Je jedno, jestli otevřeme poštu, přečteme si zprávu na sociálních sítích nebo zvedneme telefon – jednou za čas nám přijde naléhavá zpráva o výhře v loterii, dědictví po vzdáleném strýci, který se mezitím stal králem v Africe, nebo nám zavolá policie se zatykačem.
Nejpodivnější je, že tito údajní policisté volají z obyčejných českých čísel, jejichž majitelé nemají ani tušení, že jejich číslo bylo zneužito. Podvodné praktiky jsou stále sofistikovanější. Ptáte se, jak je to možné?
Podvody často páchají bývalí vysoce postavení vedoucí z IT sektoru nebo finančních institucí, kteří přesně vědí, co mají dělat. Koneckonců vyhlídka na výdělek je velkou motivací… A nejlepší je, když se vám podaří hacknout například e-shop.
E-shopaři, chraňte svá data a platby
Provozovatel internetového obchodu je ideálním cílem, vždyť stačí drobná chyba a útočníci mají hostinu. Pro podnikatele však nejde jen o ohrožení firemních dat a finanční ztráty. Alfou omegou je ochrana dat a plateb zákazníků. Narušení jejich bezpečnosti může vyjít docela draho.
Podle obecného nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR) může narušení nebo krádež zákaznických dat vést k sankcím až do výše 20 milionů eur, případně 4 % ročního celosvětového obratu společnosti.
Mezi nejčastější podvodné praktiky při online platbách patří:
Hacking a kybernetické útoky – sofistikované techniky, které mohou vést k neoprávněnému přístupu k osobním údajům a krádeži finančních prostředků.
Phishing – pokus o získání citlivých informací, jako jsou přihlašovací nebo finanční údaje, prostřednictvím podvodných e-mailů a webových stránek. Útočníci se často vydávají za renomované společnosti či organizace nebo za kolegy, kteří potřebují pomoc v obtížné situaci (byli okradeni na dovolené a potřebují vaši pomoc apod.).
Narušení údajů – jedná se o problém, kdy neoprávněné osoby získají citlivé informace vašich zákazníků. Tato narušení mohou mít za následek krádež osobních a finančních údajů a také poškození dobrého jména společnosti a finanční ztráty.
Jak se chránit?
Dejte si skutečně záležet a vyberte si spolehlivou platební bránu, která zajistí maximální ochranu vašich zákazníků i vaší společnosti.
Platební brána musí poskytovat nejmodernější bezpečnostní protokoly, pravidelné aktualizace, dvoufaktorové ověřování, ale také šifrování údajů, pravidelné vzdělávání a informovanost uživatelů.