Pokud Google tento krok uskuteční, bude to pro společnost významný krok. Bylo by to také poprvé, kdy by technologický gigant uvažoval o umístění základních produktů za paywall. Používání tradičního vyhledávače Google bude i nadále bezplatné a vedle výsledků vyhledávání se budou i nadále zobrazovat reklamy, a to i pro předplatitele.
“Navrhované obnovení vyhledávače by bylo prvním případem, kdy společnost zpoplatnila některý ze svých hlavních produktů, a ukazuje, že téměř rok a půl po debutu ChatGPT se stále potýká s technologií, která ohrožuje její reklamní byznys,” uvádí zpráva Financial Times.
Rozhodnutí prozkoumat prémiové funkce přichází v době, kdy se Google snaží upevnit svou pozici v rychle se vyvíjejícím prostředí umělé inteligence. V konkurenci hráčů, jako je OpenAI a její podporovatel Microsoft, se Google snaží inovovat a nabízet svým uživatelům rozšířené možnosti.
Diskuse o prémiových funkcích sice probíhají, ale společnost Google dala jasně najevo, že neplánuje zavést vyhledávání bez reklam. Místo toho se zaměřuje na vývoj prémiových služeb, které obohatí nabídku předplatného napříč platformami.