2 min. doba čtení

Nakupující stárnou a obchodní domy to cítí

I zvučné zahraniční obchodní domy jako Macy's, Kohl's a Nordstrom se stabilní bází zákazníků cítí, že tržby klesají. Jejich cílová skupina totiž stárne.

Nakupující stárnou a obchodní domy to cítí
Zdroj: Depositphotos

Podle článku CNBC dokázaly tyto provozy v minulosti uspokojit potřeby více generací. Dnešní mladší spotřebitelé, zejména mileniálové a generace Z, však vyhledávají zboží na sociálních sítích, ve specializovaných obchodech a na internetových platformách.

Vzhledem ke zpomalení prodeje se tyto obchodní domy snaží přilákat investory a přizpůsobit se měnícím se preferencím spotřebitelů. Oliver Chen, analytik společnosti TD Cowen, zdůraznil naléhavou potřebu oslovit mladší zákazníky: “Když jste obchodní dům, musíte – a měli byste – oslovit mladší a starší,” řekl. vyjádřil se pro CNBC.

Jak naznačuje infografika, Nordstrom má jako jediná z porovnávaných společností větší základnu zákazníků složenou z Mileniálů a Generace X než z Boomerů. To může být spojeno s tím, že provozuje také maloobchodní řetězec Nordstrom Rack, který přitahuje mladší zákazníky s vyšší orientací na módu.

Zdroj: CNBC

Jejich výhled na fiskální rok však zůstává slabý, přičemž se očekává malý nebo žádný meziroční růst tržeb. Maloobchodníci se zaměřují na zlepšení privátních značek, aby se odlišili, neboť tyto exkluzivní rady mají často nižší ceny než národní značky. Kromě toho obchodní domy čelí výzvám souvisejícím s návštěvností a prodejem, jelikož spotřebitelé v důsledku inflace vyčleňují více výdajů na zboží každodenní spotřeby.

Jak upoutat a oslovit mladší generace zůstává pro obchodní domy výzvou. Přizpůsobit se preferencím mladších i starších zákazníků bude klíčové.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet
2 min. doba čtení

Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet

Čechům se postupně vrací chuť nakupovat, přestože důraz na ceny a kontrolu výdajů zůstává vysoký. Mnozí zákazníci pečlivě zvažují každý nákup, avšak často ruší nebo odkládají naplánované výdaje. Běžnou součástí nákupního procesu se staly slevy. Ty zákazníci vyhledávají, ale podle panelu společnosti SkipPay by nakoupili i bez nich.

Přečíst článek
Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji tradičně hračky 
2 min. doba čtení

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji tradičně hračky 

Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Z toho vyplynulo, že alespoň nějaký dárek na internetu objedná […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+