3 min. doba čtení

Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?

Po odchodu Spojeného království z Evropské unie se místní odvětví e-commerce ocitlo v nové realitě: Brexit přinesl do odvětví výrazné narušení, zejména pro britské značky a maloobchodníky, kteří chtějí rozšířit svou působnost v EU.

Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?
Zdroj: Depositphotos

Podle nedávné zprávy společností Retail Economics a Tradebyte klesla hodnota britského maloobchodního vývozu nepotravinářského zboží do EU od prvního hlasování o brexitu o 5,9 miliardy liber.

Čísla jsou jasná: zatímco online maloobchod by měl ekonomikám EU přinést 323 miliard liber ročně, obchodní třenice tuto příležitost pro podniky se sídlem ve Spojeném království omezily. Hodnota nepotravinářského maloobchodního vývozu se od roku 2019 snížila o téměř 18 %. Nejvíce zasaženým odvětvím je obuv a oděvy.

Tento pokles je přičítán řadě faktorů, včetně zvýšených logistických nákladů, složitosti registrace subjektu EU pro obchodování a větších zpoždění na již tak konkurenčním trhu. Odvětví oděvů, které dříve patřilo mezi tři největší vývozce, zaznamenalo dramatický pokles hodnoty vývozu a dominantními kategoriemi se staly zdraví a krása, elektronika, DIY a zahrada.

Zdroj: Channelx.world

Navzdory těmto problémům existuje i světlá stránka věci. Online tržiště se ukázala být důležitým kanálem pro britské značky a maloobchodníky, který jim umožní lépe se orientovat v novém obchodním prostředí. Více než dvě pětiny ročního online prodeje nepotravinářských výrobků v EU (v hodnotě 322,6 miliardy liber) se nyní uskutečňují prostřednictvím tržišť. Tyto platformy nabízejí zjednodušený přístup k bohatým a mladším demografickým skupinám spotřebitelů.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Koncentrace prodeje na největších trzích EU znamená, že 10 největších online trhů má největší podíl na online prodeji nepotravinářských výrobků, přičemž jen na tyto trhy připadá nejméně 133 miliard liber z prodeje v rámci evropského e-commerce. Pro britské značky a maloobchodníky to představuje příležitost přizpůsobit se a prosperovat v novém prostředí.

Zdroj: Channelx.world

Aby podniky uspěly, musí upřednostňovat agilitu, inovace a zapojení zákazníků. Využitím online tržišť a vypracováním strategií, jak se vypořádat se složitostí nového regulačního prostředí, mohou britské značky a maloobchodníci zmírnit dopad brexitu a využít nových příležitostí.

Brexit přinesl pro britský e-commerce značné problémy, ale také příležitosti k růstu a přizpůsobení. Vzhledem k tomu, že se toto odvětví nadále vyvíjí, je nezbytné, aby podniky udržely náskok a využily příležitosti k inovacím a úspěchu v digitální ekonomice.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne
4 min. doba čtení

Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne

Pokud máte e-shop, určitě to znáte: faktury, kurýři, platby, účetní… V jednu chvíli máte pocit, že místo produktů podnikáte hlavně s papíry. A když si už myslíte, že je vše hotové, zjistíte, že jste na něco zapomněli. Nebo že vám zákazník nezaplatil.

Braňo Šimo Braňo Šimo
CEO, SuperFaktura, s.r.o.
Přečíst článek
Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila
5 min. doba čtení

Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila

Black Friday a Cyber Monday jsou pro provozovatele e-shopů každoročně velmi důležité, přičemž během nich často padají prodejní rekordy. V posledních letech se však šušká, že tyto nákupní svátky již postupně ztrácejí na popularitě a nemají tak velký smysl. Ale kde je pravda? V CREATIVE sites si připravili průzkum mezi svými klienty a došli k […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Přečíst článek
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+