3 min. doba čtení

Hacking, phishing, scamming… Proč podvodné praktiky stále fungují?

Volala vám už policie kvůli spáchání trestného činu v USA? Také byste se na chvíli vyděsili, kdyby se neozval předem nahraný automatický hlas v angličtině, že? Většina lidí hovor okamžitě zavěsí, ale ti vytrvalejší se dozvědí, že pokud neuposlechnou pokynů policie, do dvou hodin si pro ně přijde i se zatykačem. To je trochu silná káva. A tak se ptáme, jak je možné, že v moderním světě, kde se neustále klade důraz na bezpečnost, jsou takové telefonáty na denním pořádku a operátor ani policie ČR s tím nic nezmůže? 

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Hacking, phishing, scamming… Proč podvodné praktiky stále fungují?

Je jedno, jestli otevřeme poštu, přečteme si zprávu na sociálních sítích nebo zvedneme telefon – jednou za čas nám přijde naléhavá zpráva o výhře v loterii, dědictví po vzdáleném strýci, který se mezitím stal králem v Africe, nebo nám zavolá policie se zatykačem.

Nejpodivnější je, že tito údajní policisté volají z obyčejných českých čísel, jejichž majitelé nemají ani tušení, že jejich číslo bylo zneužito. Podvodné praktiky jsou stále sofistikovanější. Ptáte se, jak je to možné?

Podvody často páchají bývalí vysoce postavení vedoucí z IT sektoru nebo finančních institucí, kteří přesně vědí, co mají dělat. Koneckonců vyhlídka na výdělek je velkou motivací… A nejlepší je, když se vám podaří hacknout například e-shop.

E-shopaři, chraňte svá data a platby

Provozovatel internetového obchodu je ideálním cílem, vždyť stačí drobná chyba a útočníci mají hostinu. Pro podnikatele však nejde jen o ohrožení firemních dat a finanční ztráty. Alfou omegou je ochrana dat a plateb zákazníků. Narušení jejich bezpečnosti může vyjít docela draho.

Podle obecného nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR) může narušení nebo krádež zákaznických dat vést k sankcím až do výše 20 milionů eur, případně 4 % ročního celosvětového obratu společnosti. 

Mezi nejčastější podvodné praktiky při online platbách patří:

Hacking a kybernetické útoky sofistikované techniky, které mohou vést k neoprávněnému přístupu k osobním údajům a krádeži finančních prostředků.

Phishingpokus o získání citlivých informací, jako jsou přihlašovací nebo finanční údaje, prostřednictvím podvodných e-mailů a webových stránek. Útočníci se často vydávají za renomované společnosti či organizace nebo za kolegy, kteří potřebují pomoc v obtížné situaci (byli okradeni na dovolené a potřebují vaši pomoc apod.).

Narušení údajů – jedná se o problém, kdy neoprávněné osoby získají citlivé informace vašich zákazníků. Tato narušení mohou mít za následek krádež osobních a finančních údajů a také poškození dobrého jména společnosti a finanční ztráty.

Týdenní podcast UPdate

Jak se chránit?

Dejte si skutečně záležet a vyberte si spolehlivou platební bránu, která zajistí maximální ochranu vašich zákazníků i vaší společnosti.

Platební brána musí poskytovat nejmodernější bezpečnostní protokoly, pravidelné aktualizace, dvoufaktorové ověřování, ale také šifrování údajů, pravidelné vzdělávání a informovanost uživatelů.  

Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Píši texty, zastřešuji marketing, hraji si s grafickým designem, překládám do angličtiny a organizuji top eventy. Kreativitu naplno slavím ve firmě s největším srdcem a nejlepšími platebními řešeními Besteron. Hledáš platební bránu pro svůj e-shop nebo POS řešení pro provoz? Klikejte na besteron.cz.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Cookies se neruší. Google mění svou strategii a umožní uživatelům větší kontrolu nad soukromím
4 min. doba čtení

Cookies se neruší. Google mění svou strategii a umožní uživatelům větší kontrolu nad soukromím

Téma ochrany osobných údajov na internete sa rieši čoraz viac. Ústredným bodom tejto diskusie je vývoj Privacy Sandbox – iniciatívy zameranej na posilnenie ochrany súkromia a zároveň zachovania personalizovaných reklám. Sľubuje nielen ochranu súkromia používateľov, ale aj zabezpečenie toho, aby digitálny reklamný ekosystém zostal živý a efektívny.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak si v e-commerce získat srdce a peněženky
2 min. doba čtení

Jak si v e-commerce získat srdce a peněženky

Provozujete online obchod v roce 2024? Je to jako snažit se zapadnout na rockovém koncertu v béžovém oblečení. Každý mluví o svých úžasných výrobcích a zákazníci jsou každou minutou vybíravější. Jak to tedy napravit? Dvě slova: Digitální PR.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+