2 min. doba čtení

Digitální pasy produktů: Další hranice e-commerce

Blíží se velká změna, která se nazývá Digital Product Passports (DPP). Není to jen další technologický výstřelek – má své opodstatnění.

Digitální pasy produktů: Další hranice e-commerce
Zdroj: Depositphotos

EU tvrdě tlačí na pilu, zejména ve fashion odvětví. Proč? Vzpomeňte si na všechny bolístky, se kterými se denně potýkáme – obchodní nadprodukce, noční můry ohledně dodržování předpisů, padělané zboží. Dohody o volném obchodu mohou být právě tím aspirinem, který jsme hledali.

Nyní se připravte na čísla. Společnost ABI Research tvrdí, že do roku 2030 budeme mít k dispozici 62,5 miliardy DPP jen na oblečení. To není překlep. Je to výzva k probuzení.

To znamená, že platformy budou muset projít zásadní revizí. Na každé stránce produktu bude třeba uvést, odkud tričko nebo kabelka pochází, jak byly vyrobeny atd. Je to jako dát každému výrobku vlastní digitální rodný list.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Datum implementace se blíží. Předpokládá se, že nařízení budou platit od roku 2027 a všechny systémy budou v Evropě spuštěny do roku 2030. Severní Amerika a Asie budou následovat.

Co dělat:

  1. Začněte přemýšlet o svém podnikání a o tom, jak integrovat data do systémů. Není to jen efektní doplněk, bude to páteř informací o produktech.
  2. Už žádné schovávání za neurčité nápisy “Made in”.
  3. Myslete na novou úroveň zákaznické zkušenosti. Představte si, že zákazníci mohou sledovat cestu páru džínů z pole s bavlnou až do skladu.

Ale buďme realisté. Čekají nás vážné investice do technologií – počítejte s 1,59 miliardy dolarů do podpůrného softwaru a IT. Pro ty, kteří chtějí vstoupit včas, to může být obrovská částka. Mluvíme o významném rozdílu na přeplněném trhu.

Co s tím dělat? Začněte s přípravou svého podniku. Podívejte se na své systémy. Promluvte si se svými technickými týmy. A možná, jen možná, začněte plánovat vážný upgrade.

DPP přicházejí, ať se nám to líbí nebo ne. Bude to nepříjemné, ale může to být naše vstupenka do čela skupiny v oblasti transparentnosti a důvěry.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?
3 min. doba čtení

Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?

Po odchodu Spojeného království z Evropské unie se místní odvětví e-commerce ocitlo v nové realitě: Brexit přinesl do odvětví výrazné narušení, zejména pro britské značky a maloobchodníky, kteří chtějí rozšířit svou působnost v EU.

Redakce Redakce
Přečíst článek
6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet
9 min. doba čtení

6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet

Prodej přes internet patří v dnešní době mezi nejpohodlnější způsoby prodeje. Nemusíte mít kamenný obchod, za který platíte pronájem. Stačí si jen vybrat vhodnou prodejní platformu, která bude odpovídat vašemu produktu, technickým zkušenostem a finančním možnostem. Taková platforma vám výrazně zjednoduší celý proces prodeje. Jak prodávat přes internet co nejjednodušeji?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+