3 min. doba čtení

Hacking, phishing, scamming… Proč podvodné praktiky stále fungují?

Volala vám už policie kvůli spáchání trestného činu v USA? Také byste se na chvíli vyděsili, kdyby se neozval předem nahraný automatický hlas v angličtině, že? Většina lidí hovor okamžitě zavěsí, ale ti vytrvalejší se dozvědí, že pokud neuposlechnou pokynů policie, do dvou hodin si pro ně přijde i se zatykačem. To je trochu silná káva. A tak se ptáme, jak je možné, že v moderním světě, kde se neustále klade důraz na bezpečnost, jsou takové telefonáty na denním pořádku a operátor ani policie ČR s tím nic nezmůže? 

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative
Hacking, phishing, scamming… Proč podvodné praktiky stále fungují?

Je jedno, jestli otevřeme poštu, přečteme si zprávu na sociálních sítích nebo zvedneme telefon – jednou za čas nám přijde naléhavá zpráva o výhře v loterii, dědictví po vzdáleném strýci, který se mezitím stal králem v Africe, nebo nám zavolá policie se zatykačem.

Nejpodivnější je, že tito údajní policisté volají z obyčejných českých čísel, jejichž majitelé nemají ani tušení, že jejich číslo bylo zneužito. Podvodné praktiky jsou stále sofistikovanější. Ptáte se, jak je to možné?

Podvody často páchají bývalí vysoce postavení vedoucí z IT sektoru nebo finančních institucí, kteří přesně vědí, co mají dělat. Koneckonců vyhlídka na výdělek je velkou motivací… A nejlepší je, když se vám podaří hacknout například e-shop.

E-shopaři, chraňte svá data a platby

Provozovatel internetového obchodu je ideálním cílem, vždyť stačí drobná chyba a útočníci mají hostinu. Pro podnikatele však nejde jen o ohrožení firemních dat a finanční ztráty. Alfou omegou je ochrana dat a plateb zákazníků. Narušení jejich bezpečnosti může vyjít docela draho.

Podle obecného nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR) může narušení nebo krádež zákaznických dat vést k sankcím až do výše 20 milionů eur, případně 4 % ročního celosvětového obratu společnosti. 

Mezi nejčastější podvodné praktiky při online platbách patří:

Hacking a kybernetické útoky sofistikované techniky, které mohou vést k neoprávněnému přístupu k osobním údajům a krádeži finančních prostředků.

Phishingpokus o získání citlivých informací, jako jsou přihlašovací nebo finanční údaje, prostřednictvím podvodných e-mailů a webových stránek. Útočníci se často vydávají za renomované společnosti či organizace nebo za kolegy, kteří potřebují pomoc v obtížné situaci (byli okradeni na dovolené a potřebují vaši pomoc apod.).

Narušení údajů – jedná se o problém, kdy neoprávněné osoby získají citlivé informace vašich zákazníků. Tato narušení mohou mít za následek krádež osobních a finančních údajů a také poškození dobrého jména společnosti a finanční ztráty.

Týdenní podcast UPdate

Jak se chránit?

Dejte si skutečně záležet a vyberte si spolehlivou platební bránu, která zajistí maximální ochranu vašich zákazníků i vaší společnosti.

Platební brána musí poskytovat nejmodernější bezpečnostní protokoly, pravidelné aktualizace, dvoufaktorové ověřování, ale také šifrování údajů, pravidelné vzdělávání a informovanost uživatelů.  

Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative

Píši texty, zastřešuji marketing, hraji si s grafickým designem, překládám do angličtiny a organizuji top eventy. Kreativitu naplno slavím pod značkou Stay Creative.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)
9 min. doba čtení

E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)

Jak říká jedna z marketingových pouček, je třeba zajistit, aby se ten správný výrobek dostal ke správnému spotřebiteli, ve správný čas na správné místo, ve správné kvalitě a za správnou cenu. To je ovšem ideální scénář. Realita ukazuje, že s komplikovanou politikou cookies a dalšími překážkami je to spíše zbožné přání. Naštěstí digitální marketing patří […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?
5 min. doba čtení

88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?

Nejnovější výroční zpráva společnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) přináší nové poznatky o tom, kam se ubírají očekávání současných nakupujících. Průzkum se uskutečnil na vzorku více než 8 000 zákazníků ze zemí jako USA, Velká Británie, Francie, Německo, Kanada, Austrálie a Indie. Proč je omnichannel buzzwordem současnosti? A které strategie si musí značky osvojit, aby […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co je zážitkové nakupování?
4 min. doba čtení

Co je zážitkové nakupování?

Znáte pojem Immersive Shopping? Můžeme jej přeložit také jako zážitkové nakupování. Jedná se o obchodní strategii, která spojuje digitální inovace se zajímavými a hmatatelnými aspekty tradičního retailu. Kombinuje digitální a fyzický svět s cílem vytvořit nezapomenutelné a poutavé zážitky prostřednictvím nejmodernějších technologií, jako jsou virtuální realita (VR), rozšířená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+