2 min. doba čtení

GAP France bude prodávat online. Značka se potýká s finančními problémy

Společnost Hermione People and Brands, která provozuje francouzský GAP, vstoupila na trh e-commerce a otevírá e-shop.

GAP France bude prodávat online. Značka se potýká s finančními problémy

Francouzští zákazníci mohou nyní navštívit stránky gap-france.fr, kde mají přístup ke všem kolekcím GAP. Vybrané produkty budou k dispozici pouze online. Společnost na svých stránkách uvádí poprodejní servis, bezplatné vrácení zboží a doručení zdarma při nákupu nad 60 eur. Ve Francii je 22 kamenných prodejen a GAP je v zemi přítomen od roku 1994.

Společnost se potýká s finančními problémy

Společnost GAP má celosvětové finanční potíže. Ve druhém čtvrtletí letošního roku se společnosti nedařilo a vykázala čistou ztrátu 49 milionů dolarů a 8% pokles tržeb (na 3,86 miliardy dolarů) ve srovnání s loňským rokem. Online prodej se oproti loňskému roku snížil o 6 %. Podle finanční ředitelky Katriny O’Connellové, jak uvedla CNBC, společnost plánuje v letošním roce otevřít méně obchodů Old Navy v rámci úsporných opatření.

V červenci 2022 odstoupila generální ředitelka společnosti GAP Sonia Syngalová, protože společnost měla problémy i v prvním čtvrtletí. Její čisté tržby se oproti loňskému roku snížily o 13 %. Prozatímním generálním ředitelem se stal ředitel Bob Martin.

Společnost Hermione People and Brands řídí aktivity společnosti GAP ve Francii od roku 2021 poté, co se společnost stáhla z Evropy v rámci plánu “2023 Power Plan” na oživení společnosti. Součástí tohoto kroku bylo uzavření 81 prodejen GAP ve Spojeném království a Irsku a předání kontroly nad podnikem třetím stranám v Itálii a Francii.

Pandemie značku tvrdě zasáhla a v roce 2020 bylo nadobro uzavřeno 204 prodejen. Společnost také snížila počet zaměstnanců, zrušila značku Hill City a prodala značky Intermix a Janie & Jack.

Elektronické obchodování ve Francii

Údaje společnosti Statista ukazují, že francouzský trh elektronického obchodu s kosmetikou a módou měl v roce 2021 hodnotu přibližně 22 miliard dolarů. Celkově dosáhl francouzský trh elektronického obchodování v roce 2021 tržeb ve výši 66,9 miliardy dolarů a oproti předchozímu roku vzrostl o 14 %. Z údajů digitální marketingové agentury Gaasly vyplývá, že v současné době nakupuje online přibližně 41,6 milionu Francouzů. Gaasly také poukazuje na údaje společnosti JP Morgan, které ukazují rostoucí význam mobilního obchodování při online nakupování, přičemž “m-commerce” tvoří přibližně 40 % veškerého elektronického obchodování ve Francii.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
10 revolučních trendů v e-commerce, které nás čekají v roce 2025
4 min. doba čtení

10 revolučních trendů v e-commerce, které nás čekají v roce 2025

Evropský e-commerce se připravuje na nové trendy, které jej v roce 2025 čekají. Skloňuje se například automatizace poháněná umělou inteligencí či udržitelné postupy. Tyto změny slibují revoluci v nakupování spotřebitelů a jak firmy fungují. S využitím umělé inteligence a rychle rostoucími trhy s AR/VR, spolu se silným tlakem na udržitelnost, kde 68 % spotřebitelů upřednostňuje […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet
2 min. doba čtení

Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet

Čechům se postupně vrací chuť nakupovat, přestože důraz na ceny a kontrolu výdajů zůstává vysoký. Mnozí zákazníci pečlivě zvažují každý nákup, avšak často ruší nebo odkládají naplánované výdaje. Běžnou součástí nákupního procesu se staly slevy. Ty zákazníci vyhledávají, ale podle panelu společnosti SkipPay by nakoupili i bez nich.

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+