2 min. doba čtení

Nakupující stárnou a obchodní domy to cítí

I zvučné zahraniční obchodní domy jako Macy's, Kohl's a Nordstrom se stabilní bází zákazníků cítí, že tržby klesají. Jejich cílová skupina totiž stárne.

Nakupující stárnou a obchodní domy to cítí
Zdroj: Depositphotos

Podle článku CNBC dokázaly tyto provozy v minulosti uspokojit potřeby více generací. Dnešní mladší spotřebitelé, zejména mileniálové a generace Z, však vyhledávají zboží na sociálních sítích, ve specializovaných obchodech a na internetových platformách.

Vzhledem ke zpomalení prodeje se tyto obchodní domy snaží přilákat investory a přizpůsobit se měnícím se preferencím spotřebitelů. Oliver Chen, analytik společnosti TD Cowen, zdůraznil naléhavou potřebu oslovit mladší zákazníky: „Když jste obchodní dům, musíte – a měli byste – oslovit mladší a starší,“ řekl. vyjádřil se pro CNBC.

Jak naznačuje infografika, Nordstrom má jako jediná z porovnávaných společností větší základnu zákazníků složenou z Mileniálů a Generace X než z Boomerů. To může být spojeno s tím, že provozuje také maloobchodní řetězec Nordstrom Rack, který přitahuje mladší zákazníky s vyšší orientací na módu.

Zdroj: CNBC

Jejich výhled na fiskální rok však zůstává slabý, přičemž se očekává malý nebo žádný meziroční růst tržeb. Maloobchodníci se zaměřují na zlepšení privátních značek, aby se odlišili, neboť tyto exkluzivní rady mají často nižší ceny než národní značky. Kromě toho obchodní domy čelí výzvám souvisejícím s návštěvností a prodejem, jelikož spotřebitelé v důsledku inflace vyčleňují více výdajů na zboží každodenní spotřeby.

Jak upoutat a oslovit mladší generace zůstává pro obchodní domy výzvou. Přizpůsobit se preferencím mladších i starších zákazníků bude klíčové.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly
3 min. doba čtení

Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly

Slováci nechtějí jen digitální zábavu. Hledají nástroje, které jim nákup zjednoduší. Zákazníci ukazují, že pokud se o ně obchodník stará offline, klidně s ním přejdou i do online prostředí. A přestože metaverzum zatím není mainstream, většina spotřebitelů ho zcela neodmítá. Co dalšího odhaluje nejnovější průzkum Média a technologie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge