3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
Zdroj: Depositphotos

Proč je to důležité pro e-commerce

Tato expanze představuje pro e-shopaře výzvu i příležitost. Chování a očekávání spotřebitelů mohou být výrazně ovlivněna integrací Meta AI do platforem Facebook, Instagram, WhatsApp a Messenger – platforem, které mnoho firem v současnosti využívá ke komunikaci se zákazníky.

700 milionů lidí po celém světě už používá nástroj, který dokáže vyhledávat produkty, odpovídat na otázky a shromažďovat informace bez opuštění chatovacích aplikací. Obchodníci by měli zpozornět.

Funkce Meta AI pro online prodejce

Meta AI nyní bude mluvit až šesti jazyky – to je první fáze, jak se dostane do celé Evropy. Uživatelé uvidí malé modré kolečko ve svých chatovacích aplikacích. Když na něj kliknou, spustí AI asistenta, a poté mohou:

  • Požádat o doporučení produktů přímo v aplikaci.
  • Zkoumat nákupní rozhodnutí bez opuštění konverzace.
  • Přivolat Meta AI do skupinových chatů pomocí „@MetaAI“ pro společné nákupní rozhodování.
  • Objevovat obsah včetně příspěvků a videí souvisejících s produkty.

Vzhledem k tomu, že Meta AI dokáže vyhledávat relevantní příspěvky na základě požadavků uživatele, funkce objevování obsahu může být obzvlášť důležitá pro prodejce, kteří investují do organického marketingu na sociálních sítích.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Příprava vašeho podnikání

Ačkoli úplný dopad zatím není zcela známý, marketéři by si měli začít osvojovat následující strategie:

  • Buďte na sociálních sítích viditelní pro AI – jasné popisy produktů a kategorizující hashtagy mohou pomoci zobrazovat vaši nabídku, když je to relevantní.
  • Sledujte požadavky zákazníků – zákazníci mohou začít řešit problémy s AI asistentem dříve, než se obrátí na vaši podporu. To může změnit typ otázek, na které odpovídají lidské agentury.
  • Zvažte skupinové nákupní zážitky – společné nákupy by se díky skupinovým chatům mohly stát běžnou součástí online nakupování. Prodejci toho mohou využít skrze skupinové slevy nebo affiliate programy.

Podle společnosti Meta je toto spuštění „prvním krokem“ v zavádění dalších funkcí AI v Evropě. Následovat by mohly funkce, které jsou v současnosti dostupné v USA, jako personalizace a další kreativní nástroje.

Čas na přípravu se krátí

Jak zareagovat? E-commerce společnosti na to mají jen omezený čas. Evropští spotřebitelé už začínají s Meta AI experimentovat a nové návyky se rychle zakoření. Firmy, které dokáží tyto nové vzorce včas zapracovat do své digitální strategie, mohou výrazně zvýšit míru zapojení zákazníků a zlepšit konverze. Kdo zaspí, může ztratit konkurenční výhodu.

Sdílet článek
Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
SEO se změnilo. Jste připraveni?
3 min. doba čtení

SEO se změnilo. Jste připraveni?

Vaši konkurenti už bodují na ChatGPT, Redditu a v AI vyhledávačích, zatímco vy stále budujete zpětné odkazy a optimalizujete pro Google. Mladší uživatelé dnes začínají hledat informace na sociálních sítích, nikoliv v tradičních vyhledávačích. Pokud vaše SEO strategie nefunguje i mimo Google, uniká vám zásadní změna v tom, jak lidé skutečně vyhledávají informace.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge