2 min. doba čtení

Digitální pasy produktů: Další hranice e-commerce

Blíží se velká změna, která se nazývá Digital Product Passports (DPP). Není to jen další technologický výstřelek – má své opodstatnění.

Digitální pasy produktů: Další hranice e-commerce
Zdroj: Depositphotos

EU tvrdě tlačí na pilu, zejména ve fashion odvětví. Proč? Vzpomeňte si na všechny bolístky, se kterými se denně potýkáme – obchodní nadprodukce, noční můry ohledně dodržování předpisů, padělané zboží. Dohody o volném obchodu mohou být právě tím aspirinem, který jsme hledali.

Nyní se připravte na čísla. Společnost ABI Research tvrdí, že do roku 2030 budeme mít k dispozici 62,5 miliardy DPP jen na oblečení. To není překlep. Je to výzva k probuzení.

To znamená, že platformy budou muset projít zásadní revizí. Na každé stránce produktu bude třeba uvést, odkud tričko nebo kabelka pochází, jak byly vyrobeny atd. Je to jako dát každému výrobku vlastní digitální rodný list.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Datum implementace se blíží. Předpokládá se, že nařízení budou platit od roku 2027 a všechny systémy budou v Evropě spuštěny do roku 2030. Severní Amerika a Asie budou následovat.

Co dělat:

  1. Začněte přemýšlet o svém podnikání a o tom, jak integrovat data do systémů. Není to jen efektní doplněk, bude to páteř informací o produktech.
  2. Už žádné schovávání za neurčité nápisy “Made in”.
  3. Myslete na novou úroveň zákaznické zkušenosti. Představte si, že zákazníci mohou sledovat cestu páru džínů z pole s bavlnou až do skladu.

Ale buďme realisté. Čekají nás vážné investice do technologií – počítejte s 1,59 miliardy dolarů do podpůrného softwaru a IT. Pro ty, kteří chtějí vstoupit včas, to může být obrovská částka. Mluvíme o významném rozdílu na přeplněném trhu.

Co s tím dělat? Začněte s přípravou svého podniku. Podívejte se na své systémy. Promluvte si se svými technickými týmy. A možná, jen možná, začněte plánovat vážný upgrade.

DPP přicházejí, ať se nám to líbí nebo ne. Bude to nepříjemné, ale může to být naše vstupenka do čela skupiny v oblasti transparentnosti a důvěry.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne
4 min. doba čtení

Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne

Pokud máte e-shop, určitě to znáte: faktury, kurýři, platby, účetní… V jednu chvíli máte pocit, že místo produktů podnikáte hlavně s papíry. A když si už myslíte, že je vše hotové, zjistíte, že jste na něco zapomněli. Nebo že vám zákazník nezaplatil.

Braňo Šimo Braňo Šimo
CEO, SuperFaktura, s.r.o.
Přečíst článek
Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila
5 min. doba čtení

Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila

Black Friday a Cyber Monday jsou pro provozovatele e-shopů každoročně velmi důležité, přičemž během nich často padají prodejní rekordy. V posledních letech se však šušká, že tyto nákupní svátky již postupně ztrácejí na popularitě a nemají tak velký smysl. Ale kde je pravda? V CREATIVE sites si připravili průzkum mezi svými klienty a došli k […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Přečíst článek
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+