4 min. doba čtení

Jak zvládnout Google Core aktualizace a udržet své e-commerce stránky na vrcholu

Google pravidelně aktualizuje své algoritmy s cílem zlepšit kvalitu a spolehlivost výsledků vyhledávání. To však může mít vliv na pořadí zobrazení webových stránek ve vyhledávání, což zasáhne viditelnost v e-commerce. Co dělat, když vaše stránky začnou ztrácet návštěvnost?

Jak zvládnout Google Core aktualizace a udržet své e-commerce stránky na vrcholu
Zdroj: Depositphotos

Hlavní aktualizace nejsou navrženy tak, aby cílily na konkrétní stránky, ale spíše upravují celý systém Google, aby odrážel nové trendy v obsahu a zajišťoval kvalitu výsledků vyhledávání.

Google se snažil přiblížit změny na analogii s doporučením restaurací: „Jedním ze způsobů, jak přemýšlet o základní aktualizaci, je představit si, že vás kamarád požádal o doporučení nejlepších jídel. I když máte seznam svých 20 oblíbených restaurací, věci se změnily, odkdy jste ho původně v roce 2019 napsali. Z některých nových restaurací, které dříve neexistovaly, se stali kandidáti na váš seznam. Můžete přehodnotit některé restaurace a uvědomit si, že se přesunou na vyšší místo v seznamu vzhledem k tomu, kolik trvale pozitivních zkušeností jste tam měli, nebo kvůli tomu, že váš přítel upřednostňuje restaurace vhodné pro psy. Seznam se změní a restaurace, které se posunou dolů, nemusí být nutně „špatné“; jsou zde jen další restaurace, které patří mezi vašich 20 nejlepších.“

Co dělat, když vaše návštěvnost klesne?

Pokud si všimnete poklesu v hodnocení, zejména po aktualizaci Google, postupujte podle těchto kroků:

  1. Zkontrolujte Search Console: Ověřte si, zda pokles návštěvnosti koreluje s hlavní aktualizací. Podívejte se do Search Status Dashboard na začátek a konec aktualizace.
  2. Počkejte týden po aktualizaci: Před tím, než se pustíte do kontroly údajů, si po aktualizaci nechte alespoň týden odstup. Následně porovnejte návštěvnost před a po aktualizaci, abyste získali ta správná data pro analýzu a změny v hodnocení.
  3. Prověřte nejlepší stránky a poptávky: Prohlédněte si nejvýkonnější stránky a poptávky, abyste zjistili, zda je pokles malý (např. z pozice 2 na 4), nebo výrazný (např. ze 4 na 29). Menší poklesy nemusí vyžadovat okamžité kroky, ale větší poklesy naznačují potřebu detailnější analýzy.
  4. Rozdělení podle typů vyhledávání: Segmentujte výkon podle typu vyhledávání (např. Web Search, Google Images), abyste identifikovali oblasti, které změna zasáhla.
Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Řešení velkých poklesů v pozici

Pokud vaše stránka zaznamená významný a přetrvávající pokles, Google doporučuje tyto strategie:

  • Objektivně posuďte, zda vaše stránka poskytuje spolehlivý a užitečný obsah pro uživatele. Zvažte získání zpětné vazby od důvěryhodných osob.
  • Zaměřte se na nejvíce ovlivněné stránky. Na základě toho pochopíte, jak se porovnávají s podobnými stránkami na internetu.
  • Vyhněte se rychlým opravám, povrchním změnám a uspěchaným závěrům.
  • Soustřeďte se na smysluplné zlepšení obsahu tak, aby se zvýšila uživatelská zkušenost a relevance ve vyhledávání.
  • Mazání obsahu jako poslední šance: Mazání neúspěšného obsahu by mělo být poslední možností. Odstranění obsahu, který byl vytvořen pouze pro vyhledávání, může zlepšit výkon skutečně užitečných stránek.

Budování dlouhodobé strategie ve vyhledávání

V e-commerce je výhodnější dlouhodobě zlepšovat obsah a nereagovat na každou aktualizaci. Některé změny mohou zlepšit hodnocení v průběhu dnů, ale většina úprav může trvat měsíce, než se projeví ve výsledcích vyhledávání. Pokud jste neviděli pokrok po několika měsících, může být nutné počkat na další hlavní aktualizaci.

Pamatujte, že vyhledávání v Google je dynamické a hodnocení se mohou měnit i beze změn algoritmu. Upřednostňování kvalitního obsahu se zaměřením na uživatele se vaše stránka má šanci udržet i když se vyhledávání neustále mění.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak Google AI Overview může změnit pravidla hry vyhledávání
10 min. doba čtení

Jak Google AI Overview může změnit pravidla hry vyhledávání

V digitálním světě se marketéři denně setkávají s výzvou, jak zaujmout uživatele a získat jejich pozornost. S narůstajícím množstvím obsahu na internetu a webových stránek je stále náročnější vyniknout také v online vyhledávání. Na druhé straně jsou uživatelé, kteří chtějí co nejrelevantnější výsledek na své vyhledávací dotazy co nejdříve a drtivá většina z nich se […]

Adriana Sečkárová Adriana Sečkárová
CEO, SEOLINE
Přečíst článek
Big data podporují úspěch v e-commerce
4 min. doba čtení

Big data podporují úspěch v e-commerce

Big data (známá také jako velká data či veledata) jsou nyní důležitá pro společnosti, značky a podniky, které se snaží získat konkurenční výhodu. Výzkum, online transakce nebo sociální média slouží jako zdroj informací a mohou mít mnoho podob. Mohou být strukturované, polostrukturované nebo nestrukturované. Analýza a strojové učení umožňují jít více do hloubky a odhalit […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Proč se nespoléhat na „last click“?
4 min. doba čtení

Proč se nespoléhat na „last click“?

Prokázání návratnosti investic do marketingu je klíčové a v dnešní době se na to klade velký důraz. Marketéři se často spoléhají na atribuční modely posledního kliknutí. Tento přístup však plně nezachycuje chování dnešních spotřebitelů, zejména mladších generací. Snapchat poukazuje na potřebu změny metod měření a zdůrazňuje, že poslední kliknutí často zkresluje účinnost marketingového úsilí.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+