4 min. doba čtení

Mějte konkurenční e-shopy pod dohledem. Začněte hlídat jejich newslettery

Konkurence nikdy nespí a ve světě internetových obchodů to platí dvojnásob. Boj o zákazníka probíhá hned na několika frontách. Mezi časté zbraně patří nejen slevové akce, dynamické přeceňování, remarketingové kampaně či sociální sítě, ale také docela „obyčejný“ e-mailing. Ten se stále řadí mezi jeden z nejefektivnějších kanálů, který je navíc překvapivě snadné hlídat. Podívejte se, jak s monitoringem newsletterů začít a na co se zaměřit.

Lukáš Benzl Lukáš Benzl
CEO a spoluzakladateľ startupu Mailhunt
Mějte konkurenční e-shopy pod dohledem. Začněte hlídat jejich newslettery

Proč vůbec sledovat konkurenci?

Zcela ignorovat, co dělá v rámci marketingu konkurence, není dobrý nápad. Už jen zběžná analýza vám totiž dokáže prozradit, jak silné máte soupeře, jaké mohou být vaše unikátní prodejní argumenty a čím se dokážete odlišit v rámci komunikace nebo zákaznického servisu.

Sledování toho, co dělají ostatní, tak rozhodně nemusí být pouze o kopírování cizích postupů. Klidně jděte vlastní cestou a řekněte si, jakým praktikám konkurence se chcete vyhnout. Průběžný pohled na trh vám dokáže ve výsledku ušetřit dost času i peněz.

Nemusíte být analytik, abyste analyzovali

Možná si říkáte, že monitoring konkurence vyžaduje sofistikované nástroje a zkušené odborníky. V mnoha ohledech to není pravda. To nejjednodušší, co můžete udělat, je navštívit stránky konkurenčního e-shopu. Nabízí slevové poukazy? A jaké druhy dopravy má v nabídce? Tvoří obsah? Během 5 minut dokážete z webu nakoukat opravdu velké množství informací.

Dalším tipem je testovací objednávka. Projděte si celý proces, prohlédněte si funkce košíku a klidně si nějaké zboží objednejte. Alespoň na vlastní kůži poznáte, za jak dlouho k vám objednávka dorazila a jakým způsobem konkurence pracuje s balením.

Chcete-li konkurenci sledovat dlouhodobě a tak nějak automaticky, velmi efektivní a chytrou cestou je přihlášení k odběru novinek.

Newsletter je jako otevřená kniha

Každý přijatý newsletter je pro vás exkurzí do marketingové strategie konkurenta. Zaměřte se na předmět, inspirujte se grafikou a zamyslete se nad výběrem produktů. Jakmile vás něco zaujme, pište si klidně poznámky a získané informace využijte pro vylepšení svého vlastního e-mailingu.

Pokud vás však představa ručního přihlašování k odběrům a následné hlídání všech přijatých newsletterů už teď otravuje, vyzkoušejte Mailhunt. Tuto službu jsme vytvořili s cílem nabídnout promyšlený monitoring newsletterů konkurence, který na jednom místě nabídne nejen samotné newslettery, ale také chytré statistiky a další funkce.

Mailhunt vám na pár kliků prozradí například nejoblíbenější dny a časy, nejpoužívanější slova v předmětech, nejběžnější slevy či průměrné počty rozesílek konkurence za zvolené časové období. To vše na jednom místě a bez prohledávání vlastního inboxu.

Když jsme Mailhunt dávali dohromady, byla pro nás prioritou přehlednost a snadná použitelnost. Snažíme se o to, aby aplikace sloužila jako zdroj hodnotných dat a inspirace pro celou řadu uživatelů od majitelů e-shopů přes marketingové specialisty až po grafiky. Navíc neustále pracujeme na dalších funkcích a rozšiřování databáze sledovaných webů i nástrojů.

Opomíjený, ale účinný

Odběr e-mailových novinek je překvapivě opomíjený, ale velmi účinný způsob sledování konkurence. V inboxu zákazníka musíte umět zaujmout, a proto je důležité vědět, čím se odlišit a jak e-mailing průběžně optimalizovat.

Pokud byste se přece jen rozhodli monitorovat newslettery zcela na vlastní pěst, určitě se zaregistrujte pod e-mailovou adresou, ze které není poznat, v jaké firmě pracujete. Některé e-shopy mohou mít nastaven filtr, protože si velmi dobře uvědomují, že konkurence dokáže z jejich newsletterových kampaní vyčíst hromadu podstatných informací o nových službách, akcích a produktech.

Sdílet článek
Lukáš Benzl
CEO a spoluzakladateľ startupu Mailhunt

Výkonný ředitel startupu Mailhunt a marketingový odborník s více než 10 lety zkušeností z malých projektů i velkých firem jako T-Mobile, LEO Express, DataPacket či DoDo. Specializuje se na marketingové strategie a řízení projektů. Zároveň provozuje několik internetových magazínů a řídí obsahovou agenturu.

Mailhunt
Tento článek ti přináší

Mailhunt

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Cookies se neruší. Google mění svou strategii a umožní uživatelům větší kontrolu nad soukromím
4 min. doba čtení

Cookies se neruší. Google mění svou strategii a umožní uživatelům větší kontrolu nad soukromím

Téma ochrany osobných údajov na internete sa rieši čoraz viac. Ústredným bodom tejto diskusie je vývoj Privacy Sandbox – iniciatívy zameranej na posilnenie ochrany súkromia a zároveň zachovania personalizovaných reklám. Sľubuje nielen ochranu súkromia používateľov, ale aj zabezpečenie toho, aby digitálny reklamný ekosystém zostal živý a efektívny.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co ukazují globální trendy z Asie a Tichomoří?
4 min. doba čtení

Co ukazují globální trendy z Asie a Tichomoří?

Nedávná zpráva společnosti KPMG o nákupních zvyklostech a trendech v asijsko-pacifickém regionu poskytuje cenné poznatky, které mohou využít české a slovenské společnosti zabývající se e-commerce. Navzdory geografickému zaměření studie chování a preference spotřebitelů ukazují trendy, které jsou relevantní celosvětově. Jejich pochopení může firmám pomoci přizpůsobit se a prosperovat.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+