4min. doba čtení

Jak Funguje Expandeco (Tomáš Vrtík, Expandeco)

Tomáš Vrtík je CEO ve slovneské firmě Expandeco, která pomáhá e-shopům s expanzí do zahraničí. Momentálně obsluhují 14 zemí, dokonce i mimo EU. Mluvili jsme o pozadí jeho firmy. O tom, jak to u nich funguje, jaké „zádrhely” při jejich práci nastávají a jak mají nastavené procesy.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet

Původní myšlenka Expandeca byla pomáhat e-shopům s balením balíků a zlepšením zákaznické podpory. Tento nápad se objevil v Tomášově hlavě už v roce 2014. Tehdy pracoval pro e-shop, ve kterém viděl prostor na zefektivnění jeho procesů. Řekl si, že by to uměl dělat lépe a založil si vlastní firmu. Když v Expandecu dostali od klienta požadavek, zda by dokázali své služby zajistit také v Maďarsku, začali svůj byznys škálovat do zahraničí. Expandeco dnes funguje ve 14 zemích, zejména s interními zaměstnanci.

„Lidský prvek je pro nás velmi důležitý.”

Všichni na zákaznické podpoře v jednotlivých zemích jsou interními zaměstnanci. Neustále zlepšují interní procesy a systémy, aby dokázali zajistit stejnou kvalitu služeb ve všech zemích, zefektivnily všechny procesy a komunikaci. Neustále inovují a vylepšují své systémy na základě měnících se požadavků a podmínek na trhu.

Dá se říci, že Expandeco je z části i technologická firma.

Ekonomickou efektivitu svých poboček si zajišťují pomocí rozšiřování služeb v dané zemi, čímž přinášejí přidanou hodnotu také svým klientům. V několika zemích řeší dokonce reverzní logistiku. To znamená, že zákazník může pohodlně zboží vrátit ve své zemi, zboží přijde na sklad Expandeco a odtud se později odesílají větší balíky zpět do skladů e-shopu.

Kromě toho, že tato služba šetří náklady na logistiku, výrazně se zkracuje čas na vyřízení vratky a reklamace. Přímo ve skladu v dané zemi totiž zaměstnanci Expandeco mohou balíky otevřít, prověřit reklamace a požadavky zákazníků a poslat informace e-shopu dříve, než k nim balík fyzicky dorazí.

E-shop díky tomu může reklamaci nebo výměnu zboží okamžitě vyřídit.

Udržování standardu kvality služeb na všech pobočkách je mimořádně důležité. Proto si dávají záležet při výběru zaměstnanců a v každé zemi mají na pobočkách lokálního supervizora. Jsou schopni dokonce zastřešit backup pro klienta za jeho interní zaměstnance.

Díky silné síti kontaktů ve všech zemích a uzavírání partnerství se specializovanými dodavateli zajišťují komplexní služby od rychlých překladů až po nalezení vhodného lokálního influencera.

Více detailů se dozvíte v našem rozhovoru:

  • 0:58 Proč si jako svůj byznys model vybrali právě expanzi?
  • 3:19 Funguje Expandeco s externisty nebo má vlastní zaměstnance?
  • 5:00 Jak fungují jejich pobočky v zahraničí, jaké služby poskytuj a v čem je jejich hlavní výhoda?
  • 8:30 Je Expandeco částečně i technologická firma?
  • 9:48 Jak u nich funguje onboarding zaměstnanců a systém zastupitelnosti?
  • 12:58 Jakým způsobem řeší kontrolu kvality a co doporučuje?
  • 16:20 Dokáže Expandeco řešit také rychlé překlady s malým objemem textu?
  • 19:57 Na jaké skryté náklady na interního zaměstnance majitelé e-shopů často zapomínají?
  • 22:12 Co tvoří gro jejich obratu a v jakém poměru se na obratu podílejí služby, které poskytují?
  • 23:02 Jaké marketingové služby mohou klientovi zajistit a jakým způsobem?
  • 28:19 V čem je jejich hlavní přidaná hodnota pro klienty? Je to jejich síť kontaktů?
  • 30:14 Jakou mají ambici do budoucnosti? Expandovat do dalších zemí nebo posilovat pozice v těch, kde už působí?

Pokud vás služby Expandeca zaujaly a chtěli byste s nimi spolupracovat, neváhejte se obrátit přimo na Tomáše prostřednictvím jeho e-mailu:

vrtik@expandeco.com

Zároveň si vás dovolujeme pozvat na speciální event, který bude zaměřen na Slovinsko. Koná se v sídle Expandeco na Slovensku v městě Nitra 27. 3. 2020. Další info můžete průběžně sledovat na Facebookové fanpage Expandeco.

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak vést a motivovat interní 27členný marketingový tým (Luboš Ďurovič, Hyperia)
2min. doba čtení

Jak vést a motivovat interní 27členný marketingový tým (Luboš Ďurovič, Hyperia)

Luboš Ďurovič je CMO (Chief Marketing Officer) v žilinské firmě Hyperia. Ve společnosti působí už téměř od jejích začátků a do současné pozice se dostal postupně. V tomto rozhovoru nám povyprávěl, jak funguje nábor, řízení i odměňování 27členného marketingového týmu a jak se specializují lidé na různé projekty.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+