
Z feedu se na e-shop nedostanete
Indonéský ministr obchodu Zulkifli Hasan řekl, že sociální sítě a e-commerce budou odděleny. Platformy mají na dodržení nového pravidla týden. V dokumentu o regulaci se uvádí, že obchodní společnosti nesmí usnadňovat platební transakce ve svém elektronickém systému. Umisťování reklam na sociálních médiích je povoleno, nesmí však přímo prodávat a vést na e-shop. Regulace také stanovuje minimální cenu 100 dolarů pro určité zahraniční výrobky zakoupené od indonéských prodejců na platformách e-commerce.
Nejprve testovali TikTok Shop
V Indonésii má TikTok 125 milionů uživatelů a po Spojených státech je druhým největším světovým trhem na platformě. Navíc země jako první testovala e-commerce část této aplikace – TikTok Shop. Země se však stala první v regionu, která jedná proti rostoucí popularitě platformy v oblasti obchodu na sociálních médiích.
TikTok vyjádřil nad rozhodnutím znepokojení a Meta zatím nepodala prohlášení. Obchodní společnosti, které pravidlo nedodrží, mohou ztratit licenci k podnikání v Indonésii.