2min. doba čtení

GAP France bude prodávat online. Značka se potýká s finančními problémy

Společnost Hermione People and Brands, která provozuje francouzský GAP, vstoupila na trh e-commerce a otevírá e-shop.

GAP France bude prodávat online. Značka se potýká s finančními problémy

Francouzští zákazníci mohou nyní navštívit stránky gap-france.fr, kde mají přístup ke všem kolekcím GAP. Vybrané produkty budou k dispozici pouze online. Společnost na svých stránkách uvádí poprodejní servis, bezplatné vrácení zboží a doručení zdarma při nákupu nad 60 eur. Ve Francii je 22 kamenných prodejen a GAP je v zemi přítomen od roku 1994.

Společnost se potýká s finančními problémy

Společnost GAP má celosvětové finanční potíže. Ve druhém čtvrtletí letošního roku se společnosti nedařilo a vykázala čistou ztrátu 49 milionů dolarů a 8% pokles tržeb (na 3,86 miliardy dolarů) ve srovnání s loňským rokem. Online prodej se oproti loňskému roku snížil o 6 %. Podle finanční ředitelky Katriny O’Connellové, jak uvedla CNBC, společnost plánuje v letošním roce otevřít méně obchodů Old Navy v rámci úsporných opatření.

V červenci 2022 odstoupila generální ředitelka společnosti GAP Sonia Syngalová, protože společnost měla problémy i v prvním čtvrtletí. Její čisté tržby se oproti loňskému roku snížily o 13 %. Prozatímním generálním ředitelem se stal ředitel Bob Martin.

Společnost Hermione People and Brands řídí aktivity společnosti GAP ve Francii od roku 2021 poté, co se společnost stáhla z Evropy v rámci plánu “2023 Power Plan” na oživení společnosti. Součástí tohoto kroku bylo uzavření 81 prodejen GAP ve Spojeném království a Irsku a předání kontroly nad podnikem třetím stranám v Itálii a Francii.

Pandemie značku tvrdě zasáhla a v roce 2020 bylo nadobro uzavřeno 204 prodejen. Společnost také snížila počet zaměstnanců, zrušila značku Hill City a prodala značky Intermix a Janie & Jack.

Elektronické obchodování ve Francii

Údaje společnosti Statista ukazují, že francouzský trh elektronického obchodu s kosmetikou a módou měl v roce 2021 hodnotu přibližně 22 miliard dolarů. Celkově dosáhl francouzský trh elektronického obchodování v roce 2021 tržeb ve výši 66,9 miliardy dolarů a oproti předchozímu roku vzrostl o 14 %. Z údajů digitální marketingové agentury Gaasly vyplývá, že v současné době nakupuje online přibližně 41,6 milionu Francouzů. Gaasly také poukazuje na údaje společnosti JP Morgan, které ukazují rostoucí význam mobilního obchodování při online nakupování, přičemž “m-commerce” tvoří přibližně 40 % veškerého elektronického obchodování ve Francii.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+