Jak se stát influencerem
Pojďme se podívat na druhou stranu barikády.
Chcete se stát influencerem? Zkuste si naplánovat strategii na 3 až 6 měsíců. Rozhodněte se, jak často budete připravovat příspěvky, jaký budou mít formát a na jaké sociální sítě je pošlete.
Vyberte si obor, který vás baví a naplánujte si strategii.
Najděte si svůj obor a cestu
Vyberte si obor, který vás baví a kterému rozumíte. Přemýšlejte o cílové skupině. Co její členové rádi dělají a jak jsou staří. Kde na internetu je jejich oblíbený zdroj informací.
Vyberte si sociální síť či jiný kanál, ve kterém budete čtenářům předávat zajímavé informace. Na Instagramu můžete teoreticky ovlivnit lidi nejvíce, ale nehodí se pro každý obor.
Buďte přínosní
Vytvořte si svou obsahovou strategii. Rozhodněte se pro formát, který budete používat při vytváření obsahu. Měl by být takový, abyste díky němu mohli poskytnout nejen cenné informace, ale nechte také zaznít svůj vlastní hlas.
Svému publiku tak nabízejte obsah informativní i osobní, udržujte mezi nimi rovnováhu. Hovoří se o pravidlu 5:3:2:
- 5 příspěvků z jiných médií, které souzní s vaší cestou;
- 3 příspěvky, které vytvoříte sami;
- 2 příspěvky mohou být osobní, ideálně zábavné.
Nezapomeňte na propagaci příspěvků. Pište raději méně, ale přínosně. Zbylý čas věnujte propagaci.
Spolupracujte
Nebuďte hater a pomáhejte! Vrátí se vám to, třeba ve formě spolupráce se zkušenějším influencerem, který vám ukáže další cestu.
Nebuďte hater, spolupracujte a odlište se od konkurence.
Buďte jedineční
Dělejte něco nesrovnatelného. Projděte si profily svých kamarádů a známých. Kolik z nich se pokouší stát se influencerem? Mají vášeň pro jídlo, módu nebo cestování, přesto o nich není slyšet. Důležité je odlišovat se od konkurence, jinak z davu nevyjdete.
Pište a foťte, jak nejlépe umíte
Buďte si jistí, že vytváříte ten nejlepší obsah, jaký umíte. Stavíte si svou značku a možná i budoucí obživu. Sledujte data, ať víte, co se uživatelům nejvíce líbí. Vraťte se znovu na začátek k prvnímu bodu a zamyslete se nad cílovou skupinou. Potvrzují se vaše výzkumy či domněnky? Nebo ne a svými příspěvky zasahujete úplně jiné uživatele? Přehodnoťte strategii. Ptejte se uživatelů, co je zajímá.
Cokoliv děláte, dělejte srdcem, nejen pro samotný zisk.