2 min. doba čtení

4 z 5 influencerů porušují pravidla komerčního obsahu

Zákon o digitálních službách (DSA) vstoupil v platnost a Evropská komise s ním zveřejnila zprávu o nekalém chování influencerů.

4 z 5 influencerů porušují pravidla komerčního obsahu
Zdroj: Depositphotos

Monitorování se zúčastnilo 576 vlivných osob z 22 členských států EU, včetně Lucemburska, Norska a Islandu. Ukázalo se, že až 97 % z nich zveřejnilo komerční obsah, ale pouze 20 % uvedlo, že se jedná o reklamu. Zpráva Evropské komise dále uvádí, že až 62 % influencerů nedodržuje pravidla.

Místo správného označení “Placená spolupráce” zvolili influenceři jiné formulace, například “spolupráce” (16 %), “partnerství” (15 %) nebo obecné poděkování partnerské značce (11 %).

Příspěvky se týkaly především módy, životního stylu, krásy, jídla, cestování a fitness. Studie zjistila, že 119 influencerů dokonce propagovalo nezdravé nebo nebezpečné aktivity, jako jsou nezdravé potraviny, alkoholické nápoje, lékařské nebo estetické zákroky, hazardní hry nebo finanční služby, například obchodování s kryptoměnami.

Dne 17. února 2024 vstoupil v platnost zákon o digitálních službách, který vyžaduje větší spolehlivost a bezpečnost internetu. Podle DSA budou influenceři povinni uvádět, zda jejich obsah obsahuje obchodní sdělení, a poskytovat informace o sledovatelnosti.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Cílem sledování bylo ověřit, zda influenceři dodržují spotřebitelské právo EU. Byly kontrolovány příspěvky na Instagramu, TikToku, YouTube, Facebooku, X, Snapchatu a Twitchi. Celkem 82 influencerů mělo více než 1 milion sledujících, 301 více než 100 000 a 73 mělo mezi 5 000 a 100 000 sledujícími.

Z 576 profilů jich bylo 358 určeno k dalšímu šetření. Vnitrostátní orgány je budou kontaktovat a požádají je o dodržování platných pravidel. Mohou dokonce přijmout další donucovací opatření.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+