2 min. doba čtení

Jsou vysoké prodeje během Black Friday skutečným úspěchem?

V letošním roce spotřebitelé v USA během Cyber Week utratili 70,8 miliardy dolarů, což je o 5 % více než loni. Otázkou je, zda tyto tržby zaručí dlouhodobý úspěch.

Jsou vysoké prodeje během Black Friday skutečným úspěchem?
Zdroj: Depositphotos

MarTech varuje, že přílišné spoléhání na prodej nemusí vytvořit silné vazby se zákazníky. 

RJ Licata ze společnosti Terakeet vysvětluje:

“Firmy by měly začít u odpovědí na tyto otázky:

  • Kolik z nárůstu prodeje představuje dlouhodobou hodnotu pro spotřebitele naší značky?
  • Jak velkou důvěru v nás spotřebitelé mají?
  • O kolik víc bychom mohli získat, kdybychom do tohoto černého pátku a kybernetického týdne šli s větší dlouhodobou důvěrou a propojením?
  • A do jaké míry nám naše marketingové taktiky v rámci kybernetického týdne dlouhodobě pomáhají, nebo škodí”

Změna nákupního chování je patrná zejména při přechodu z kamenných obchodů do online prostředí. Marketing, s nímž se spotřebitelé setkávají během kybernetického týdne, může přinést krátkodobý úspěch, ale je pravděpodobné, že spíše poškodí dlouhodobou důvěru a loajalitu zákazníků.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

RJ Licata vidí řešení v opuštění agresivního marketingu a zaměření se na budování důvěry. Probírá koncept reception marketingu, který se snaží poskytovat zákazníkům hodnotu a informace, místo aby je nutil ke koupi.

Důležitá je komunikace v průběhu celého roku

V kontextu reception marketingu se jedná o přístup zaměřený na naslouchání potřebám zákazníků a poskytování informací v souladu s jejich aktuálními zájmy. Akce značky by měly být vnímány jako reakce na potřeby zákazníků, což může pomoci budovat autentické a dlouhodobě udržitelné interakce.

Vztahy se zákazníky se vyplatí budovat po celý rok, nejen během prodejní sezóny. Značky by se měly aktivně snažit navázat kontakt se zákazníky, aby si získaly jejich důvěru a loajalitu. Toto spojení by mělo být založeno na poskytování užitečného obsahu, který zákazníci považují za relevantní a hodnotný.

Přílišné zaměření na prodej může mít dlouhodobé důsledky pro hodnotu značky. Zákazníci, kteří značce důvěřují a cítí se s ní spjati, jsou ochotnější investovat, a to nejen během speciálních výprodejů. Udržení důvěry je klíčovým faktorem dlouhodobého marketingového úspěchu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
10 revolučních trendů v e-commerce, které nás čekají v roce 2025
4 min. doba čtení

10 revolučních trendů v e-commerce, které nás čekají v roce 2025

Evropský e-commerce se připravuje na nové trendy, které jej v roce 2025 čekají. Skloňuje se například automatizace poháněná umělou inteligencí či udržitelné postupy. Tyto změny slibují revoluci v nakupování spotřebitelů a jak firmy fungují. S využitím umělé inteligence a rychle rostoucími trhy s AR/VR, spolu se silným tlakem na udržitelnost, kde 68 % spotřebitelů upřednostňuje […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet
2 min. doba čtení

Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet

Čechům se postupně vrací chuť nakupovat, přestože důraz na ceny a kontrolu výdajů zůstává vysoký. Mnozí zákazníci pečlivě zvažují každý nákup, avšak často ruší nebo odkládají naplánované výdaje. Běžnou součástí nákupního procesu se staly slevy. Ty zákazníci vyhledávají, ale podle panelu společnosti SkipPay by nakoupili i bez nich.

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+