2 min. doba čtení

Google testuje další milník na cestě k odstranění souborů cookie třetích stran

Společnost Google zahajuje novou fázi procesu odstraňování souborů cookie používaných ke sledování uživatelů webových stránek. Chrome testuje novou funkci ochrany před sledováním.

Google testuje další milník na cestě k odstranění souborů cookie třetích stran
Zdroj: Depositphotos

Nová funkce v prohlížeči Chrome umožní uživatelům omezit údaje, které sdílejí při návštěvě webových stránek. Funkce Tracking Protection automaticky omezí sledování dat třetích stran a poskytne uživatelům větší kontrolu nad informacemi zaznamenanými soubory cookie.

“4. ledna začneme testovat novou funkci Tracking Protection, která omezuje sledování napříč weby tím, že ve výchozím nastavení omezuje přístup webových stránek k souborům cookie třetích stran. Tuto funkci zavedeme pro 1 % uživatelů prohlížeče Chrome na celém světě, což je klíčový milník v naší iniciativě Privacy Sandbox, jejímž cílem je postupné odstranění souborů cookie třetích stran pro všechny v druhé polovině roku 2024, v závislosti na vyřešení všech zbývajících obav britského Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy,” uvedla společnost Google v prohlášení.

Účastníci programu ochrany sledování budou vybráni náhodně. Vybraní účastníci obdrží oznámení v prohlížeči Chrome nebo Android.

Nová éra ovlivní marketing a e-commerce

Cílem této iniciativy je poskytnout uživatelům větší kontrolu nad jejich osobními údaji, aniž by to bylo na úkor kvality uživatelského zážitku. Zavedení ochrany sledování signalizuje také změny v oblasti webových dat. Dotkne se to zejména digitálního marketingu a měření chování uživatelů.

Týdenní podcast UPdate

V reakcii na tieto zmeny sa marketérom a firmám odporúča začať hľadať spôsoby, ako získať viac informácií od prvej strany. To môže zahŕňať lepšiu segmentáciu publika a vytváranie následných procesov prepojenia. Táto nová aktualizácia je signálom, že zmeny už prebiehajú a zdôrazňuje dôležitosť prípravy na tento vývoj.

“Poskytujeme podnikům nástroje pro úspěch na internetu, aby kvalitní obsah zůstal volně dostupný – ať už jde o zpravodajské články, videa, vzdělávací informace, komunitní stránky nebo jiné formy webového obsahu. Díky ochraně před sledováním, Privacy Sandboxu a všem funkcím, které v prohlížeči Chrome zavádíme, budeme i nadále pracovat na tom, aby byl web soukromější než kdykoli předtím a univerzálně přístupný všem,” uzavírá Google.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak Google AI Overview může změnit pravidla hry vyhledávání
10 min. doba čtení

Jak Google AI Overview může změnit pravidla hry vyhledávání

V digitálním světě se marketéři denně setkávají s výzvou, jak zaujmout uživatele a získat jejich pozornost. S narůstajícím množstvím obsahu na internetu a webových stránek je stále náročnější vyniknout také v online vyhledávání. Na druhé straně jsou uživatelé, kteří chtějí co nejrelevantnější výsledek na své vyhledávací dotazy co nejdříve a drtivá většina z nich se […]

Adriana Sečkárová Adriana Sečkárová
CEO, SEOLINE
Přečíst článek
Big data podporují úspěch v e-commerce
4 min. doba čtení

Big data podporují úspěch v e-commerce

Big data (známá také jako velká data či veledata) jsou nyní důležitá pro společnosti, značky a podniky, které se snaží získat konkurenční výhodu. Výzkum, online transakce nebo sociální média slouží jako zdroj informací a mohou mít mnoho podob. Mohou být strukturované, polostrukturované nebo nestrukturované. Analýza a strojové učení umožňují jít více do hloubky a odhalit […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+