3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Retail se mění. Vše je o údajích
Zdroj: Depositphotos

Supermarkety se také zaměřují na sběr dat prostřednictvím věrnostních karet. Společnost Morgan Stanley odhaduje, že 92 % Britů v současnosti vlastní alespoň jednu z nich. Nejvíce angažovanými trhy s věrnostními programy jsou Polsko, Velká Británie a Francie.

Britský Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy si dělá vrásky na čele, ale obchodům se to líbí. Proč? Protože data pro ně mají velkou cenu.

Věrnostní systémy: více než jen body

Například v Británii mají oblíbené řetězce Tesco a Sainsbury’s robustní věrnostní programy, které nedávno ještě rozšířily. U Sainsbury’s Nectar se podíl nakupujících zvýšil z 67 % na více než 80 % přibližně za rok a u Tesca se základna Clubcard zvýšila ze 70 % na 82 %.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Jistě, tyto systémy jsou navrženy tak, aby se zákazníci vraceli. Ale skutečným zlatým dolem jsou všechna data, která shromažďují. Společnost Sainsbury’s dokonce vytvořila celou divizi s názvem Nectar360, která tato čísla zpracovává a prodává reklamu dodavatelům. Počítají, že jim to v příštích letech přinese 100 milionů liber navíc.

Tesco je poněkud tajnůstkářské, pokud jde o údaje o tom, kolik vydělává na své datové divizi. Ale zjevně to bere vážně. Dokonce si na pomoc přizvali několik významných lidí z Amazonu a Pinterestu.

Branding v době datové

Nejde jen o rychlý zisk, ale o změnu způsobu, jakým společnosti budují své značky. Všechna tato data jim pomáhají lépe poznat své zákazníky, aby mohly vytvářet zážitky, které skutečně fungují. Už nejde jen o propagaci potravin, ale o to, abyste se u značky cítili dobře.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast

A nejde jen o velké supermarkety. Chytají se i módní značky. Využívají věrnostní systémy a data k vytváření jakýchsi klubů s vizí, že být jejich součástí je prestižní.

Co bude dál? Odborníci se domnívají, že se v obchodech objeví další obrazovky. Možná i na vozíku. A ceny, které se mění podle toho, kdo jste.

Ale je tu ještě jedna zajímavá věc – tento prodej médií je velmi výnosný. Mluvíme o 65 – 70% marži za několik let. Není divu, že se každý chce podílet na této akci.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Co tvoří klíč k brand loyalty?
2 min. doba čtení

Co tvoří klíč k brand loyalty?

V rozvíjejícím se světě e-commerce, kde se počítá každé kliknutí, je nezbytné pochopit složitost chování spotřebitelů. Rozsáhlá zpráva společnosti Intuit The Science of Loyalty proniká hluboko do psychiky spotřebitelů a odhaluje, co stojí za věrností značce.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+