1 min. doba čtení

Indonéská vláda zakázala transakce se zbožím na sociálních sítích

Cílem je ochránit malé podniky před konkurencí e-commerce. Offline prodejci vidí ohrožení v prodeji levnějších produktů na TikTok Shop a jiných platformách.

Indonéská vláda zakázala transakce se zbožím na sociálních sítích

Z feedu se na e-shop nedostanete

Indonéský ministr obchodu Zulkifli Hasan řekl, že sociální sítě a e-commerce budou odděleny. Platformy mají na dodržení nového pravidla týden. V dokumentu o regulaci se uvádí, že obchodní společnosti nesmí usnadňovat platební transakce ve svém elektronickém systému. Umisťování reklam na sociálních médiích je povoleno, nesmí však přímo prodávat a vést na e-shop. Regulace také stanovuje minimální cenu 100 dolarů pro určité zahraniční výrobky zakoupené od indonéských prodejců na platformách e-commerce.

Nejprve testovali TikTok Shop

V Indonésii má TikTok 125 milionů uživatelů a po Spojených státech je druhým největším světovým trhem na platformě. Navíc země jako první testovala e-commerce část této aplikace – TikTok Shop. Země se však stala první v regionu, která jedná proti rostoucí popularitě platformy v oblasti obchodu na sociálních médiích.

TikTok vyjádřil nad rozhodnutím znepokojení a Meta zatím nepodala prohlášení. Obchodní společnosti, které pravidlo nedodrží, mohou ztratit licenci k podnikání v Indonésii.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
První ročník mezinárodní e-commerce konference v Praze
3 min. doba čtení

První ročník mezinárodní e-commerce konference v Praze

Ecommerce Prague, první mezinárodní e-commerce konference v Česku, se uskuteční 8. února 2024 v Praze. Akce se zaměří na expanzi českých e-shopů na mezinárodní trhy a představí řadu předních odborníků v oboru z Česka i zahraničí, včetně Jerome Poussina, Tomáše Bravermana, Alexandre Bonvina a zástupců společností Shein, Shopify a TePe. Konference pořádaná společnostmi Shopsys a […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+