2 min. doba čtení

Google zvažuje zpoplatnění vyhledávače s umělou inteligencí

Společnost Google zvažuje možnost zavedení prémiových funkcí do svého vyhledávacího nástroje s umělou inteligencí. Tyto funkce mohou zahrnovat funkce vyhledávání s podporou umělé inteligence, které lze integrovat do stávajících prémiových předplacených služeb, jako je asistent Gemini s umělou inteligencí v Gmailu a Dokumentech Google.

Google zvažuje zpoplatnění vyhledávače s umělou inteligencí
Zdroj: Depositphotos

Pokud Google tento krok uskuteční, bude to pro společnost významný krok. Bylo by to také poprvé, kdy by technologický gigant uvažoval o umístění základních produktů za paywall. Používání tradičního vyhledávače Google bude i nadále bezplatné a vedle výsledků vyhledávání se budou i nadále zobrazovat reklamy, a to i pro předplatitele.

“Navrhované obnovení vyhledávače by bylo prvním případem, kdy společnost zpoplatnila některý ze svých hlavních produktů, a ukazuje, že téměř rok a půl po debutu ChatGPT se stále potýká s technologií, která ohrožuje její reklamní byznys,” uvádí zpráva Financial Times.

Rozhodnutí prozkoumat prémiové funkce přichází v době, kdy se Google snaží upevnit svou pozici v rychle se vyvíjejícím prostředí umělé inteligence. V konkurenci hráčů, jako je OpenAI a její podporovatel Microsoft, se Google snaží inovovat a nabízet svým uživatelům rozšířené možnosti.

Diskuse o prémiových funkcích sice probíhají, ale společnost Google dala jasně najevo, že neplánuje zavést vyhledávání bez reklam. Místo toho se zaměřuje na vývoj prémiových služeb, které obohatí nabídku předplatného napříč platformami.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+