Francouzští zákazníci mohou nyní navštívit stránky gap-france.fr, kde mají přístup ke všem kolekcím GAP. Vybrané produkty budou k dispozici pouze online. Společnost na svých stránkách uvádí poprodejní servis, bezplatné vrácení zboží a doručení zdarma při nákupu nad 60 eur. Ve Francii je 22 kamenných prodejen a GAP je v zemi přítomen od roku 1994.
Společnost se potýká s finančními problémy
Společnost GAP má celosvětové finanční potíže. Ve druhém čtvrtletí letošního roku se společnosti nedařilo a vykázala čistou ztrátu 49 milionů dolarů a 8% pokles tržeb (na 3,86 miliardy dolarů) ve srovnání s loňským rokem. Online prodej se oproti loňskému roku snížil o 6 %. Podle finanční ředitelky Katriny O’Connellové, jak uvedla CNBC, společnost plánuje v letošním roce otevřít méně obchodů Old Navy v rámci úsporných opatření.
V červenci 2022 odstoupila generální ředitelka společnosti GAP Sonia Syngalová, protože společnost měla problémy i v prvním čtvrtletí. Její čisté tržby se oproti loňskému roku snížily o 13 %. Prozatímním generálním ředitelem se stal ředitel Bob Martin.
Společnost Hermione People and Brands řídí aktivity společnosti GAP ve Francii od roku 2021 poté, co se společnost stáhla z Evropy v rámci plánu “2023 Power Plan” na oživení společnosti. Součástí tohoto kroku bylo uzavření 81 prodejen GAP ve Spojeném království a Irsku a předání kontroly nad podnikem třetím stranám v Itálii a Francii.
Pandemie značku tvrdě zasáhla a v roce 2020 bylo nadobro uzavřeno 204 prodejen. Společnost také snížila počet zaměstnanců, zrušila značku Hill City a prodala značky Intermix a Janie & Jack.
Elektronické obchodování ve Francii
Údaje společnosti Statista ukazují, že francouzský trh elektronického obchodu s kosmetikou a módou měl v roce 2021 hodnotu přibližně 22 miliard dolarů. Celkově dosáhl francouzský trh elektronického obchodování v roce 2021 tržeb ve výši 66,9 miliardy dolarů a oproti předchozímu roku vzrostl o 14 %. Z údajů digitální marketingové agentury Gaasly vyplývá, že v současné době nakupuje online přibližně 41,6 milionu Francouzů. Gaasly také poukazuje na údaje společnosti JP Morgan, které ukazují rostoucí význam mobilního obchodování při online nakupování, přičemž “m-commerce” tvoří přibližně 40 % veškerého elektronického obchodování ve Francii.