6min. doba čtení

Jak pracovat s Google Nákupy? Kompletní průvodce

Google Nákupy, které umožňují oslovit potenciálního kupujícího, patří mezi největší produktové srovnávače, a to nejen v České republice. Pokud podnikáte v maloobchodním prodeji a splňujete podmínky inzerce Google, určitě by neměly chybět ani ve vaší marketingové strategii a měli byste jim věnovat pozornost. Při správném nastavení budou jedním z nejrentabilnějších zdrojů konverzí pro váš e-shop. Abyste mohli spustit kampaň Google Nákupy, musí být e-shop zabezpečený protokolem https, bez něho vám Google kampaň zamítne.

Roman Zámečník Roman Zámečník
PPC specialist Inveo.cz
Jak pracovat s Google Nákupy? Kompletní průvodce

Dříve než začnete s vytvářením samotné kampaně, budete potřebovat:

  • Vygenerovat produktový feed z e-shopu
  • Založit Google účet
  • Zaregistrovat účet v Google Merchant Center
  • Zaregistrovat účet v Google Ads
  • Propojit účty Google Merchant Center s Google Ads

Google Nákupy produktový feed

Pokud používáte hotové technické řešení (např. Shoptet), produktový feed si vygenerujete v administraci, případně vám feed vygeneruje programátor vašeho e-shopu. Produktová data, jak se i jinak nazývají, je potřeba odesílat ve správném tvaru, aby Google mohl vytvořit reklamy na vaše produkty. Nezapomeňte na správné nastavení produktového feedu a snažte se v něm posílat co nejvíce atributů, které máte k dispozici. Atributy se musí posílat v angličtině. Všechny atributy jsou detailně rozepsané v Google Ads nápovědě, kterou najdete zde.

Nezapomeňte na správné nastavení produktového feedu a snažte se v něm posílat co nejvíce atributů, které máte k dispozici.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt google shopping

Google Merchant Center

K založení vám postačí e-mailový účet, který si založíte zde.

Navštivte stránku http://merchants.google.com, přihlaste se a už jen stačí vyjádřit souhlas se smluvními podmínkami a nakonfigurovat váš účet. Je důležité přidat všechny informace o firmě a nahrát produktový feed. Více informací o detailnějším nastavení najdete zde.

Google Ads

Pokud už máte vytvořený účet v Google, můžete navštívit https://ads.google.com, kde vyplníte název účtu, zemi, ve které chcete inzerovat, měnu dané země, časové pásmo, platební profil a účet máte vytvořený. Hned na začátku doporučujeme zapnout si automatické značkování url v nastavení účtu, abyste nemuseli značkovat kampaně manuálně.

Propojení Google Merchant Center s Google Ads

Propojením účtů Google Ads a Merchant Center umožníte, aby produktová data procházela z účtu Merchant Center do účtu Google Ads, kde je bude možné použít v reklamních kampaních. Žádost o propojení účtů zašlete z Google Merchant Center. Po přihlášení do Google Merchant Center si zvolíte v pravém horním rohu menu a vyberete propojení účtů. Vyberte možnost připojit účet Google Ads, vložte číslo zákazníka ve tvaru XXX-YYY-XXXX a zašlete požadavek na propojení. Potvrzení o přepojení je nutné přijmout v účtu Google Ads. Přihlaste se do účtu Google Ads, zvolte v horním pravém rohu Nástroje – Přístup k účtu – vyberte Google Merchant Center a žádost potvrďte.

Jak nastavit kampaň Google Nákupy?

Při vytváření kampaně Google Nákupy postupujte stejně, jako při vytváření kampaní ve vyhledávací nebo obsahové síti. Zvolte Vytvořit novou kampaň a vyberte typ kampaně Nákupy. Nastavte si vhodný cíl kampaně, kde vám Google dává na výběr ze tří možností, nemusíte však zvolit žádnou a pokračovat bez zvoleného cíle. Google za vás automaticky v kampani připojí účet Google Merchant Center a vy už jen zvolíte zemi, kde se produkty budou prodávat. Při výběru podtypu kampaně máte na výběr ze dvou typů: Chytrá kampaň v nákupech a druhá možnost je standardní kampaň.

Pokud nebyla doposud vytvořená kampaň v Google Nákupech, zvolte standardní kampaň. Pro vytvoření chytré kampaně v Nákupech potřebujete, aby vaše dodnes vytvořené kampaně v Google Nákupech měly alespoň 20 konverzí za posledních 45 dní. Chytrá kampaň v Google Nákupech vám zjednoduší správu kampaní a maximalizuje hodnotu konverzí. Tento typ kampaně představuje kombinaci standardních kampaní v Nákupech a obsahových kampaní s remarketingem.

Kampaň je třeba kontrolovat, abyste měli jistotu, že dosahujete požadovaných výsledků.

Zvolte název a vhodnou strategii nabídky. Pro začátek začněte s manuálním CPC, protože automatické nabízení cen za proklik by se vám nemuselo ze začátku vyplácet a mohlo by mít horší výsledky než manuální nastavení, pokud systém nemá dostatek údajů o konverzích a o cílové skupině. Nastavte si rozpočet, lokalitu, kde budete inzerovat, a pokud máte kampaň časově omezenou, tak i datum zahájení a ukončení. Po nastavení názvu reklamní sestavy a výšky CPC máte kampaň kompletně nastavenou a připravenou na spuštění. Samozřejmě spuštěním kampaně to nekončí, kampaň je třeba kontrolovat, abyste měli jistotu, že dosahujete požadovaných výsledků. Tím, že je kampaň automatická a nepředáváte klíčová slova, je o to důležitější sledovat vyhledávací dotazy, na které se vaše reklamy zobrazují.

Teď už víte, jak vytvořit jednu kampaň Google Nákupy, ale co když potřebujete víc než jen nastavení jedné kampaně?

Vždyť pro vás má jinou hodnotu hledaný brandový výraz, obecný výraz, produktový výraz a vy nechcete platit stejné CPC za různé vyhledávací dotazy. Tak jak na to? Můžete se řídit tzv. Blomartyho modelem.

Na začátek si rozdělíte kampaně do tří částí dle priorit:

1. první kampaň s nejvyšší prioritou a nejnižší cenou za proklik zachytí všechny obecné vyhledávací dotazy typu skříň, komoda, stůl
2. druhá kampaň se střední prioritou a střední cenou za proklik zachytí vyhledávací dotazy, které obsahují navíc i značku – skříň ASKO, komoda ASKO, stůl ASKO
3. třetí kampaň s nejnižší prioritou a zároveň s nejvyšší cenou za proklik zachytí konkrétní vyhledávací dotazy na produkt – skříň Mega 22, komoda se zásuvkami Samantha, psací stůl Oleus

Za pomoci vylučujících klíčových slov nasměrujete vyhledávací dotazy do správné kampaně.

1. v první kampani byste vylučovali vyhledávací brandové dotazy a produktové dotazy
2. v druhé kampani byste vylučovali všechny vyhledávací obecné a produktové dotazy
3. v třetí kampani byste vylučovali všechny vyhledávací obecné a brandové dotazy

Zní to možná jako klišé, ale přemýšlejte nad kampaněmi logicky a používejte selský rozum.

Tento model ale nemusí být pro vás ten správný. Zní to možná jako klišé, ale přemýšlejte nad kampaněmi logicky a používejte selský rozum. Někdy je dobré vytvořit jen dvě kampaně, jindy mohou být i čtyři málo. Existuje mnoho způsobů, jak kampaně vytvářet, a sami si musíte otestovat, které řešení je pro vás nejlepší.

Teď už víte všechno, co potřebujete pro správné vytvoření a nastavení kampaně v Google Nákupech, tak hurá do toho!

Sdílet článek
Roman Zámečník
PPC specialist Inveo.cz

Ze sebe i ze svých kampaní se vždy snažím vytřískat maximální výkon.

inveo.cz
Tento článek ti přináší

inveo.cz

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Marketingový techstack e-commerce společností s obratem $100M+
5min. doba čtení

Marketingový techstack e-commerce společností s obratem $100M+

V tomto článku se podíváme na složení tzv. marketingového techstacku větších e-commerce společností. Techstack je zjednodušeně řečeno soubor nástrojů pro e-mailing, SMS marketing, personalizaci stránek, A/B testování, reporting, případně dalších nástrojů, které marketingový tým při své práci pravidelně využívá.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co s vyplněnými dotazníky a daty? Jak je vyhodnotit?
10min. doba čtení

Co s vyplněnými dotazníky a daty? Jak je vyhodnotit?

Celá řada firem, organizací či úřadů realizuje průzkumy. Po dokončení sběru dat musí samozřejmě řešit analýzu odpovědí z dotazníků. A právě schopnost analyzovat, zpracovat výsledky z výzkumů, práce s daty a big daty se stala kritickou neoddělitelnou součástí rozvoje úspěšné firmy a její konkurenceschopnosti. Nasbíraná data z výzkumu pomáhají budovat strategii firmy (uvedení nových produktů, […]

Martin Souček Martin Souček
Chief Marketing Officer at Survio
Přečíst článek
Psychologie barev v marketingu
5min. doba čtení

Psychologie barev v marketingu

Barvy nás provázejí celým životem. Někdo si jejich psychologické působení uvědomuje více, někdo méně. Podstatné však je, aby si jejich působení uvědomovali lidé, kteří jsou zodpovědní za komunikaci značky, tzn. marketéři a designéři. Barvy jsou totiž důležitým faktorem, který může být zodpovědný dokonce i za to, zda se něco rozhodneme učinit či nikoli. A tímto […]

Lucie Jurčová Lucie Jurčová
PPC specialista v PPCguru
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+