4min. doba čtení

Interaktivní display reklama

V digitálním marketingu se stále častěji skloňuje slovo interaktivita. Výklad tohoto slova je „umožňující vzájemnou komunikaci, vzájemné působení dvou nebo více činitelů“. Co to však znamená v digitálním marketingu a proč tato forma reklamy obsadila významnou pozici na trhu u nás i v zahraničí?

Interaktivní display reklama

Upoutat pozornost lidí pouze grafickou reklamou je v dnešní době těžké, média jsou přesycená a toto je způsob, kterým dokážeme získat nejen drahocenný čas uživatele internetu, ale také mu nabídnout hodnotné informace, které ho dokážou přesvědčit, což zvyšuje šanci na následnou konverzi.

Co jsou interaktivní bannery?

Interaktivní bannery jsou jakýkoliv druh digitální kreativity, nebo řečeno našim žargonem, reklamy, která umožňuje uživateli být aktivním účastníkem a nejen pasivním spotřebitelem v digitálním prostředí. Uživatel si může například vybrat správnou možnost, prohlížet si posouváním různé produkty, hlasovat, reagovat na otázky vepsáním textu, psát si s chatbotem nebo jinak kreativně zažít reklamu či získat další informace.

Pokud je interakce uživatelem internetu provedená správně, změní se celkový zážitek z konzumace reklamy, obvykle ji udělá víc personalizovanou, a tedy pro spotřebitele zajímavější.

Prvotní myšlenka, proč tyto funkcionality do kreativ zapojit, je však stejná jako u klasické display bannerové kampani. Vytvoření skvělé reklamy, která musí nejen upoutat pozornost diváka, ale musí splňovat i jasný účel a cíl. Nejen zvyšovat povědomí o značce, ale také maximalizovat návratnost investicí.

Velká reklamní kampaň musí být konzistentní v hlavních cílech až po jednu malou reklamní část, kterou touto formou reklamy co nejvíc personalizujeme.

S touto extra personalizací určitě nebude překvapením, že interaktivní bannery s větší pravděpodobností získají pozornost uživatele nebo veřejnosti a pomohou vám snáze maximalizovat návratnost investicí do vašich bannerových kampaní.

Metriky za interaktivními bannery

Za běžnými bannerovými metrikami se většinou skrývají imprese jako hlavní nákupní parametr. Jednotkovou cenou je CPM a výkonnostními parametry zásah, počet unikátů oslovených kampaní nebo také CTR – míra proklikovosti na landing page.

Všechny tyto metriky budete reportovat i u interaktivních formátech, avšak přibudou úplně nové údaje, které lépe dokážou odhadnout výkonnost kreativy. Získáte údaje o procentním podílu unikátních uživatelů, kteří provedli interakci s vaší kreativou. Tato metrika se nazývá engagement rate a mnohokrát je rozdělená na několik podkategorií, abyste lépe mohli vyhodnotit jednotlivé prvky v kreativě.

Příkladem může být měření, která barva produktu se uživatelům nejvíc líbí. Kromě míry interakcí získáte velmi hodnotná data – publikum, na které můžete dále cílit plně personalizovanou reklamu.

Pár postřehů z proběhlých kampaní

Uvádí se, že interaktivní bannery zvyšují čas strávený s reklamou o 47 %, díky čemuž mají devětkrát větší vliv na rozhodování zákazníka o koupi. Zjistilo se, že začlenění tohoto formátu reklamy pomáhá až v 88 % odlišit jejich značku od konkurence.

Běžná míra interakcí v bannerových pozicích se pohybuje kolem 9 až 13 % a publikum, které můžete zpětně oslovit, je 6násobně vyšší než publikum sezbírané z landing page.

Interaktivní reklamou se zabýváme v Etargetu už přes tři roky, máme tisíce proběhlých kampaní a rádi vám poradíme, jak začít a později i jak kampaně optimalizovat.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
8min. doba čtení

Nové metody vyhledávání v Google

Ke starým známým psaným klíčovým slovům nově přibyly i další metody. Vyhledávání už není jen o napsání názvu dané věci. Pro ulehčení života přišel Google i s hlasovou metodou. Díky ní se nepotřebujete dotknout klávesnice. V případě, že si chcete najít obrázek, pomůže vám k tomu obrázková metoda.

Redakce Redakce
Přečíst článek
7min. doba čtení

Historie internetu na Slovensku

V dnešní moderní době si už ani nedokážeme představit život bez internetu. Je všude kolem nás a postupně se stává nejmocnějším nástrojem mezilidské komunikace. Lidé však kdysi dokázali žít i bez něj, přičemž v počátcích byl výsadou pouze vyvolených. V krátkosti si povíme o tom, jak vypadala historie internetu na Slovensku.

Redakce Redakce
Přečíst článek