2 min. doba čtení

Zákazníci vyhledávají privátní značky stále více

V důsledku rostoucího finančního tlaku spotřebitelé hledají cenově dostupné alternativy, aniž by museli dělat kompromisy v kvalitě. To vede k boomu „dupe“ produktů a privátních značek. V roce 2023 dosáhly výdaje na produkty vlastních značek rekordních 236,6 miliardy dolarů. V nejistých ekonomických časech proto maloobchodníci stále více investují do privátních značek, aby oslovili zákazníky, kteří si hlídají cenu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Zákazníci vyhledávají privátní značky stále více
Zdroj: Depositphotos

Dupe produkty a privátní značky

Popularita dupe produktů – levnějších alternativ známých značek – je nejvýraznější mezi mladšími spotřebiteli. Podle průzkumu Business Insider a YouGov si až 71 % generace Z pravidelně kupuje dupe produkty, přičemž je často objevují přes sociální sítě jako TikTok a Instagram.

Trend „de-influencingu“, který se na těchto platformách rozmáhá, zároveň posiluje poptávku po dupe produktech, protože tvůrci obsahu doporučují cenově výhodnější alternativy k drahým značkám.

Zdroj: EMARKETER 

„Dupe“ produkty (zkráceně z „duplicate“) jsou cenově dostupné alternativy ke značkovým výrobkům, které se jim podobají vzhledem, funkcí nebo složením. Na rozdíl od padělků nejsou prezentovány jako originály ani se nesnaží spotřebitele oklamat. Jde spíše o produkty, které nabízejí podobnou kvalitu za nižší cenu. Nejčastěji je najdeme v kosmetice, módě či potravinách.

Důležitost značky a vnímání kvality

Klíčovým faktorem úspěchu dupe produktů je důvěra spotřebitelů. Privátní značky, které se prezentují jako prémiové – díky kvalitnímu balení, silnému brandingu a sladění s hodnotami zákazníků – dosahují lepších výsledků než běžné privátní značky.

Příkladem z amerického trhu je Trader Joe’s či Walmart – dokázali vytvořit atraktivní prezentaci zboží. V Evropě se různé potravinové řetězce také chopily příležitosti a vytvořily své vlastní exkluzivní a prémiové řady plné duplikátů osvědčených produktů.

Co na to e-commerce?

Vzhledem k tomu, že privátní značky hrají v maloobchodě stále větší roli, mohou se inspirovat i e-commerce firmy:

  • Využívat zákaznická data k identifikaci oblastí, kde zákazníci přecházejí na levnější alternativy.
  • Investovat do spoluprací s influencery, aby zvýšily povědomí a důvěryhodnost značky.
  • Zlepšit branding a balení, čímž posílí vnímání kvality.
  • Zařadit produkty do věrnostních programů, aby si udržely zákazníky.

Vzhledem k tomu, že cenová dostupnost zůstává pro spotřebitele prioritou, značky, které efektivně vyvíjejí a propagují kvalitní privátní produkty, získají významnou konkurenční výhodu v dynamicky se měnícím prostředí e-commerce.

Sdílet článek
Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge

Starám se o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtruji témata z oblasti e-commerce a marketingu, abyste měli vše na jednom místě a získali přehled o tom, co se děje doma i ve světě. Tvořím i časopis Ecommerce Bridge. 📰

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Effie Awards 2024: Co spojuje nejúspěšnější reklamy?
3 min. doba čtení

Effie Awards 2024: Co spojuje nejúspěšnější reklamy?

Jak mohou značky zaujmout v přeplněném reklamním prostoru a dosáhnout výsledků? Odpověď hledají marketéři po celém světě. Nejnovější analýza Effie Awards Europe 2024 ve spolupráci se společností Kantar odhaluje, co stojí za úspěšnými kampaněmi. Kreativita totiž není jen o poutavých vizuálech – je to strategický nástroj, který dokáže značku odlišit, vyvolat emoci a dlouhodobě posílit […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
6 nejlepších příkladů retargetingových reklam
10 min. doba čtení

6 nejlepších příkladů retargetingových reklam

Když se řekne retargeting, většině z nás napadnou jednoduché bannerové reklamy zobrazující produkty, o které jsme se nedávno zajímali. Retargeting však dokáže mnohem více. Se správnými daty a technologiemi můžeme oslovit velmi specifické skupiny uživatelů nebo dosáhnout složitých cílů. Podívejme se na několik příkladů retargetingových reklam a co nám říkají o retargetingu obecně. Dozvíte se, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+