6min. doba čtení

Jak vylepšit výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocí CSS programu

Každý inzerent se vždy snaží optimalizovat rozpočty v kampaních tak, aby dosáhl svých cílů. Tyto cíle se u každého inzerenta liší, ať už jde o určité procento ROAS, větší prodeje, menší PNO atd. Samozřejmě není snadné dosáhnout cílů, a kromě znalostí potřebujete i nástroje, které vám pomohou splnit očekávání. Jedním z těchto nástrojů je CSS program.

Darko Ďurica Darko Ďurica
Global Account Manager
Jak vylepšit výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocí CSS programu

Jakmile si vytvoříte účet Google Merchant Center, Google vám přiřadí jejich vlastní CSS program a stane se tak vaším CSS partnerem. Partnera CSS můžete samozřejmě kdykoli změnit a v současné době máte v rámci EU na výběr z více než 100 možností.

Samotný CSS program od jiného partnera než od společnosti Google vám může snížit cenu za proklik (CPC) až o -20 %. Cena za proklik může zůstat stejná, jako jste měli před aktivací CSS, ale získáte jiné výhody, např. více zobrazení vašich reklam a tím pádem i více prokliků.

Jako příklad si můžeme představit, že CPC u Shopping nebo Performance Max kampaní je 1 €.

  • Google si z té ceny může vzít až 20 % a tak se vám sice bude v Google Ads rozhraní zobrazovat cena za proklik 1 €, avšak reálná hodnota tohoto prokliku je 0,80 €.
  • Pokud máte jiného CSS partnera než Google, může vám poskytnout slevu ve výši, kterou by si vzal Google. V tomto případě to může být 0,20 €. 

Kromě CPC je třeba si porovnat i jiné metriky, například počet prokliků a zobrazení. Pokud máte jiného CSS partnera než Google, výsledná hodnota těchto metrik by měla být vyšší než v případě, že používáte Google CSS. 

Jako příklad uvedeme konkrétní výsledky z rozhraní Google Ads, kde se klient rozhodl otestovat program CSS na dvou stejných kampaních. Takové testování je samozřejmě nejlepší, ale musíte si uvědomit, že pokud chcete takto otestovat CSS, potřebujete dvojnásobný rozpočet, resp. stejný rozpočet ve dvou kampaních.

Obě kampaně, které jsme porovnávali, byly nejen stejně nastavené, ale byly spuštěny ve stejnou dobu, měly stejný rozpočet a dokonce i stejné produkty. Díky tomu si můžete prohlédnout, jak vypadá kampaň, v níž je Google CSS partnerem, a jak se vyvíjela míra prokliků, zobrazení a cena za proklik v kampani, která byla v Shopping in EU CSS.

Pokud chcete optimalizovat náklady na reklamu, je určitě dobré zvolit jiného CSS partnera než Google. Než začnete optimalizovat rozpočty, musíte samozřejmě alespoň porovnat meziměsíční změny v CPC, proklicích a zobrazeních.

Co dělat po spuštění kampaně s CSS Partnerem?

Když po srovnání zjistíte, jakou slevu u CPC Vám CSS přineslo, můžete se rozhodnout, jak změnit nastavení rozpočtu pro kampaně Shopping a Performance Max v Google Ads:

  • Ponecháte stejný rozpočet – budete mít více prokliků, více zobrazení, větší návštěvnost vašeho obchodu a možná i více nákupů.
  • Snížíte rozpočet – všechny metriky Google Ads by měly zůstat stejné jako jste měli dosud. Pravidelně kontrolujte metriky a podle potřeby navyšte rozpočet.
  • Zvýšíte rozpočet – program CSS funguje v procentech, takže každé navýšení rozpočtu zvýší i návratnost investice (ROI).

Jak najít správného CSS partnera a na co si dát pozor?

Výběr CSS partnera, se kterým budete spolupracovat, je vážná věc. Doporučujeme prozkoumat všechny CSS partnery, kteří poskytují služby ve vaší zemi. Ne každý CSS partner působí ve více zemích EU, takže pokud máte e-shop i v zahraničí nebo plánujete jeho expanzi, doporučujeme hledat CSS partnera, který poskytuje CSS ve více zemích.

 

Při výběru CSS partnera byste měli klást důraz alespoň na:

  • Specializaci podpory – ne každý CSS partner musí mít certifikovanou podporu a ani nemusí být zběhlý ve vytváření a optimalizaci kampaní Google Ads.
  • Jazyk komunikace – pro každého je užitečné, když může kontaktovat podporu nebo s ní mluvit ve svém rodném jazyce.
  • Cena – vždy je třeba přičíst cenu za CSS program do celkového rozpočtu kampaní a spočítat si, jakou výhodu vám CSS tímto způsobem přinese.

Pokud si vyhledáte CSS partnera, se kterým chcete spolupracovat ve více zemích, je určitě dobré získat pár informací navíc. Ne každý partner CSS sleduje trendy online marketingu v celé EU tak kvalitně jako ve své zemi. Pro vás bude určitě výhodou, pokud CSS partner dokáže poradit nejen s inzercí, ale celkově s online trhem v dané zemi.

Při výběru CSS partnera je důležité zvážit, co reálně potřebujete. Pokud potřebujete snížit náklady, nebudou pro vás další extra funkce poskytované CSS zajímavé. Pokud jsou v CSS implementovány další funkce, je pravděpodobné, že vás budou přemlouvat k něčemu, co vám nepřinese žádný zisk a zaplatíte více, než byste museli.

Týdenní podcast UPdate

Změna ceny je něco, s čím se naši klienti setkali již mnohokrát, proto by pro vás transparentnost CSS partnera měla být prioritou. Pokud CSS partner uvádí cenu přímo na svých webových stránkách, zeptejte se, od kdy tato cena platí a zda se bude měnit. I když partner CSS neplánuje zvýšení ceny, nezapomeňte se zeptat, zda případná změna ceny ovlivní i vás.

Co když si vyberete Shopping in EU jako CSS partnera?

CSS Shopping in EU existuje již více než 4 roky a důvěřuje mu více než 700 e-shopů. Úzce spolupracujeme s e-shopy a marketingovými agenturami, abychom pro naše klienty zajistili co nejlepší výsledky a samozřejmě i co nejkvalitnější kampaně.

Náš CSS program si může dovolit každý e-shop a nemáme ani žádné závazky či skryté poplatky. Podpora Shopping in EU je plně certifikovaná a tvoří ji PPC specialisté, kteří se vytvářením a optimalizací kampaní Google Ads zabývají již řadu let. 

CSS Shopping in EU je členem skupiny Managino Group, která se specializuje na vytváření SaaS toolů a služeb pro úspěšný digitální marketing.

Jednoduše řečeno, jsme jeden z Premium CSS Partnerů v EU,

se kterým můžete inzerovat opravdu efektivně.

Sdílet článek
Darko Ďurica
Global Account Manager

3 roky pracuje v Shopping in EU jako Global Account Manager. Má na starosti přes 700 klientů z celé EU, kterým pomáhá ať už s PPC kampaněmi nebo s problémy u Google Merchant Centre nebo XML Feedů. Rád debatuje s klienty a snaží se na každou otázku ušít odpověď na míru přímo pro daného klienta nebo e-shop.

Tento článek ti přináší

Shopping in EU

Slovenský CSS partner, se kterým mohou e-shopy využít snížení CPC až o 20% při Shopping a Performance Max v Google. Užijte si jednoduché nastavení, rychlou podporu a cenově dostupné služby. CSS poskytujeme ve všech zemích EU a v současnosti používá naše CSS více než 700 e-shopů.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
12min. doba čtení

Která sociální síť je pro vás a vaši firmu nejvhodnější? Zjistěte, kde se soustřeďuje vaše publikum

Někdy se můžete snažit sebevíc, ale výsledky stejně nebudou takové, jaké byste očekávali. Pokud váš byznys neroste tak, jak byste si přáli, a to i v případě sponzorovaných nebo nesponzorovaných příspěvků na sociálních sítích, možná publikujete na špatném místě a ve špatný čas. 

Peter Habánek Peter Habánek
Managing Director v Bragama
Přečíst článek
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek
7min. doba čtení

Značky, které zvýší výdaje za marketing v roce 2023, porostou

Co všechno ovlivní digitální marketing v tomto roce? Už stačilo zpráv o krizi a špatných vyhlídkách pro rok 2023. Tak to pojďme vzít z jiného konce. Prozradíme vám, co letos v digitálním marketingu nepřehlédnout a jak čerpat z toho “zlého”. Protože jak řekl závodník Formule 1 Ayrton Senna: „Za pěkného počasí nemůžete předjet 15 aut. […]

Lucie Marková Lucie Marková
Marketing Manager
Přečíst článek