Německá společnost DM provozuje síť drogerií ve 14 evropských zemích. Nejméně v 700 obchodech nainstaluje pick-up stanice s automatickými skříňkami. Na každé stanici může být současně uloženo až 26 online objednávek.
Propojení kamenného a online obchodu
Řetězec využívá širokou škálu prodejních kanálů; kromě kamenných prodejen má také aplikaci a internetový obchod. Dosud si zákazníci mohli vyzvednout své online objednávky u pokladny. Díky novému konceptu si nyní mohou své objednávky vyzvednout bezkontaktně a bez čekání.
Expresní vyzvednutí produktů je možné do 3 hodin.
V Německu bylo dosud v prodejnách DM instalováno 49 sběrných stanic. Zákazníci si mohou objednávku vyzvednout během otevírací doby po obdržení kódu pro vyzvednutí v aplikaci nebo e-mailem. Produkty v rámci expresního vyzvednutí lze vyzvednout do 3 hodin.
“S pick-up stanicemi DM kombinujeme nakupování v našich prodejnách s výhodami objednávání prostřednictvím aplikace DM nebo našeho internetového obchodu,” říká Sebastian Bayer, marketingový ředitel společnosti DM. “Ohlasy na testování našich pick-up stanic jsou velmi pozitivní. Očekáváme nárůst online nákupů, takže do poloviny roku 2023 vybavíme přibližně 700 prodejen výdejními skříňkami.”
Co je dobré vědět?
Celkově je tento koncept považován za velmi intuitivní. Při běžné objednávce jsou produkty obvykle připraveny k vyzvednutí následující den. Pro registrované zákazníky je vyzvednutí na stanici DM zdarma, ale pouze při nákupu nad 19 EUR. V opačném případě je účtován poplatek za balíček ve výši 4,95 eur. Neregistrovaní zákazníci musí tuto částku rovněž připravit. Expresní verze je pro registrované zákazníky také zdarma, ostatní zaplatí 2,95 eura. Sběrné místo je k dispozici pouze v běžné otevírací době, protože se nachází v pobočce.