Jakmile si vytvoříte účet Google Merchant Center, Google vám přiřadí jejich vlastní CSS program a stane se tak vaším CSS partnerem. Partnera CSS můžete samozřejmě kdykoli změnit a v současné době máte v rámci EU na výběr z více než 100 možností.
Samotný CSS program od jiného partnera než od společnosti Google vám může snížit cenu za proklik (CPC) až o -20 %. Cena za proklik může zůstat stejná, jako jste měli před aktivací CSS, ale získáte jiné výhody, např. více zobrazení vašich reklam a tím pádem i více prokliků.
Jako příklad si můžeme představit, že CPC u Shopping nebo Performance Max kampaní je 1 €.
- Google si z té ceny může vzít až 20 % a tak se vám sice bude v Google Ads rozhraní zobrazovat cena za proklik 1 €, avšak reálná hodnota tohoto prokliku je 0,80 €.
- Pokud máte jiného CSS partnera než Google, může vám poskytnout slevu ve výši, kterou by si vzal Google. V tomto případě to může být 0,20 €.
Kromě CPC je třeba si porovnat i jiné metriky, například počet prokliků a zobrazení. Pokud máte jiného CSS partnera než Google, výsledná hodnota těchto metrik by měla být vyšší než v případě, že používáte Google CSS.
Jako příklad uvedeme konkrétní výsledky z rozhraní Google Ads, kde se klient rozhodl otestovat program CSS na dvou stejných kampaních. Takové testování je samozřejmě nejlepší, ale musíte si uvědomit, že pokud chcete takto otestovat CSS, potřebujete dvojnásobný rozpočet, resp. stejný rozpočet ve dvou kampaních.
Obě kampaně, které jsme porovnávali, byly nejen stejně nastavené, ale byly spuštěny ve stejnou dobu, měly stejný rozpočet a dokonce i stejné produkty. Díky tomu si můžete prohlédnout, jak vypadá kampaň, v níž je Google CSS partnerem, a jak se vyvíjela míra prokliků, zobrazení a cena za proklik v kampani, která byla v Shopping in EU CSS.
Pokud chcete optimalizovat náklady na reklamu, je určitě dobré zvolit jiného CSS partnera než Google. Než začnete optimalizovat rozpočty, musíte samozřejmě alespoň porovnat meziměsíční změny v CPC, proklicích a zobrazeních.
Co dělat po spuštění kampaně s CSS Partnerem?
Když po srovnání zjistíte, jakou slevu u CPC Vám CSS přineslo, můžete se rozhodnout, jak změnit nastavení rozpočtu pro kampaně Shopping a Performance Max v Google Ads:
- Ponecháte stejný rozpočet – budete mít více prokliků, více zobrazení, větší návštěvnost vašeho obchodu a možná i více nákupů.
- Snížíte rozpočet – všechny metriky Google Ads by měly zůstat stejné jako jste měli dosud. Pravidelně kontrolujte metriky a podle potřeby navyšte rozpočet.
- Zvýšíte rozpočet – program CSS funguje v procentech, takže každé navýšení rozpočtu zvýší i návratnost investice (ROI).
Jak najít správného CSS partnera a na co si dát pozor?
Výběr CSS partnera, se kterým budete spolupracovat, je vážná věc. Doporučujeme prozkoumat všechny CSS partnery, kteří poskytují služby ve vaší zemi. Ne každý CSS partner působí ve více zemích EU, takže pokud máte e-shop i v zahraničí nebo plánujete jeho expanzi, doporučujeme hledat CSS partnera, který poskytuje CSS ve více zemích.
Při výběru CSS partnera byste měli klást důraz alespoň na:
- Specializaci podpory – ne každý CSS partner musí mít certifikovanou podporu a ani nemusí být zběhlý ve vytváření a optimalizaci kampaní Google Ads.
- Jazyk komunikace – pro každého je užitečné, když může kontaktovat podporu nebo s ní mluvit ve svém rodném jazyce.
- Cena – vždy je třeba přičíst cenu za CSS program do celkového rozpočtu kampaní a spočítat si, jakou výhodu vám CSS tímto způsobem přinese.
Pokud si vyhledáte CSS partnera, se kterým chcete spolupracovat ve více zemích, je určitě dobré získat pár informací navíc. Ne každý partner CSS sleduje trendy online marketingu v celé EU tak kvalitně jako ve své zemi. Pro vás bude určitě výhodou, pokud CSS partner dokáže poradit nejen s inzercí, ale celkově s online trhem v dané zemi.
Při výběru CSS partnera je důležité zvážit, co reálně potřebujete. Pokud potřebujete snížit náklady, nebudou pro vás další extra funkce poskytované CSS zajímavé. Pokud jsou v CSS implementovány další funkce, je pravděpodobné, že vás budou přemlouvat k něčemu, co vám nepřinese žádný zisk a zaplatíte více, než byste museli.
Změna ceny je něco, s čím se naši klienti setkali již mnohokrát, proto by pro vás transparentnost CSS partnera měla být prioritou. Pokud CSS partner uvádí cenu přímo na svých webových stránkách, zeptejte se, od kdy tato cena platí a zda se bude měnit. I když partner CSS neplánuje zvýšení ceny, nezapomeňte se zeptat, zda případná změna ceny ovlivní i vás.
Co když si vyberete Shopping in EU jako CSS partnera?
CSS Shopping in EU existuje již více než 4 roky a důvěřuje mu více než 700 e-shopů. Úzce spolupracujeme s e-shopy a marketingovými agenturami, abychom pro naše klienty zajistili co nejlepší výsledky a samozřejmě i co nejkvalitnější kampaně.
Náš CSS program si může dovolit každý e-shop a nemáme ani žádné závazky či skryté poplatky. Podpora Shopping in EU je plně certifikovaná a tvoří ji PPC specialisté, kteří se vytvářením a optimalizací kampaní Google Ads zabývají již řadu let.
CSS Shopping in EU je členem skupiny Managino Group, která se specializuje na vytváření SaaS toolů a služeb pro úspěšný digitální marketing.
Jednoduše řečeno, jsme jeden z Premium CSS Partnerů v EU,
se kterým můžete inzerovat opravdu efektivně.