4 min. doba čtení

Jak používat nocode v řešeních B2B

V nedávném rozhovoru na Ecommerce Bridge jsme se zabývali možnostmi nocode v B2B řešeních. V tomto článku si ukážeme další příklady a možná vás inspirujeme k vyzkoušení nocode ve vaší firmě.

Ivan Potančok Ivan Potančok
CEO vibration.sk
Jak používat nocode v řešeních B2B
Zdroj: Vibration

No-code je přístup k vývoji softwaru, který umožňuje vytvářet aplikace a digitální řešení bez nutnosti programování. Lidé mohou vytvářet software pomocí vizuálních nástrojů a grafických rozhraní, čímž odpadá nutnost psát kód.

Naše B2C a B2B eshop systém sellio používají naši klienti jako CMS pro své eshopy. Většina eshopů je přímo napojena na systémy ERP. Často však potřebujeme připojit další služby a externí systémy. V ideálním případě nechceme na integraci spálit spoustu hodin programování, proto používáme platformu make.com a data do ní proudí ze systému sellio. Automatizace pak vykreslujeme v programu make.

Pro Vibrace jsme zvolili českou službu jako nekódovou platformu make.com, dříve Integromat. Na trhu jsou i další neméně známé služby, jako například Zapier nebo či IFTT. Make má spoustu českých a slovenských spojení, která zatím v jiných nejsou, takže tento výběr padl právě tam.

Pokud pro správu svého e-shopu používáte Prestashop nebo WooCommerce, mám pro vás dobrou zprávu. Platforma Make tyto aplikace obsahuje a obsahuje spoustu možností, jak je propojit;

Příklady použití nocode pro prodej B2B

Zachycení prodejních poptávek (leadů) pomocí formuláře přímo do CRM, například Pipedrive, Clickup.

Jako vstupní službu můžete použít také kontaktní formulář 7 v aplikaci WordPresse.

Kontrola nezaplacených faktur a vytvoření úkolu v aplikaci Clickup pro konkrétního manažera

Takto to vypadá v aplikaci make:

Nastavení služby Superfaktura po ověření služby pak vypadá takto:

V nastavení kliknutí pak nastavíme ostatní:

Registrační formulář do B2B zóny vytvoří nového zákazníka v CRM, jako je Pipedrive nebo Clickup

Předtím jste museli CRM integrovat, otestovat připojení, odeslání, nějak to zalogovat a bylo to několik desítek hodin času integrace. Via make to zvládnete za hodinu i s testováním.

Registrační formulář B2B Zone vytvoří nového odběratele newsletteru v poštovním systému, jako je Mailchimp

Nezapomeňte na souhlas s odběrem newsletteru podle GDPR a na dvojité přihlášení.

Po odeslání objednávky B2B se pro obchodního zástupce vytvoří úkol v nástroji pro organizaci týmu, jako je Asana, Clickup, Trello

Můžete také nastavit datum splatnosti, například od vytvoření + 1 den atd.

Vytvořením objednávky v zóně B2B se vytvoří faktura ve fakturačním systému a odešle se e-mail s fakturou na e-mail zákazníka

Při této automatizaci bychom použili rozsáhlejší scénář, kdy bychom použili například superfakturu a odeslali e-maily.

Export nových objednávek do Google Sheet

Tento úkon provádíme za účelem exportu objednávek, jako zálohu nebo pro kontrolu s reklamními systémy.

 

Migrace produktů z jednoho CMS do druhého

Migraci produktů můžete provést pomocí make, nemusíte vytvářet migrační skripty ani výpis z databáze. Pokud máte produkty například ve WordPressu, můžete je snadno dostat do Sellio pomocí make.

Export produktů ze zóny B2B do Google Sheet

Pomocí tohoto připojení zaznamenáváme také přihlašovací údaje k listu Google. Jak vidíte na obrázku, můžete také vytvořit logické podmínky nebo rozvětvit tok dat.

Zasílání oznámení o změně stavu objednávky

Prostřednictvím e-mailové služby, například Brevo.

Zasílání SMS upozornění při změně stavu objednávky, například prostřednictvím služby Brevo

Za SMS se platí, ale není třeba nic programovat. Doporučuji psát SMS bez diakritiky, protože speciální znaky jsou v Brevo brány jako dva znaky.

Výhody nocode

Výhoda No-code Jak to pomůže firmě
Rychlé vytváření aplikací Rychlejší vývoj aplikací bez nutnosti programování, což znamená rychlejší dostupnost řešení pro podniky.
Snadná integrace Snadná integrace se stávajícími systémy a službami, což snižuje náklady a dobu implementace.
Eliminace potřeby kódu Možnost vytvářet software bez znalosti programování, což umožňuje širšímu týmu vytvářet digitální produkty.
Flexibilita a adaptabilita Schopnost rychle reagovat na změny a potřeby společnosti bez závislosti na rozsáhlých programových úpravách.
Snížení nákladů na vývoj Snížení nákladů spojených s vývojem softwaru a integrací, což společnosti umožní investovat do jiných oblastí.
Jednoduchá automatizace Možnost snadno vytvářet automatizace a pracovní postupy pro zvýšení efektivity a minimalizaci chyb.

Souhrn

Pokud jste dosud neměli představu o tom, co je to nocode, doufám, že jsem vám na těchto příkladech ukázal možnosti. Pokud byste chtěli pomoci s implementací podobných automatizací ve vaší firmě nebo uvažujete o vytvoření řešení B2B či B2C na míru, kontaktujte mě. Rád se na váš projekt podívám.

Tímto článkem Vibration pomáhá rozšiřovat komunitu marketérů a podnikatelů v oblasti e-commerce.

 

Sdílet článek
Ivan Potančok
CEO vibration.sk

Ředitel a zakladatel vibration.sk. Od roku 2000 dělá weby. Nadšenec skialpinismu, cyklistiky, GTD a hudební produkce.

Tento článek ti přináší

vibration s.r.o.

Vibration je softwarové studio, které se zaměřuje na vývoj webových aplikací a webových stránek na míru. Vyvíjejí vlastní produkt sellio – komplexní, modulární, cloudový systém, vhodný pro tvorbu e-shopů, B2B řešení a informačních systémů. Jsou na trhu již 11 let a dokončili více než 1200 projektů.

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak čínské e-shopy mění českou e-commerce
12 min. doba čtení

Jak čínské e-shopy mění českou e-commerce

Čínské e-shopy jako Temu, Shein a AliExpress si získávají stále větší popularitu po celém světě, včetně Evropy a USA. Nabízejí extrémně nízké ceny, široký sortiment produktů a často i bezplatné doručení. Nicméně za touto lákavou fasádou se může skrývat strategie, která má zásadní negativní dopady na spotřebitele i lokální ekonomiky.

Jakub Matoušek Jakub Matoušek
Founder & CEO, Pathfinder
Přečíst článek
Ukradl stát doménu stvr.sk? Ale kdepak…
5 min. doba čtení

Ukradl stát doménu stvr.sk? Ale kdepak…

Celá kauza ohledně domény a „chudáka“ studenta je ukázkový příklad, jak se podle mě nedělají doménové spekulace. S doménami dělám jako hobby už možná 15 let. Je to pro mě zábava a někdy příjemný finanční bonus. Každopádně, text je čistě můj názor. Nejsem právník. 🙂

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+