4 min. doba čtení

Američané překonali rekord: za nákupy přes mobil utratili 35,9 miliardy dolarů

Nakupování online je rok od roku populárnější. Společnost Adobe si posvítila na chytré nakupování a zveřejnila první soubor poznatků o online nakupování v předvánočním období. Studie probíhala po celý říjen 2023 na americkém trhu.

Američané překonali rekord: za nákupy přes mobil utratili 35,9 miliardy dolarů

Před velkými nákupy během Cyber Week Američané strategicky řídí své prázdninové rozpočty. Využívají včasných nabídek a flexibilní platební metody Buy Now Pay Later (BNPL), která letos zaznamenala silný růst.

V říjnu 2023 vzrostly nákupy online meziročně o 46,7 % na 35,9 miliardy dolarů. Od ledna 2023 do října 2023 vzrostly online výdaje meziročně o 10,6 % na 354,7 miliardy dolarů. To lze přičíst důrazu na intuitivnější mobilní nakupování, které spotřebitelům usnadňuje nákupy i na menších obrazovkách.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Analytik společnosti Adobe Digital Insights Vivek Pandya vysvětluje: “Nadále zažíváme náročné ekonomické prostředí, kdy se rostoucí spotřebitelské náklady odrážejí v rostoucích úrokových sazbách, inflaci cen potravin, obnoveném splácení studentských půjček a dalších. Navzdory nejistotě v makroprostředí data společnosti Adobe Analytics ukázala, že spotřebitelé zůstávají před velkou sváteční sezónou odolní a využívají všech možností, jak efektivněji hospodařit se svými rozpočty.”

Uživatelé se obracejí na umělou inteligenci

V říjnu 2023 utratili spotřebitelé na internetu 76,8 miliardy dolarů – meziročně o 5,9 % více. Od začátku roku se toto číslo vyšplhalo na 759 miliard dolarů online, což představuje meziroční nárůst o 4,3 %.

“V nedávném doplňkovém průzkumu jsme zjistili, že spotřebitelé při nakupování online stále častěji používají generativní umělou inteligenci,” říká Vivek Pandya. “Domnívají se, že zlepšuje zážitek z online nakupování, a plánují v letošní sváteční sezóně využívat generativní umělou inteligenci k rychlému vyhledávání konkrétního zboží, identifikaci nejlepších nabídek a získávání doporučení značek a produktů.”

Marketéři a prodejci našli způsoby, jak motivovat zákazníky k utrácení. Využívají včasné slevy a flexibilní způsoby platby, jako je například výše zmíněný BNPL.

Američané rádi nakupují hned a platí později

Údaje naznačují, že zákazníci budou i v letošní sezóně využívat flexibilní platební metody, protože hledají nové způsoby, jak spravovat svůj rozpočet na dovolenou. V říjnu bylo díky BNPL utraceno 6,4 miliardy dolarů za online platby, což je meziročně o 6 % více. Od počátku roku do října 2023 činily příjmy připadající na BNPL celkem 58,5 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 14,5 %. Společnost Adobe očekává, že používání BNPL dosáhne vrcholu v listopadu a na Cyber Monday.

Úspora při vánočních nákupech

Značky a prodejci zahájili předvánoční slevy na elektroniku a oblečení. Některé produkty jsou zlevněny až o 12 %, resp. 9 %. Výhodné nákupy zvyšují zájem zákazníků.

V říjnu 2023 byly online nákupy silné a tvořily 18 % objednávek maloobchodníků. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se však jedná pouze o jednoprocentní nárůst. Mezi nejprodávanější hračky na internetu patří Lego, Barbie, Squishmallows, výtvarné sady, akční figurky a plyšové hračky. Mezi nejprodávanější elektroniku patří sluchátka Bluetooth, chytré domácí a streamovací zařízení, dětské tablety a chytré hodinky. Kromě toho se velmi dobře prodávala videoherní zařízení a hry, jako je PlayStation 5, Nintendo Switch, Super Mario Bros Wonder, Marvel’s Spider-Man 2 a Madden 24.

Společnost Adobe očekává, že v prosinci se zvýší využívání její služby vyzvednutí, protože spotřebitelé ušetří náklady na dopravu a vyhnou se zpožděným dodávkám při nákupech na poslední chvíli.  

Index digitálních cen společnosti Adobe ukazuje, že ceny online služeb klesly v říjnu 2023 meziročně o 6 %, a to nepřetržitě po dobu 14 měsíců. Při zohlednění online deflace by růst činil 11,9 %.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+