2 min. doba čtení

Google zablokuje odkazy na zprávy v Kanadě

Google upozornil, že podle zákona mají platformy platit za pouhé zobrazování odkazů na zprávy, které je jinde zdarma. Označil to za bezprecedentní požadavek.

Google zablokuje odkazy na zprávy v Kanadě

Společnosti Google a Meta zaujaly stejný postoj

Americká internetová společnost Google odstraní odkazy na kanadské zpravodajství ze svého vyhledávače a dalších produktů v Kanadě, jakmile vstoupí v platnost zákon, který internetovým gigantům ukládá povinnost platit vydavatelům zpravodajství. Uvedla to ve čtvrtek společnost Alphabet, která vlastní Google.

Google se tak připojí k společnosti Meta Platforms, která vlastní Facebook. Ta oznámila ukončení přístupu ke zpravodajství pro kanadské uživatele svých platforem minulý týden, krátce poté, co byl přijat nový zákon s názvem C-18 neboli Online News Act, upozornila agentura Reuters.

Týdenní podcast UPdate

Nová legislativa přichází po stížnostech kanadského mediálního průmyslu, který chce přísnější regulaci technologických společností, aby zabránil jejich vytlačování zpravodajských společností z trhu internetové reklamy. „Nyní jsme informovali vládu, že až zákon vstoupí v platnost, budeme bohužel muset odstranit odkazy na kanadské zpravodajství z našich produktů Search, News a Discover v Kanadě,“ uvedl Google v příspěvku na blogu. Společnost také nebude v Kanadě provozovat službu Google News Showcase.

Google upozornil, že podle zákona mají platformy platit za pouhé zobrazování odkazů na zprávy, které je jinde zdarma. Označila to za bezprecedentní požadavek, který vytváří nejistotu pro produkty společnosti a vystavuje ji neomezené finanční odpovědnosti za usnadnění přístupu ke zprávám.

Kanadský krok je podobný průlomovému zákonu přijatému v roce 2021 v Austrálii. Společnost Google však uvedla, že kanadský zákon je přísnější než australský nebo evropská pravidla. Technologické firmy tvrdí, že návrhy jsou pro jejich podnikání neudržitelné. Kanadský premiér Justin Trudeau nedávno řekl, že Meta a Google používají v boji proti zákonu „zastrašovací taktiku“.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly
4 min. doba čtení

Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly

Rok 2025 přináší nenápadné, ale zásadní změny v digitálním chování zákazníků. Nejnovější zpráva od Contentsquare mapuje chování uživatelů na 6 000 webech a potvrzuje, že v roce 2025 už nejde jen o to, kolik lidí na web přijde, ale jak moc se jim tam chce zůstat. Cesta od první návštěvy po opakovaný nákup je dnes nepředvídatelná. […]

Přečíst článek
Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment
4 min. doba čtení

Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment

Malé a střední podniky (tzv. SMB – small and mid-sized businesses) často tvoří páteř ekonomiky, přesto jsou v marketingových rozpočtech mnoha firem na okraji. Nová studie společností Intuit a EMARKETER odhaluje, že právě SMB segment představuje obrovský, ale nedostatečně využitý potenciál pro růst B2B i e-commerce firem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+