2 min. doba čtení

Hackeři označili LinkedIn jako nejoblíbenější Phishing Spot

Uživatelé sítě LinkedIn jsou stále častěji terčem phishingových kampaní. Audity sítě v posledních týdnech odhalily, že platforma sociálních médií pro profesionály byla v prvním čtvrtletí 2022 na mušce 52 % všech phishingových podvodů na celém světě.

Hackeři označili LinkedIn jako nejoblíbenější Phishing Spot

LinkedIn předběhl DHL a technologické giganty

Podle různých zpráv jde o první případ, kdy hackeři využívali LinkedIn častěji než některou z gigantických technologických značek jako jsou Apple, Google a Microsoft. Oproti předchozímu čtvrtletí jde o 44% nárůst phishingových útoků. Tehdy se LinkedIn umístil na pátém místě s osmi procenty pokusů o phishing. Tímto LinkedIn předběhl DHL jako nejčastěji napadenou značku.

Nejnovější bezpečnostní zpráva společnosti Checkpoint poukazuje na trend, kdy aktéři hrozeb využívají sociální sítě jako hlavní cíl. Hackeři kontaktují uživatele sítě LinkedIn prostřednictvím oficiálně vypadajícího e-mailu ve snaze nalákat je na kliknutí na škodlivý odkaz.

Po kliknutí na škodlivý obsah jsou uživatelé přesměrováni na falešný portál, kde hackeři získají jejich přihlašovací údaje. Falešná webová stránka často obsahuje formulář určený ke krádeži ověřovacích údajů, platebních údajů nebo jiných osobních údajů uživatelů.

Jak se účinně chránit?

„Pokud se chcete vyhnout podvodům v síti LinkedIn, kontaktujte se jen s lidmi, se kterými jste se setkali, nebo otevírejte e-maily od těch, kteří vám byli oficiálně představeni,“ vysvětluje Oliver Tavakoli, technický ředitel bezpečnostní společnosti Vectra AI.

Namísto kliknutí na e-mail by uživatelé sítě LinkedIn měli raději přejít přímo na platformu, která je údajně oslovila a vyhledat detaily tohoto oznámení. 

„Phishing, který se tváří, že pochází z legitimních zdrojů, se nedá zastavit. Současné obranné mechanismy nejsou koncipovány na vyhledávání těchto typů útoků,“ poznamenal Patrick Harr, CEO společnosti SlashNext, která se zabývá bojem proti phishingu. 

Společnost LinkedIn by měla vyvinout úsilí k vyhledávání a odstraňování falešných profilů. Dodává, že schopnost blokovat webový provoz zaměstnanců na phishingové stránky prostřednictvím škodlivých odkazů a zastavit útok ransomwaru na začátku řetězce je prvořadá.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?
5 min. doba čtení

Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?

Zákazníci jsou náročnější než kdykoli předtím. Očekávají rychlost, pohodlí a zároveň osobní přístup. Pokud chcete oslovit zákazníky, nestačí jen prodávat – vyplatí se budovat vztahy a přinášet hodnotu, jinak riskujete ztrátu loajality. Průzkum zákaznické zkušenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaluje, které faktory dnes rozhodují o úspěchu značek a jak se jim přizpůsobit. Jaké poučení […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+