívejte se do svých čísel jak se změnily ceny PPC reklamy za posledních 5 let).
  2. “Jsou tam všichni” – vaše konkurence vždy půjde jako první po tradičních marketingových kanálech a budete si navzájem zvyšovat cenu reklamy.

Jaké jsou druhy netradičních marketingových kanálů?

  1. Affiliate marketing,
  2. marketing na děkovací stránce e-shopu,
  3. dropshipping,
  4. retenční e-mailový marketing,
  5. retenční telemarketing.

Affiliate marketing

Affiliate marketing je marketingová strategie, kde společnosti platí externím partnerům, nazývaným affiliate publisheři (affiláci), za prodej produktů nebo služeb prostřednictvím různých reklamních metod. Affiláci obvykle propagují produkty nebo služby pomocí svých vlastních marketingových kanálů, jako jsou webové stránky, blogy, sociální média, emailové kampaně nebo PPC reklamy.

Tento kanál využívá v Česku pouze zhruba 5 % e-shopů!

Data o affiliate marketingu ze světa:

  • Hodnota affiliate marketingu je 17 miliard dolarů celosvětově.
  • 16 % všech objednávek v USA jde z affiliate marketingu.
  • 40 % US obchodníků označuje affiliate jako nejdůležitější zdroj objednávek.
  • Affiliate marketing roste ročně průměrně o 10 %.

Zdroj: Backlinko, AWIN, Demandsage

Případová studie Econea.cz

Systém: AffilBox

Podíl affiliate marketingu na obratu e-shopu: 7 – 10 %

Doba spolupráce: 9 let

Přivedený obrat: přes 52 milionů Kč

Odkaz na případovou studii.

Marketing na děkovací stránce e-shopu: Děkovačka

Děkovačka je unikátní česká aplikace navržená k pomoci e-shopům při získávání nových zákazníků. Tento systém funguje na principu sdílení zákazníků mezi různými e-shopy, které nejsou navzájem konkurenční. Když zákazník dokončí nákup v některém e-shopu, jsou mu na děkovací stránce nabídnuty slevové kódy od jiných e-shopů. Podobně, slevové kódy daného e-shopu jsou nabízeny v ostatních e-shopech, které jsou součástí systému Děkovačka.

  • Automatický systém na získávání objednávek a leadů na zákazníky.
  • Výkonnostní marketingový kanál.
  • Nový marketingový kanál, který využívá méně, než 1 % e-shopů v ČR.

Případová studie KetoDiet.cz

Systém: Děkovačka

Podíl nákladů na obratu (PNO): 6,3 %

Doba spolupráce: 5 měsíců

Přivedený obrat: 200 000 Kč

Odkaz na případovou studii.

|

Více o Děkovačce jsme vám přinesli v nedávném rozhovoru s jejím zakladatelem Jaroslavem Janíčkem.

Dropshipping

Dropshipping je obchodní model v e-commerce, který umožňuje obchodníkům prodávat produkty bez nutnosti vlastnit skladové zásoby. Princip spočívá v tom, že když zákazník objedná produkt, obchodník objednávku předá dodavateli (dropshipperovi), který zboží přímo odesílá zákazníkovi.

  • Je podobný affiliate marketingu,
  • výhoda: prodáváte víc “bez starostí”,
  • nevýhoda: kontakty nejsou “vaše”,
  • dropshipping využívá v ČR využívá kolem 2 % e-shopů.

Čísla poskytnutá platformou Dropshipping.cz

Oblíbené segmenty: hračky a gadgets, dětské zboží, textil, elektronika

Celkový obrat e-shopů na platformě: 100 milionů Kč za 12 měsíců

Počet aktivních e-shopů: 942

Retenční e-mailový marketing

Retenční e-mailový marketing je strategie zaměřená na udržení stávajících zákazníků a podporu jejich opakovaných nákupů či interakcí s značkou. Klíčovým prvkem je zde vytváření a udržování dlouhodobých vztahů se zákazníky prostřednictvím personalizovaných a relevantních e-mailových komunikací.

  • Automatické sekvence pro získání dalších nákupů ze zákazníků.
  • Jeden z nejlevnějších marketingových kanálů.
  • Ano, e-mail stále funguje.

Případová studie Vivantis.cz

Systém: SmartEmailing

Podíl e-mailové automatizace na obratu: 8 – 15%

Automatizačních scénářů: 32

O 10 % větší open rate, než newsletter

Odkaz na případovou studii.

Retenční telemarketing

Retenční telemarketing je proces zaměřený na udržení stávajících zákazníků a zajištění jejich loajality k dané značce nebo firmě. Tento proces může zahrnovat různé aktivity, které jsou prováděny prostřednictvím telefonních hovorů.

  • V podstatě retenční e-mailing ale přes telefon.
  • Velmi málo B2C e-shopů jej využívá = vysoká úspěšnost.
  • Vhodné pro opakující se objednávky nebo upsell/cross sell.

Případová studie e-shop z oblasti polévek, koření a omáček

Systém: CustomerHero.cz

Databáze kontaktů: 8 000

Dovolatelnost: 60 %

Počet dovolaných kontaktů: 4 800

Úspěšnost dovolání: 25 %

Počet objednávek: 1 200

Průměrná objednávka: 1350 Kč

Přivedený obrat: 1 620 000

Co si z toho odnést?

Tradiční marketingové kanály jsou úspěšné proto, že fungují, ale ta opravdová marže se často schovává v netradičních marketingových kanálech, kde vaše konkurence ještě není.

Sdílet článek
Jaroslav Janíček
Online podnikatel

Mé podnikání jsem začínal na affiliate marketingu, který mě do dneška obrovsky baví a i když už mám i firmy v jiném odvětví, neustále se o affiliate marketing zajímám. V roce 2017 jsem založil srovnávací a recenzní portál 5nej.cz, ke kterému jsem poté přidal i 5fin.cz. Ale všechno je o pohybu kupředu a tak jsme se v roce 2019 rozhodli s mým dobrým kamarádem Ondrou Martinkem, že koupíme Saas aplikaci AffilBox, která slouží ke tvorbě a správě affiliate programů v CZ a SK regionu. Nedlouho poté jsem udělal další akvizici největšího nezávislého portálu o fitness a zdravé výživě SvetFitness.cz. No a aby toho nebylo málo, tak jsem v roce 2021 založil start-up Děkovačka, který přináší na český a slovenský trh první monetizaci děkovací stránky e-shopu. Díky Děkovačce získávají e-shopy nové leady do své e-mailové databáze a zákazníky, které není možné získat z jiného marketingového kanálu. Jako doufám poslední projekt vytvářím brokerskou společnost na nákup a prodej online byznysů Akvizito.cz. Tato firma je zaměřená na sdružování podnikatelů, kteří chtějí prodat svůj byznys a investorů, kteří chtějí smysluplně uložit své prostředky. Lze říci, že všechny mé projekty se zaměřují na pomoc firmám, aby měli více leadů a objednávek. Ve svém volném času hraji squash, zajímám se kryptoměny a trávím čas s rodinou.    

Tento článek ti přináší

jaroslavjanicek.cz

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6 nejlepších příkladů retargetingových reklam
10 min. doba čtení

6 nejlepších příkladů retargetingových reklam

Když se řekne retargeting, většině z nás napadnou jednoduché bannerové reklamy zobrazující produkty, o které jsme se nedávno zajímali. Retargeting však dokáže mnohem více. Se správnými daty a technologiemi můžeme oslovit velmi specifické skupiny uživatelů nebo dosáhnout složitých cílů. Podívejme se na několik příkladů retargetingových reklam a co nám říkají o retargetingu obecně. Dozvíte se, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Přečíst článek
88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?
5 min. doba čtení

88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?

Nejnovější výroční zpráva společnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) přináší nové poznatky o tom, kam se ubírají očekávání současných nakupujících. Průzkum se uskutečnil na vzorku více než 8 000 zákazníků ze zemí jako USA, Velká Británie, Francie, Německo, Kanada, Austrálie a Indie. Proč je omnichannel buzzwordem současnosti? A které strategie si musí značky osvojit, aby […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+