6 min. doba čtení

Jak budovat viditelnou a smysluplnou značku? Pomůže vám Byznys Brand Identita

Chcete mít úspěšnou firmu a smysluplnou značku? Mít jen nápadité logo nebo atraktivní web v pěkných barvách nestačí. Budujte rozpoznatelnou značku, kterou si zákazníci zapamatují. Byznys Brand Identity vám pomůže. Vaše značka bude silná, rozpoznatelná a viditelnější.

Jak budovat viditelnou a smysluplnou značku? Pomůže vám Byznys Brand Identita

Nachází se váš byznys ve fázi, kdy už máte odpovědi na nejdůležitější otázky Kdo jste, proč jste na trhu a kam směřujete? Skvělé, ale dbejte také na to, abyste věděli, jak má vaše značka vypadat a komunikovat. Proměňte strategickou stránku vašeho podnikání také do obrazu, nového názvu značky a do komunikace prostřednictvím Byznys Brand Identity.

„Mnoha firmám, kterým tvoříme marketingové strategie, vždy doporučujeme, aby při rozvíjení značky myslely i na její identitu. Dobrá Byznys Brand Identity dokáže nadefinovat konzistentní komunikaci firmy a značky na dlouhou dobu dopředu a zajistí, aby ji zákazníci dokázali odlišit a zapamatovali si ji. Vždy se na ni díváme strategicky a při její tvorbě využíváme vlastní metodologie. Přistupujeme k ní z pohledu zákazníků, trhu i samotné značky,“ říká Kateřina Gregová, Business Development Manager z Levosphere.

Výsledkem takto definované identity pak je, že firma ví, jak má značka vizuálně vypadat a jak má správně komunikovat.

Audit značky, osobnost i naming jsou pro tvorbu Byznys Brand Identity nezbytné

Základem každé Byznys Brand Identity je audit současného stavu ve firmě a její strategie. Ten slouží k tomu, aby se značka mohla posouvat do dalších fází, ve kterých následně získá novou tvář. „Na začátku se potřebujeme naladit na firmu a její byznys. Pomocí holistického dotazníku a hloubkového rozhovoru zjišťujeme, jaké má potřeby, očekávání, jak vypadá konkurence. Na základě informací získaných z auditu značky pak připravujeme analytickou část, která je klíčová při tvorbě její identity,“ vysvětluje Kateřina Gregová.

V rámci definice značky se definuje cílová skupina i záměr značky.

„Vytváříme osobnost značky. Nastavujeme její claim a headline, kterými bude komunikovat se zákazníky. Potřebujeme si k ní vytvořit vztah a přesně ji specifikovat, abychom ji následně mohli zhmotnit. Proto určujeme i její tonalitu,“ popisuje. Strategové Levosphere v rámci Byznys Brand Identity stratégové myslí i na naming, pokud jej značka ještě nemá zadefinovaný, přičemž k výběru názvu přistupují citlivě. Je důležité, aby dobrý název reprezentoval nejen značku, ale rezonoval také s majiteli firmy.

Dobrá marketingová strategie je pro budování značky důležitá, avšak aby byla viditelnější, do hry vstupuje také tvorba vizuální identity značky. Její vizuální přitažlivost by se měla odrážet v mnoha jejích aspektech, jelikož je součástí firemních webových stránek, vizitek, obchodních výkladů a odráží se i ve vizuálech, na letácích, plakátech či v zákaznické zkušenosti lidí se svou značkou. Měla by být vnímána v jakémkoli druhu interakce, kterou lidé vizuálně mají se značkou.

Silné značky vědí, jak vizuálně ztvárnit své DNA

Je různými studiemi prokázáno, že lidský mozek dokáže vyhodnotit vizuální vjemy 60 tisíckrát silnější než zvuky nebo texty. I z toho vyplývá, že pokud je značka silná ve slově, ale je vizuálně slabá, potřebuje více zapracovat na svých brand kódech jako jsou logo, barevnost, fonty či další vizuální prvky, které konzistentně používá. Podobně to platí i tehdy, má-li značka silný vizuál, ale je slabá ve svém poselství. Cílem každé značky by mělo být, aby vizuálně uměla vyjádřit své poslání a zároveň atraktivní působila na své publikum.

„Vždy nás zajímá, co značky esteticky a designově vyjadřuje a na co lidé reagují. Hledáme vhodné kreativní cesty ke zhmotnění strategie značky do obrazového vyjádření a následně to přenášíme do loga, brand kódů, barevnosti, různých vyjádření přes vzory, struktury či ikony. Značce vytváříme klíčové vizuály potřebné pro komunikaci značky,“ jmenuje Kateřina Gregová.

Úspěšné značky zhmotňují své obsahy a způsob, jakým se přimlouvají ve své vizuální identitě a vizuální komunikaci. Vizuální identita značky je součástí zážitku, který s ní zákazníci mají. I proto navazuje na strategii a na základě toho, jakou formu provedení si značky volí v rámci své vizuální identity, umíme říci, koho se snaží oslovit – zda značka spadá do „economy“ kategorie nebo jde o prémiovou luxusní značku.

Nová identita může vaši značku posunout vpřed

„Samotná strategie i vizuální strategie značky nám pomohla v dalším rozvoji byznysu. Všechno, co naše strategie obsahuje, jsme s Levosphere přetavili i do promyšlené vizuální identity, čímž se naše značka stala zapamatovatelnější a doslova vyrostla. Byla to pro mě nejlepší investice,“ říká Merita Mazreku, zakladatelka Mazreku Medical.

Společnost Powering například neměla mnoho zkušeností s marketingem, ale díky spolupráci s Levosphere se rozhodla pro novou ideální identitu, která nakonec byznys posunula výrazně dopředu. „Stačilo vyplnit dotazník a několik společných hloubkových rozhovorů, které nás nakonec dovedly k zajímavé analýze a přípravě komplexní marketingové strategie, ke které se dodnes vracíme,“ popisuje Dominik Dubovský, vedoucí manažer společnosti Powering.

Bez komunikační ideje však identita značky nebude nikdy komplexní. I proto je důležité, aby značka věděla, jak má komunikovat online nebo offline a tuto komunikaci by měla adaptovat do různých komunikačních kanálů.

„Až tehdy můžeme opravdu říci, že značka má kompletně hotovou svou identitu,“ dodává Kateřina Gregová.

Strateg, designér a kreativec pracují vždy v úzké spolupráci

Byznys Brand Identity připravují stratégové z Levosphere vždy v úzké spolupráci s designérem a kreativcem. Zatímco stratég připravuje analytickou část a definici značky, později se k němu přidává designér a kreativec, aby společně připravili systém vizuální identity a návrhy komunikační ideje.

Pokud patříte k firmám, které to s byznysem myslí vážně a máte stanovenou svou vizi, směřování a cíle a zároveň vnímáte, že současná vizuální stránka vaší značky tomu nenasvědčuje, Byznys Brand Identity ve spolupráci s Levosphere vám může přinést žádoucí i měřitelné výsledky. Buď ponecháte svoji značku náhodě nebo ji budete rozvíjet promyšleně a strategicky, což se odráží i na její síle a vizuálním zhmotnění vašeho byznysu. Zákazníci budou mít vždy jasno v tom, jaký příběh vaše značka nese a jaké jsou její skutečné hodnoty.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Levosphere
Tento článek ti přináší

Levosphere

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co tvoří klíč k brand loyalty?
2 min. doba čtení

Co tvoří klíč k brand loyalty?

V rozvíjejícím se světě e-commerce, kde se počítá každé kliknutí, je nezbytné pochopit složitost chování spotřebitelů. Rozsáhlá zpráva společnosti Intuit The Science of Loyalty proniká hluboko do psychiky spotřebitelů a odhaluje, co stojí za věrností značce.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+