Nová funkce v prohlížeči Chrome umožní uživatelům omezit údaje, které sdílejí při návštěvě webových stránek. Funkce Tracking Protection automaticky omezí sledování dat třetích stran a poskytne uživatelům větší kontrolu nad informacemi zaznamenanými soubory cookie.
“4. ledna začneme testovat novou funkci Tracking Protection, která omezuje sledování napříč weby tím, že ve výchozím nastavení omezuje přístup webových stránek k souborům cookie třetích stran. Tuto funkci zavedeme pro 1 % uživatelů prohlížeče Chrome na celém světě, což je klíčový milník v naší iniciativě Privacy Sandbox, jejímž cílem je postupné odstranění souborů cookie třetích stran pro všechny v druhé polovině roku 2024, v závislosti na vyřešení všech zbývajících obav britského Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy,” uvedla společnost Google v prohlášení.
Účastníci programu ochrany sledování budou vybráni náhodně. Vybraní účastníci obdrží oznámení v prohlížeči Chrome nebo Android.
Nová éra ovlivní marketing a e-commerce
Cílem této iniciativy je poskytnout uživatelům větší kontrolu nad jejich osobními údaji, aniž by to bylo na úkor kvality uživatelského zážitku. Zavedení ochrany sledování signalizuje také změny v oblasti webových dat. Dotkne se to zejména digitálního marketingu a měření chování uživatelů.
V reakcii na tieto zmeny sa marketérom a firmám odporúča začať hľadať spôsoby, ako získať viac informácií od prvej strany. To môže zahŕňať lepšiu segmentáciu publika a vytváranie následných procesov prepojenia. Táto nová aktualizácia je signálom, že zmeny už prebiehajú a zdôrazňuje dôležitosť prípravy na tento vývoj.
“Poskytujeme podnikům nástroje pro úspěch na internetu, aby kvalitní obsah zůstal volně dostupný – ať už jde o zpravodajské články, videa, vzdělávací informace, komunitní stránky nebo jiné formy webového obsahu. Díky ochraně před sledováním, Privacy Sandboxu a všem funkcím, které v prohlížeči Chrome zavádíme, budeme i nadále pracovat na tom, aby byl web soukromější než kdykoli předtím a univerzálně přístupný všem,” uzavírá Google.