4 min. doba čtení

Mějte konkurenční e-shopy pod dohledem. Začněte hlídat jejich newslettery

Konkurence nikdy nespí a ve světě internetových obchodů to platí dvojnásob. Boj o zákazníka probíhá hned na několika frontách. Mezi časté zbraně patří nejen slevové akce, dynamické přeceňování, remarketingové kampaně či sociální sítě, ale také docela „obyčejný“ e-mailing. Ten se stále řadí mezi jeden z nejefektivnějších kanálů, který je navíc překvapivě snadné hlídat. Podívejte se, jak s monitoringem newsletterů začít a na co se zaměřit.

Lukáš Benzl Lukáš Benzl
CEO a spoluzakladateľ startupu Mailhunt
Mějte konkurenční e-shopy pod dohledem. Začněte hlídat jejich newslettery

Proč vůbec sledovat konkurenci?

Zcela ignorovat, co dělá v rámci marketingu konkurence, není dobrý nápad. Už jen zběžná analýza vám totiž dokáže prozradit, jak silné máte soupeře, jaké mohou být vaše unikátní prodejní argumenty a čím se dokážete odlišit v rámci komunikace nebo zákaznického servisu.

Sledování toho, co dělají ostatní, tak rozhodně nemusí být pouze o kopírování cizích postupů. Klidně jděte vlastní cestou a řekněte si, jakým praktikám konkurence se chcete vyhnout. Průběžný pohled na trh vám dokáže ve výsledku ušetřit dost času i peněz.

Nemusíte být analytik, abyste analyzovali

Možná si říkáte, že monitoring konkurence vyžaduje sofistikované nástroje a zkušené odborníky. V mnoha ohledech to není pravda. To nejjednodušší, co můžete udělat, je navštívit stránky konkurenčního e-shopu. Nabízí slevové poukazy? A jaké druhy dopravy má v nabídce? Tvoří obsah? Během 5 minut dokážete z webu nakoukat opravdu velké množství informací.

Dalším tipem je testovací objednávka. Projděte si celý proces, prohlédněte si funkce košíku a klidně si nějaké zboží objednejte. Alespoň na vlastní kůži poznáte, za jak dlouho k vám objednávka dorazila a jakým způsobem konkurence pracuje s balením.

Chcete-li konkurenci sledovat dlouhodobě a tak nějak automaticky, velmi efektivní a chytrou cestou je přihlášení k odběru novinek.

Newsletter je jako otevřená kniha

Každý přijatý newsletter je pro vás exkurzí do marketingové strategie konkurenta. Zaměřte se na předmět, inspirujte se grafikou a zamyslete se nad výběrem produktů. Jakmile vás něco zaujme, pište si klidně poznámky a získané informace využijte pro vylepšení svého vlastního e-mailingu.

Pokud vás však představa ručního přihlašování k odběrům a následné hlídání všech přijatých newsletterů už teď otravuje, vyzkoušejte Mailhunt. Tuto službu jsme vytvořili s cílem nabídnout promyšlený monitoring newsletterů konkurence, který na jednom místě nabídne nejen samotné newslettery, ale také chytré statistiky a další funkce.

Mailhunt vám na pár kliků prozradí například nejoblíbenější dny a časy, nejpoužívanější slova v předmětech, nejběžnější slevy či průměrné počty rozesílek konkurence za zvolené časové období. To vše na jednom místě a bez prohledávání vlastního inboxu.

Když jsme Mailhunt dávali dohromady, byla pro nás prioritou přehlednost a snadná použitelnost. Snažíme se o to, aby aplikace sloužila jako zdroj hodnotných dat a inspirace pro celou řadu uživatelů od majitelů e-shopů přes marketingové specialisty až po grafiky. Navíc neustále pracujeme na dalších funkcích a rozšiřování databáze sledovaných webů i nástrojů.

Opomíjený, ale účinný

Odběr e-mailových novinek je překvapivě opomíjený, ale velmi účinný způsob sledování konkurence. V inboxu zákazníka musíte umět zaujmout, a proto je důležité vědět, čím se odlišit a jak e-mailing průběžně optimalizovat.

Pokud byste se přece jen rozhodli monitorovat newslettery zcela na vlastní pěst, určitě se zaregistrujte pod e-mailovou adresou, ze které není poznat, v jaké firmě pracujete. Některé e-shopy mohou mít nastaven filtr, protože si velmi dobře uvědomují, že konkurence dokáže z jejich newsletterových kampaní vyčíst hromadu podstatných informací o nových službách, akcích a produktech.

Sdílet článek
Lukáš Benzl
CEO a spoluzakladateľ startupu Mailhunt

Výkonný ředitel startupu Mailhunt a marketingový odborník s více než 10 lety zkušeností z malých projektů i velkých firem jako T-Mobile, LEO Express, DataPacket či DoDo. Specializuje se na marketingové strategie a řízení projektů. Zároveň provozuje několik internetových magazínů a řídí obsahovou agenturu.

Mailhunt
Tento článek ti přináší

Mailhunt

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Proč jsou tržiště v USA populární?
3 min. doba čtení

Proč jsou tržiště v USA populární?

Nová studie společností Digital Commerce 360 a Bizrate Insights ukazuje zajímavé vzorce toho, jak lidé v USA nakupují online. Průzkum, kterého se zúčastnilo 1 017 lidí, odhaluje motivace, preference a obavy spotřebitelů při nakupování na online trhu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+