4 min. doba čtení

Jak slevové kupóny ovlivňují naše nákupy a proč je milujeme?

Když se řekne slevový kupón, většina z nás si představí malý papírek s kódem, který nám umožní ušetřit peníze při nákupu. Ale víte, jaká celosvětová firma poprvé natiskla a distribuovala slevový voucher? Byla to Coca-Cola v roce 1887.

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Jak slevové kupóny ovlivňují naše nákupy a proč je milujeme?

Proč jsou slevy tak oblíbené?

Slevy nejenže nám umožňují ušetřit peníze, ale také nám dodávají pocit štěstí. Studie z roku 2012 v USA odhalila, že lidé, kteří obdrželi slevový voucher v hodnotě 10 USD, zaznamenali 38 % zvýšení hladiny hormonů štěstí.

Zajímavá čísla o slevách:

  • V průzkumu z roku 2013, ve kterém se zúčastnilo 10 009 lidí, 51 % respondentů uvedlo, že je při online nákupu ovlivněno slevou.
  • Data od firmy BIA/Kelsey ukazují, že slevy zvýšily celkový obrat jejich zákazníků o 17,7 %.
  • Statistiky ze serveru VoucherCloud naznačují, že 57 % zákazníků je motivováno udělat první nákup na neznámém e-shopu, pokud je jim nabídnut slevový kupón.

Zdroj: HuffPost

První slevový kupon na světe Coca-Cola v roce 1887

Jak využít slevy v e-shopu?

V e-shopu rozdělujeme slevové kupóny podle typu použití:

  • Akviziční – díky nim získáváme nové zákazníky
  • Retenční – díky nim motivujeme zákazníky, kteří u nás už nakoupili k opakovanému nákupu
  • Parazitní – volně se pohybují na internetu a vstupují do objednávky až v samotném košíku (otázka: stala by se objednávka bez slevy volně dostupné na internetu nebo ne?)

Jak je vám asi jasné z předchozích řádků, slevy akviziční a retenční jsou ty, které chceme. Parazitní ve valné většině případů nechceme.

Jaké slevy se nejčastěji používají

  • kup jeden a druhý je zdarma (vysoko maržové produkty)
  • procenta
  • pevná částka
  • dárek k objednávce (lehký dárek, který neovlivní dopravu a mnoho nestojí)
  • doprava zdarma
  • množstevní slevy

Slevové strategie:

  • Získání nových zákazníků.
  • Vyprodej starých zásob nebo sezónních produktů.
  • Motivace zákazníka k nákupu nad minimální částku.
  • Získání zákazníka zpět do e-shopu po opuštění košíku.
  • Sledování a vyhodnocování marketingových kampaní.

Personalizované retenční slevy: Pokud znáte preference vašich zákazníků, můžete je oslovit personalizovanou slevou. (s tímto vám dokážou pomoci mailové nástroje, jako například SmartEmailing.cz)

Sleva pro nové zákazníky: Propagujte slevový kupón externě, ale jen pro nové zákazníky.

Jak určit výšku slevy?

Benchmark odvětví: Zjistěte, jakou slevu nabízí konkurence. Hledejte slevy na kuponových webech nebo cashback portálech. Stačí zadat jméno konkurence ve spojení s klíčovým slovem “sleva” nebo “slevový kupón”.

Marže a PNO: Určete si možnou výšku slevy tak, aby se vám nákup ještě vyplatil.

Podle LTV zákazníka: Spočítejte si, jakou slevu si můžete dovolit na základě celkové hodnoty zákazníka.

Tipy na sestavení slevy:

Pro nové zákazníky více táhnou plošné slevy na všechno zboží.
Pro dražší produkty je lepší nabídnout hodnotovou slevu než procentuální.
Pro levnější produkty použijte zaokrouhlené částky, pro dražší “baťovské ceny”.

Co je Děkovačka?

Děkovačka je český nástroj, který by se dal nazvat i sítí e-shopů, díky které získáváte nové zákazníky z vaší děkovací stránky.

Děkovačka funguje na principu doporučování zákazníků mezi vzájemně nekonkurenčními e-shopy. Když zákazník nakoupí na e-shopu “A” je motivovaný k nákupu na e-shopech “B”, “C”, “D” a naopak. Motivace k nákupu je zajištěna unikátními slevovými kódy.

|

Více o Děkovačce jsme Vám přinesli v nedávném rozhovoru s jejím zakladatelem Jaroslavem Janíčkem.

Parametry slev v Děkovačce:

  • Děkovačka využívá slevové kupóny k objevení e-shopu, jedná se teda o akviziční kampaň.
  • Využíváme psychologii slev ve prospěch našich klientů. Zákazník má 15 minut, aby si nechal poslat do e-mailu 1-3 slevové kupony.
  • Slevy v Děkovačce nejsou dohledatelné online.
  • Slevy jsou unikátní, proto zákazníci jsou motivováni je použít.

6 důvodů, proč využít Děkovačku pro váš e-shop

  1. Děkovačka je na první měsíc úplně zdarma.
  2. Děkovačka funguje automaticky, proto nemusíte vynakládat další zdroje na extra lidi nebo agentury.
  3. Náklady (PNO) na objednávky z Děkovačky jsou pod 10 %.
  4. Děkovačka zvyšuje počet e-mailových adres v databázi pro e-mail marketing.
  5. V Děkovačce funguje 200+ e-shopů z Česka a Slovenska.
  6. Propojení s aplikací Děkovačka na pár kliků – na všechny e-shopové řešení máme návod nebo napojení (umíme napojit vše).

Proč to nezkusit?….

 

Sdílet článek
Jaroslav Janíček
Online podnikatel

Mé podnikání jsem začínal na affiliate marketingu, který mě do dneška obrovsky baví a i když už mám i firmy v jiném odvětví, neustále se o affiliate marketing zajímám. V roce 2017 jsem založil srovnávací a recenzní portál 5nej.cz, ke kterému jsem poté přidal i 5fin.cz. Ale všechno je o pohybu kupředu a tak jsme se v roce 2019 rozhodli s mým dobrým kamarádem Ondrou Martinkem, že koupíme Saas aplikaci AffilBox, která slouží ke tvorbě a správě affiliate programů v CZ a SK regionu. Nedlouho poté jsem udělal další akvizici největšího nezávislého portálu o fitness a zdravé výživě SvetFitness.cz. No a aby toho nebylo málo, tak jsem v roce 2021 založil start-up Děkovačka, který přináší na český a slovenský trh první monetizaci děkovací stránky e-shopu. Díky Děkovačce získávají e-shopy nové leady do své e-mailové databáze a zákazníky, které není možné získat z jiného marketingového kanálu. Jako doufám poslední projekt vytvářím brokerskou společnost na nákup a prodej online byznysů Akvizito.cz. Tato firma je zaměřená na sdružování podnikatelů, kteří chtějí prodat svůj byznys a investorů, kteří chtějí smysluplně uložit své prostředky. Lze říci, že všechny mé projekty se zaměřují na pomoc firmám, aby měli více leadů a objednávek. Ve svém volném času hraji squash, zajímám se kryptoměny a trávím čas s rodinou.    

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Trh klesá, no affiliate síť Dognet hlásí meziroční nárůst výkonu Black Friday
6 min. doba čtení

Trh klesá, no affiliate síť Dognet hlásí meziroční nárůst výkonu Black Friday

Black Friday je jednou z největších a nejdůležitějších událostí pro celý segment e-commerce. Již mnoho let se nejedná pouze o jeden den, ale obvykle o celý týden, který se nazývá “Black week”. V podstatě však e-shopy nasazují slevy již od začátku listopadu. Proto je listopad nejsilnějším měsícem e-commerce sezóny.

Zuzana Riglerová Zuzana Riglerová
Key Relationship Manager
Přečíst článek
Dognet posiluje na maďarském trhu a vydává exkluzivní expanzní guideline na podporu affiliate publisherů
3 min. doba čtení

Dognet posiluje na maďarském trhu a vydává exkluzivní expanzní guideline na podporu affiliate publisherů

Affiliate síť Dognet podporuje affiliate marketing již více než 10 let nejen na Slovensku, ale i v sousedních zemích a na Balkáně. Protože síť dlouhodobě pozoruje nevyužitý potenciál maďarského trhu, představila letos v létě novou iniciativu nazvanou expanzní guideline. V něm publisheri najdou vše, co by mohli potřebovat při expanzi na tento trh s partnerskými projekty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+