3min. doba čtení

Influencer marketing 3 část: Jak se stát influencerem

V předešlých 2 částech jste se dozvěděli, kdo jsou influenceři a jak s nimi spolupracovat. V poslední části se zaměříme zejména na to, jak se můžete stát influencerem také vy.

Influencer marketing 3 část: Jak se stát influencerem

Jak se stát influencerem

Pojďme se podívat na druhou stranu barikády.

Chcete se stát influencerem? Zkuste si naplánovat strategii na 3 až 6 měsíců. Rozhodněte se, jak často budete připravovat příspěvky, jaký budou mít formát a na jaké sociální sítě je pošlete.

Vyberte si obor, který vás baví a naplánujte si strategii.

Najděte si svůj obor a cestu

Vyberte si obor, který vás baví a kterému rozumíte. Přemýšlejte o cílové skupině. Co její členové rádi dělají a jak jsou staří. Kde na internetu je jejich oblíbený zdroj informací.
Vyberte si sociální síť či jiný kanál, ve kterém budete čtenářům předávat zajímavé informace. Na Instagramu můžete teoreticky ovlivnit lidi nejvíce, ale nehodí se pro každý obor.

Buďte přínosní

Vytvořte si svou obsahovou strategii. Rozhodněte se pro formát, který budete používat při vytváření obsahu. Měl by být takový, abyste díky němu mohli poskytnout nejen cenné informace, ale nechte také zaznít svůj vlastní hlas.

Svému publiku tak nabízejte obsah informativní i osobní, udržujte mezi nimi rovnováhu. Hovoří se o pravidlu 5:3:2:

  • 5 příspěvků z jiných médií, které souzní s vaší cestou;
  • 3 příspěvky, které vytvoříte sami;
  • 2 příspěvky mohou být osobní, ideálně zábavné.

Nezapomeňte na propagaci příspěvků. Pište raději méně, ale přínosně. Zbylý čas věnujte propagaci.

Spolupracujte

Nebuďte hater a pomáhejte! Vrátí se vám to, třeba ve formě spolupráce se zkušenějším influencerem, který vám ukáže další cestu.

Nebuďte hater, spolupracujte a odlište se od konkurence.

Buďte jedineční

Dělejte něco nesrovnatelného. Projděte si profily svých kamarádů a známých. Kolik z nich se pokouší stát se influencerem? Mají vášeň pro jídlo, módu nebo cestování, přesto o nich není slyšet. Důležité je odlišovat se od konkurence, jinak z davu nevyjdete.

Pište a foťte, jak nejlépe umíte

Buďte si jistí, že vytváříte ten nejlepší obsah, jaký umíte. Stavíte si svou značku a možná i budoucí obživu. Sledujte data, ať víte, co se uživatelům nejvíce líbí. Vraťte se znovu na začátek k prvnímu bodu a zamyslete se nad cílovou skupinou. Potvrzují se vaše výzkumy či domněnky? Nebo ne a svými příspěvky zasahujete úplně jiné uživatele? Přehodnoťte strategii. Ptejte se uživatelů, co je zajímá.

Cokoliv děláte, dělejte srdcem, nejen pro samotný zisk.

Sdílet článek
Martin Talavášek
CEO

Spoluzakladatel reklamního systému Linketica.com, který spojuje inzerenty, tvůrce obsahu a influencery. Efektivně.

Linketica.com
Tento článek ti přináší

Linketica.com

Spojujeme inzerenty, tvůrce obsahu a influencery. Poptávejte obsah v online magazínech, příspěvky na Facebooku, Twitteru, Instagramu a Youtube. Jednoduše.  

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
4min. doba čtení

Tipy na šikovné online nástroje pro cílení vaší reklamy

Ano, všichni známe a pravděpodobně i řešíme firemní účty na Facebooku, Instagramu a LinkedIn. TikTok je vzhledem k průměrnému věku uživatelů poněkud kontroverznější, ale při rozumném používání je to velmi účinný marketingový nástroj s více než miliardou aktivních uživatelů. Sociální sítě jsou ve světě reklamy neprůstřelnou klasikou, ale nejsou zdaleka jedinou platformou, kde se dá […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Přečíst článek
12min. doba čtení

Která sociální síť je pro vás a vaši firmu nejvhodnější? Zjistěte, kde se soustřeďuje vaše publikum

Někdy se můžete snažit sebevíc, ale výsledky stejně nebudou takové, jaké byste očekávali. Pokud váš byznys neroste tak, jak byste si přáli, a to i v případě sponzorovaných nebo nesponzorovaných příspěvků na sociálních sítích, možná publikujete na špatném místě a ve špatný čas. 

Peter Habánek Peter Habánek
Managing Director v Bragama
Přečíst článek
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek