2 min. doba čtení

Co tvoří klíč k brand loyalty?

V rozvíjejícím se světě e-commerce, kde se počítá každé kliknutí, je nezbytné pochopit složitost chování spotřebitelů. Rozsáhlá zpráva společnosti Intuit The Science of Loyalty proniká hluboko do psychiky spotřebitelů a odhaluje, co stojí za věrností značce.

Co tvoří klíč k brand loyalty?
Zdroj: Depositphotos

Kvalita, konzistence a blízkost se ukazují být základními kameny při budování loajality. Převažují dokonce nad tak atraktivními aspekty, jako jsou slevy a výhodné nabídky. Úroveň důvěry v elektronickém obchodě tak převažuje nad vším ostatním.

Koleso lojality. Zdroj: Intuit

Dary fungují

Lidé mají tendenci oplácet to, co dostali od druhých. Na dar přirozeně reagují pozitivně, i když o něj nežádali. Vztah mezi zákazníkem a značkou zůstává stabilní, pokud má spotřebitel pocit, že dochází k výměně hodnot – tedy pokud za své loajální chování dostává něco nazpět.

31 % spotřebitelů považuje za důležité, aby je značky odměňovaly speciálními nabídkami a slevami.

64 % lidí ve věku 18-34 let očekává, že je značky odmění speciálními nabídkami a slevami (oproti 53 % celkově).

Důvěra není prázdná fráze

Identita v brandingu je důležitá, protože odráží, jak se značka identifikuje se zákazníkem. Spotřebitelé dávají přednost značkám, které odrážejí jejich hodnoty, což jim pomáhá vyhnout se nepříjemnému pocitu rozporu mezi těmito hodnotami. Lidé si budou stále častěji vybírat značky, které jsou jejich odrazem.

35 % spotřebitelů uvedlo, že je důležité, aby se značky cítily dobře.

23 % lidí ve věku 18-24 let uvádí, že je důležité, aby značka odrážela jejich osobní hodnoty (oproti 18 % celkově).

Komplexní průzkum zahrnoval údaje z USA, Kanady, Austrálie a Spojeného království.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Od memů po hodnoty: Jak si značky získávají srdce spotřebitelů
5 min. doba čtení

Od memů po hodnoty: Jak si značky získávají srdce spotřebitelů

Když značka vstoupí do online světa, stává se součástí nekonečného toku diskusí, trendů a memů. Některé přirozeně září, jiné se jen nejistě snaží najít své místo. Co však odlišuje ty, které dokážou zasáhnout správnou notu, od těch, které vyvolávají jen rozpaky? Podle studie Cultured je klíčem odvaha připojit se ke kultuře způsobem, který nejen pobaví, […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak smysluplnost a jedinečnost formují růst silných značek
2 min. doba čtení

Jak smysluplnost a jedinečnost formují růst silných značek

Podle rozsáhlého výzkumu společnosti Kantar, který analyzoval 20 000 značek v 540 kategoriích a na 54 trzích během deseti let, budování silných značek vyžaduje dva klíčové prvky – smysluplnost a jedinečnost. Výzkum označil diferenciaci značky za klíčový motor růstu, především při oslovování široké skupiny zákazníků.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+