EU tvrdě tlačí na pilu, zejména ve fashion odvětví. Proč? Vzpomeňte si na všechny bolístky, se kterými se denně potýkáme – obchodní nadprodukce, noční můry ohledně dodržování předpisů, padělané zboží. Dohody o volném obchodu mohou být právě tím aspirinem, který jsme hledali.
Nyní se připravte na čísla. Společnost ABI Research tvrdí, že do roku 2030 budeme mít k dispozici 62,5 miliardy DPP jen na oblečení. To není překlep. Je to výzva k probuzení.
To znamená, že platformy budou muset projít zásadní revizí. Na každé stránce produktu bude třeba uvést, odkud tričko nebo kabelka pochází, jak byly vyrobeny atd. Je to jako dát každému výrobku vlastní digitální rodný list.
Datum implementace se blíží. Předpokládá se, že nařízení budou platit od roku 2027 a všechny systémy budou v Evropě spuštěny do roku 2030. Severní Amerika a Asie budou následovat.
Co dělat:
- Začněte přemýšlet o svém podnikání a o tom, jak integrovat data do systémů. Není to jen efektní doplněk, bude to páteř informací o produktech.
- Už žádné schovávání za neurčité nápisy “Made in”.
- Myslete na novou úroveň zákaznické zkušenosti. Představte si, že zákazníci mohou sledovat cestu páru džínů z pole s bavlnou až do skladu.
Ale buďme realisté. Čekají nás vážné investice do technologií – počítejte s 1,59 miliardy dolarů do podpůrného softwaru a IT. Pro ty, kteří chtějí vstoupit včas, to může být obrovská částka. Mluvíme o významném rozdílu na přeplněném trhu.
Co s tím dělat? Začněte s přípravou svého podniku. Podívejte se na své systémy. Promluvte si se svými technickými týmy. A možná, jen možná, začněte plánovat vážný upgrade.
DPP přicházejí, ať se nám to líbí nebo ne. Bude to nepříjemné, ale může to být naše vstupenka do čela skupiny v oblasti transparentnosti a důvěry.