





Původní myšlenka Expandeca byla pomáhat e-shopům s balením balíků a zlepšením zákaznické podpory. Tento nápad se objevil v Tomášově hlavě už v roce 2014. Tehdy pracoval pro e-shop, ve kterém viděl prostor na zefektivnění jeho procesů. Řekl si, že by to uměl dělat lépe a založil si vlastní firmu. Když v Expandecu dostali od klienta požadavek, zda by dokázali své služby zajistit také v Maďarsku, začali svůj byznys škálovat do zahraničí. Expandeco dnes funguje ve 14 zemích, zejména s interními zaměstnanci.
„Lidský prvek je pro nás velmi důležitý.”
Všichni na zákaznické podpoře v jednotlivých zemích jsou interními zaměstnanci. Neustále zlepšují interní procesy a systémy, aby dokázali zajistit stejnou kvalitu služeb ve všech zemích, zefektivnily všechny procesy a komunikaci. Neustále inovují a vylepšují své systémy na základě měnících se požadavků a podmínek na trhu.
Dá se říci, že Expandeco je z části i technologická firma.
Ekonomickou efektivitu svých poboček si zajišťují pomocí rozšiřování služeb v dané zemi, čímž přinášejí přidanou hodnotu také svým klientům. V několika zemích řeší dokonce reverzní logistiku. To znamená, že zákazník může pohodlně zboží vrátit ve své zemi, zboží přijde na sklad Expandeco a odtud se později odesílají větší balíky zpět do skladů e-shopu.
Kromě toho, že tato služba šetří náklady na logistiku, výrazně se zkracuje čas na vyřízení vratky a reklamace. Přímo ve skladu v dané zemi totiž zaměstnanci Expandeco mohou balíky otevřít, prověřit reklamace a požadavky zákazníků a poslat informace e-shopu dříve, než k nim balík fyzicky dorazí.
E-shop díky tomu může reklamaci nebo výměnu zboží okamžitě vyřídit.
Udržování standardu kvality služeb na všech pobočkách je mimořádně důležité. Proto si dávají záležet při výběru zaměstnanců a v každé zemi mají na pobočkách lokálního supervizora. Jsou schopni dokonce zastřešit backup pro klienta za jeho interní zaměstnance.
Díky silné síti kontaktů ve všech zemích a uzavírání partnerství se specializovanými dodavateli zajišťují komplexní služby od rychlých překladů až po nalezení vhodného lokálního influencera.
Více detailů se dozvíte v našem rozhovoru:
- 0:58 Proč si jako svůj byznys model vybrali právě expanzi?
- 3:19 Funguje Expandeco s externisty nebo má vlastní zaměstnance?
- 5:00 Jak fungují jejich pobočky v zahraničí, jaké služby poskytuj a v čem je jejich hlavní výhoda?
- 8:30 Je Expandeco částečně i technologická firma?
- 9:48 Jak u nich funguje onboarding zaměstnanců a systém zastupitelnosti?
- 12:58 Jakým způsobem řeší kontrolu kvality a co doporučuje?
- 16:20 Dokáže Expandeco řešit také rychlé překlady s malým objemem textu?
- 19:57 Na jaké skryté náklady na interního zaměstnance majitelé e-shopů často zapomínají?
- 22:12 Co tvoří gro jejich obratu a v jakém poměru se na obratu podílejí služby, které poskytují?
- 23:02 Jaké marketingové služby mohou klientovi zajistit a jakým způsobem?
- 28:19 V čem je jejich hlavní přidaná hodnota pro klienty? Je to jejich síť kontaktů?
- 30:14 Jakou mají ambici do budoucnosti? Expandovat do dalších zemí nebo posilovat pozice v těch, kde už působí?
Pokud vás služby Expandeca zaujaly a chtěli byste s nimi spolupracovat, neváhejte se obrátit přimo na Tomáše prostřednictvím jeho e-mailu:
vrtik@expandeco.com
Zároveň si vás dovolujeme pozvat na speciální event, který bude zaměřen na Slovinsko. Koná se v sídle Expandeco na Slovensku v městě Nitra 27. 3. 2020. Další info můžete průběžně sledovat na Facebookové fanpage Expandeco.